  • Data: 2012-01-31 11:20:33
    Temat: Re: Dziobia sie knotoroby...
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4f26ab96$0$1259$65785112@news.neostrada.pl...

    > A ja mam nadzieję, że kiedyś publiczne, oficjalne ''uznawanie''
    > jakichkolwiek symboli będzie zakazane. Za kawałki szmat zginęły miliony, w
    > imię bezmyślnego ''my, dobre, są zielone, a te złe - czerwone''. Dokładnie
    > tak, nie za wolność, idee wyższe tylko za cwaniaka, co potrafił napuścić
    > masy na inne masy, różniące się tylko gatunkiem ptaka na proporcu.
    >
    > Symbolika jest cechą konkretnych pokoleń i jako taka, winna odejść do
    > historii wraz z rozwojem cywilizacji.

    Ludzie mordują innych z dowolnych powodów.
    Mord dokonywany przez grupę jest skuteczniejszy, a obronić przed nim może
    jedynie grupa. Zresztą w grupie można zrobić wiele więcej niż w pojedynkę.
    Zdaje się, że jest to jeden z powodów powstania społeczeństw.
    I tak długo, jak długo będzie istniał człowiek, będzie się grupował i
    identyfikował. Jeżeli nie wokół symbolu, to wokół hasła lub gestu. Albo
    waluty - lub ilości jej posiadania (swoją drogą, zauważ, że paszport z
    odpowiednim symbolem na okładce jest sam w sobie kapitałem).
    Jedyne co można zrobić, to karać śmiercią za grupowanie się. W celu
    przestrzegania należałoby powołać korporację - czyli grupę...

    Twój model jest nierealny. Choć nie przeczę - korzystny dla tych, co
    chcieliby utraty tożsamości jakiejś grupy, na dokładkę mającej jakieś zasoby
    pod swoimi stopami. I tych, którzy dążą do tego celowo nazwałbym cwaniakami,
    bo chcą oni uzyskać wiele za nic - poza durną ideologią. Tak jak np.
    "wolność, równość, braterstwo", pod osłoną którego wprowadzono w czyn
    ludobójstwo i obozy koncentracyjne. A był to bez wątpienia postęp
    cywilizacyjny, tak ie. uważa nawet dziś, i tak twierdzi wielu głoszących
    hasła unieważniające narody i ich chęć do istnienia.