    From: btn <w...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dziwny problem z elektryką/żarówkami H4
    Date: Tue, 07 Feb 2012 23:24:34 +0100

    W dniu 2012-02-07 23:10, PiteR pisze:

    > Pamietaj że jak na wyswietlaczu miernika pojawi się symbol BAT czyli
    > słaba bateria to pomiar już jest niewiarygodny.
    >
    > Przeważnie mierniki zawyżją wtedy odczyt. Np jest faktycznie 14 volt a
    > miernik pokaże 16 volt
    >
    > ale te 30 volt to jest dużo za dużo. Pawdopodobnie masz uszkodzony
    > alternator albo akumulator (nie kontaktuje dobrze w środku)
    >
    > Nie tak łatwo jest spalić żarówkę. Przez krotką chwilę wytrzymuje nawet
    > 20 volt choć świeci wtedy jak Hiroszima.

    Wiecie co, podejrzewam, że mój akumulator już dożywa swoich dni. Jest to
    jakiś Perion z 2006r, który kilkukrotnie zeszłych sezonów był
    rozładowywany niemal do zera, z elektrolitem też jest nieciekawie.
    Sąsiad sprawdzając go stwierdził że już zasiarczony lekko jest :)
    Niemniej trzyma się dzielnie i może jak się uda to przetrzyma jeszcze
    trochę.
    Odnośnie miernika to jest sprawny, baterie również niedawno wymieniane
    na nowe także prawdopodobnie wina akumulatora.