  • 31. Data: 2012-04-08 16:35:31
    Temat: Re: Dzieci wesoło wybiegły ze szkoły...
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-04-08 13:10:43 +0000, "Plumpi" <a...@a...pl> said:

    > Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 1:04 wyraźnie widać, że jest to oznakowany autobus.

    Nie, widać wyraźnie, że nie jest to autobus.
    Ani oznakowany, ani szkolny.

    --
    Bydlę

  • 32. Data: 2012-04-08 16:35:58
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-04-08 13:25:19 +0000, "Plumpi" <a...@a...pl> said:

    > Poza tym przeczytajcie rosyjski opis dotyczący tego wydarzenia.

    No właśnie.
    ;>

    --
    Bydlę

  • 33. Data: 2012-04-08 17:01:47
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > 1:04 wyraźnie widać, że jest to oznakowany autobus.
    > Poza tym na całym świecie autobusy szkolne maluje się na kolor żółty,
    > aby się wyróżniały.
    > Być może ten nie był szkolnym, ale napewno był autobusem.
    > Widać wcześniej 0:44 dokładnie taki sam, poruszający się w przeciwnym
    > kierunku.

    Jest to tzw. marszrutnoje taksi (mniej więcej "taksówka marszrutowa") -
    busik, który jeździ stałą trasą i zatrzymuje się na żądanie w dowolnym
    miejscu. Opłata jest stała. Bardzo popularny środek zbiorkomu w wielu
    byłych republik radzieckich. Trafiają się w kolorze żółtym i to nic nie
    oznacza. Być może zatrzymał się, aby wysadzić te dziewczynki.

    Piotr

  • 34. Data: 2012-04-08 17:03:47
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Nie, widać wyraźnie, że nie jest to autobus.
    > Ani oznakowany, ani szkolny.

    To jest autobus. Nazywa się "marszrutnoje taksi" - autobus, który
    zatrzymuje się w dowolnym miejscu na żądanie.

    Piotr

  • 35. Data: 2012-04-08 17:11:18
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    wowa wrote:

> [...]
    > jest jaskrawy przykład że naduprzejmość jest gorsza od faszyzmu! Gdyby
    > dalej jechał dzieci by nie weszły na ulicę.Kameroman niestety też się nie

    No to owszem, raczej nie należy w ten sposób przepuszczać poza pasami. Ale i
    na pasach lepiej się busem nie zatrzymywać, przynajmniej nie na ulicy
    wielopasmowej. Tak mnie uczyli na kursie. Ale np. to przerosło moje pojęcie:

    http://www.youtube.com/watch?v=dn3a-HywFII#t=03m25s

    Na 3:25. Niestety całej akcji nie widać, ale było to tak, że gość po prostu
    ordynarnie omijał na pasach i dość gwałtownie hamował, gdy zorientował się o
    co biega.

    Codzienność za kółkiem.

  • 36. Data: 2012-04-08 19:03:18
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-04-08 12:02, Plumpi pisze:

    > Bo ten kierowca to typowa "cipa drogowa", która nie patrzy co się przed
    > nią dzieje.

    Pisano już że mógł się gapić na radiowóz
    ALE...
    mógł być też posiadaczem sławetnej żółtej nalepki o motocyklistach,
    wziął sobie bardzo do serca jej treść i sprawdzał dwa razy... ;-)

  • 37. Data: 2012-04-08 19:14:31
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Roman Stachowiak" <r...@w...pl>

> [...]
    >
    > 2. Osoby, o których mowa w ust. 1 i ust. 4 pkt 2, powinny być łatwo
    > rozpoznawalne i widoczne z dostatecznej odległości, zarówno w dzień, jak i
    > w nocy.
    >
    > 3. Przepis ust. 2 w zakresie łatwej rozpoznawalności:
    >
    > (...)
    >
    > 2) nie dotyczy kierującego autobusem szkolnym, jeżeli sygnał do
    > zatrzymania innych pojazdów dawany jest przez tę osobę bez wychodzenia z
    > odpowiednio oznaczonego pojazdu.
    >
    > Art. 57a. 1. Kierujący autobusem szkolnym podczas wsiadania lub wysiadania
    > dzieci jest obowiązany włączyć światła awaryjne.

    To przecież nie jest sygnał do zatrzymania

  • 38. Data: 2012-04-08 19:17:49
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Plumpi" <a...@a...pl>

    > Bo ten kierowca to typowa "cipa drogowa", która nie patrzy co się przed
    > nią dzieje.
    > Zanim dojechał do szkolnego busa to widać przy nim dzieciaki i tu już
    > powinien zwolnić do takiej prędkości, aby móc bezpiecznie zatrzymać
    > samochód w razie wtargnięcia dzieciaków na jezdnię.

    Przecież to ewidentnie wina opiekuna.

    > Swoją drogą autor, który wrzucił ten film na YT też jest debilem, ponieważ
    > z ludzkiego nieszczęścia i tragedii robi sobie pośmiewisko.

    Gdzie Ty widzisz pośmiewisko ?

  • 39. Data: 2012-04-08 19:49:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Apr 2012 19:14:31 +0200, John Kołalsky napisał(a):

    > To przecież nie jest sygnał do zatrzymania

    § 110. Tablica barwy zoltej ze znakiem B-20 z ˝ó?tym
    napisem i obrze˝em, widoczna na autobusie szkolnym,
    oznacza nakaz zatrzymania pojazdów poruszajacych
    sie po jezdni, na której albo przy której zatrzyma? si´
    autobus

    B20 to "Stop"

    J.

  • 40. Data: 2012-04-08 20:14:49
    Od: "macso" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Plumpi"

> [...]
    >
    > Swoją drogą autor, który wrzucił ten film na YT też jest debilem, ponieważ
    > z ludzkiego nieszczęścia i tragedii robi sobie pośmiewisko.

    myślę że chodziło raczej o to co napisałeś powyżej,
    żey uczulić na takie waśnie sytuacje.
    Tu masz jak na symulatorze.
    A swoją drogą ciekawe sekwencje znaków a tej trasie widać było

    macso