    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: EFHW antena
    Date: Thu, 11 May 2023 07:56:13 +0200
    <s...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1h5ehq3d1cfy9$.1civslzfj0bmo$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    On Wed, 10 May 2023 20:32:08 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > To nie wyjątek, to reguła.

    ups.

    > Wszystkim. Akurat w słowie "technika", greckiego pochodzenia, nie
    > ma żadnych niespodzianek, w każdym języku pisze się je tak samo
    > (z dokładnościa co do końcówki). Poza językami, które dotknęło
    > nieszczęście zmiany alfabetu lub inna radykalna reforma.

    Eee tam
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Technika

    i 180 jezykow innych. po hiszpansku, portugalsku i wlosku Tecnologia,
    po dunsku, szwedzku i norwesku Teknologi,
    po estonsku, lotewsku, slowensku i rumunsku Tehno...,

    a cala masa jezykow z odrebnymi alfabetami?
    Arabski, hebrajski, malezyjski, chinski, japonski, i takie, ktorych
    nawet nie wiem czy wymieniac ...

    J.