-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.152.121.24
6!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dzień bez ICE
Date: Thu, 18 Jul 2024 23:28:06 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <easq9ixaf1fu$.1b28a2icyg3y7$.dlg@40tude.net>
References: <v75qn0$j7e$1@news.chmurka.net> <v75v4v$23fbo$1@news.icm.edu.pl>
<v75vpv$nom$1@news.chmurka.net> <v761r8$23joe$1@news.icm.edu.pl>
<v76353$qnt$1@news.chmurka.net> <v763a5$23m54$1@news.icm.edu.pl>
<v764m7$rup$1@news.chmurka.net> <v766jm$pct$5@news.chmurka.net>
<v76nsq$dvb$1@news.chmurka.net> <v76p06$24pc3$1@news.icm.edu.pl>
<v76san$mju$2@news.chmurka.net> <v76sq3$24vo4$1@news.icm.edu.pl>
<v76t1j$25029$1@news.icm.edu.pl>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Adam";
posting-host="185.152.121.246"; logging-data="3694";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Cancel-Lock: sha1:UjDDJWEGdKjPjVBYRxydfWiPaN0=
sha256:djI3bw+aQrswQGZFbLaeR4vy2DWyk/AlP9eRUIuHMNw=
sha1:R+i3YET1r1glSxk8wxqwi5VuJQs=
sha256:FU1UypX58vnw2J4QRK4M1zDDNxWejAeSwfROqj/viqc=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2722681
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 17 Jul 2024 00:42:11 +0200, LordBluzgÂŽí źíˇľí źíˇą napisaĹ(a):
> W dniu 17.07.2024 o 00:38, LordBluzgÂŽí źíˇľí źíˇą pisze:
>
>>> 27 poĹźarĂłw smrodĂłw dziennie!
>> https://www.cupt.gov.pl/aktualnosc/transportowe-obse
rwatorium-badawcze/pozary-samochodow-elektrycznych-n
owe-wyzwania-dla-ochrony-przeciwpozarowej/
>>
>> Umierasz teraz :)
> Taa, nie chce ci siÄ czytaÄ. PodsumujÄ:
>
> "Podsumowanie
> Potencjalne zagroĹźenia dla uĹźytkownikĂłw samochodĂłw elektrycznych
> zwiÄ zane sÄ z krĂłtkim czasem na ewakuacjÄ z samochodu, w ktĂłrym poĹźar
> moĹźe siÄ rozwinÄ Ä bardzo szybko bez wczeĹniejszego ostrzeĹźenia. Szybko
> rozwijajÄ cy siÄ poĹźar i duĹźe iloĹci emitowanego dymu, mogÄ utrudniÄ bÄ dĹş
> wrÄcz uniemoĹźliwiÄ ewakuacjÄ z garaĹźu. PrÄdkoĹÄ rozwoju poĹźaru moĹźe
> rĂłwnieĹź wpĹynÄ Ä na szybsze przeniesienie siÄ ognia na sÄ siednie
> samochody, co sprawi Ĺźe w krĂłtkim czasie poĹźar zwiÄkszy swojÄ
> powierzchniÄ i opanuje wiele pojazdĂłw. Taki poĹźar moĹźe uniemoĹźliwiÄ
> bezpoĹredni dostÄp ekip ratowniczych do palÄ cych siÄ pojazdĂłw i nie
> pozwoliÄ na ich ugaszenie. Brak moĹźliwoĹci szybkiego ugaszenia poĹźaru
> moĹźe skutkowaÄ jego niekontrolowanym rozprzestrzenieniem oraz nadmiernym
> wzrostem temperatury, co moĹźe spowodowaÄ uszkodzenie konstrukcji
> budynku. Personel straĹźacki jest dodatkowo naraĹźony na skaĹźenie skĂłry
> lub zatrucie niebezpiecznymi dla zdrowia gazami z elektrolitu baterii.
> Zachodzi rĂłwnieĹź ryzyko poraĹźenia prÄ dem o duĹźym napiÄciu i natÄĹźeniu.
>
> BiorÄ c pod uwagÄ trendy na rynku samochodowym i nieuchronny rozwĂłj
> elektromobilnoĹci, naleĹźy zaĹoĹźyÄ, Ĺźe w stosunkowo niedĹugim czasie
> pojazdy elektryczne bÄdÄ stanowiĹy znaczÄ cy udziaĹ samochodĂłw na
> parkingach zamkniÄtych. W zwiÄ zku z powyĹźszym niezbÄdne jest jak
> najszybsze wypracowanie rozwiÄ zaĹ technicznych, ktĂłre przygotujÄ budynki
> do zwiÄkszonego zagroĹźenia w tym zakresie."
>
> MoĹźesz odejĹÄ w pokoju :]
Ja bym do tego dodaĹ jeszcze jednÄ rzecz, z ktĂłrej wiele osĂłb (co
zauwaĹźyĹem w rozmowach) nie zdaje sobie sprawy.
BiaĹy dym, to nie dym taki jaki powstaje np. w czasie palenia liĹci.
Cytat z linkowanej wczeĹniej strony:
"Dodatkowe niebezpieczeĹstwo stanowiÄ gazy uwalniane w procesie poĹźaru,
ktĂłre stajÄ siÄ szczegĂłlnie groĹşne, gdy dopuĹci siÄ do ich gromadzenia.
Zawarty w elektrolitach heksafluorofosforan litu jest bardzo wraĹźliwy na
wodÄ i reaguje z wilgociÄ z powietrza, tworzÄ c fluorowodĂłr (HF, kwas
fluorowodorowy) i kwas fosforowy (H3PO4). PowstaĹa biaĹa mgĹa jest
toksyczna i ĹźrÄ ca. MoĹźe rozpuszczaÄ siÄ na wilgotnej powierzchni skĂłry i
powodowaÄ oparzenia chemiczne."
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 19.07.24 03:14 Arnold Ziffel
- 19.07.24 03:15 Arnold Ziffel
- 19.07.24 03:19 Arnold Ziffel
- 19.07.24 03:22 Arnold Ziffel
- 19.07.24 03:26 Arnold Ziffel
- 19.07.24 03:30 Arnold Ziffel
- 19.07.24 03:33 Arnold Ziffel
- 19.07.24 06:31 Cavallino
- 19.07.24 11:05 io
- 19.07.24 11:11 io
- 19.07.24 11:15 io
- 19.07.24 11:17 io
- 19.07.24 11:17 J.F
- 19.07.24 11:20 io
- 19.07.24 11:28 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=