  • Data: 2024-07-18 23:28:06
    Temat: Re: Dzień bez ICE
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 17 Jul 2024 00:42:11 +0200, LordBluzg®🇵🇱 napisał(a):

> [...]
    rwatorium-badawcze/pozary-samochodow-elektrycznych-n
    owe-wyzwania-dla-ochrony-przeciwpozarowej/

> [...]
    > lub zatrucie niebezpiecznymi dla zdrowia gazami z elektrolitu baterii.
    > Zachodzi również ryzyko porażenia prądem o dużym napięciu i natężeniu.
    >
    > Biorąc pod uwagę trendy na rynku samochodowym i nieuchronny rozwój
    > elektromobilności, należy założyć, że w stosunkowo niedługim czasie
    > pojazdy elektryczne będą stanowiły znaczący udział samochodów na
    > parkingach zamkniętych. W związku z powyższym niezbędne jest jak
    > najszybsze wypracowanie rozwiązań technicznych, które przygotują budynki
    > do zwiększonego zagrożenia w tym zakresie."

    Ja bym do tego dodał jeszcze jedną rzecz, z której wiele osób (co
    zauważyłem w rozmowach) nie zdaje sobie sprawy.
    Biały dym, to nie dym taki jaki powstaje np. w czasie palenia liści.

    Cytat z linkowanej wcześniej strony:

    "Dodatkowe niebezpieczeństwo stanowią gazy uwalniane w procesie pożaru,
    które stają się szczególnie groźne, gdy dopuści się do ich gromadzenia.
    Zawarty w elektrolitach heksafluorofosforan litu jest bardzo wraĹźliwy na
    wodę i reaguje z wilgocią z powietrza, tworząc fluorowodór (HF, kwas
    fluorowodorowy) i kwas fosforowy (H3PO4). Powstała biała mgła jest
    toksyczna i żrąca. Może rozpuszczać się na wilgotnej powierzchni skóry i
    powodować oparzenia chemiczne."

    --
    Pozdrawiam.

    Adam