  • 11. Data: 2012-04-08 10:10:25
    Temat: Re: Dzieci wesoło wybiegły ze szkoły...
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-04-08 06:41:55 +0000, z <z...@g...pl> said:

    > Może to kwestia "optyki". Moja odkąd mam dziecko się trochę zmieniła.
    > Na widok dzieciarni za samochodem (widać przecież) załączyłaby mi w
    > głowie wielką czerwoną LAMPĘ.

    Po pierwsze, to Rosja,
    po drugie, tam nie było przejścia,
    po trzecie - masz rację z tą lampą (tzn. że trzeba ją włączać,
    niekoniecznie tylko dlatego, że samemu się w końcu zrobiło coś, co ma
    ręce i nogi)

    --
    Bydlę

  • 12. Data: 2012-04-08 10:43:57
    Od: "zdumiony" <z...@j...pl>

    Użytkownik "to" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > ...niestety nie wszystkie dobiegły do domu:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=NEMYbt8Vgxw

    Do nagrania tego filmu poświęcono jedno dziecko

  • 13. Data: 2012-04-08 10:45:23
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    > b) radze sobie popatrzec jeszcze raz, a potem przeczytac nasze przepisy o
    > autobusie szkolnym - bo u nas tez moze sie podobnie przydarzyc.
    >
    > J.

    Czy mogę Cię prosić o wklejenie? Dziekuje

  • 14. Data: 2012-04-08 10:57:55
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2012-04-08 10:45, ojciec pisze:

    > Czy mogę Cię prosić o wklejenie? Dziekuje

    Art. 18a. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do miejsca postoju
    autobusu szkolnego, jest obowiązany:

    1) zatrzymać się, o ile kierujący tym autobusem podał sygnał zatrzymania;

    Proszę

    --
    RomanS
    ___________________

  • 15. Data: 2012-04-08 11:30:48
    Od: Tomek <t...@p...onet.pl>

    > Art. 18a. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do miejsca postoju
    > autobusu szkolnego, jest obowiązany:
    >
    > 1) zatrzymać się, o ile kierujący tym autobusem podał sygnał zatrzymania;
    >
    > Proszę

    Jaki to sygnał zatrzymania podaje kierowca autobusu i czy jest do tego
    uprawniony?

  • 16. Data: 2012-04-08 11:41:30
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2012-04-08 11:30, Tomek pisze:

    > Jaki to sygnał zatrzymania podaje kierowca autobusu i czy jest do tego
    > uprawniony?

    Art. 6. 1. Polecenia lub sygnały może dawać uczestnikowi ruchu lub innej
    osobie znajdującej się na drodze:

    (...)

    7) kierujący autobusem szkolnym w miejscach postoju związanych z
    wsiadaniem lub wysiadaniem dzieci;

    2. Osoby, o których mowa w ust. 1 i ust. 4 pkt 2, powinny być łatwo
    rozpoznawalne i widoczne z dostatecznej odległości, zarówno w dzień, jak
    i w nocy.

    3. Przepis ust. 2 w zakresie łatwej rozpoznawalności:

    (...)

    2) nie dotyczy kierującego autobusem szkolnym, jeżeli sygnał do
    zatrzymania innych pojazdów dawany jest przez tę osobę bez wychodzenia z
    odpowiednio oznaczonego pojazdu.

    Art. 57a. 1. Kierujący autobusem szkolnym podczas wsiadania lub
    wysiadania dzieci jest obowiązany włączyć światła awaryjne.

    --
    RomanS
    ___________________

  • 17. Data: 2012-04-08 12:02:34
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "to" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

    > ...niestety nie wszystkie dobiegły do domu:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=NEMYbt8Vgxw
    >
    > Wydawało mi się, że to już chyba wiek, kiedy się patrzy, gdzie się
    > biegnie, ale chyba jednak niezbyt A ten co kręcił też jakiś przymulony,
    > nawet nie próbował omijać.

    Bo ten kierowca to typowa "cipa drogowa", która nie patrzy co się przed nią
    dzieje.
    Zanim dojechał do szkolnego busa to widać przy nim dzieciaki i tu już
    powinien zwolnić do takiej prędkości, aby móc bezpiecznie zatrzymać samochód
    w razie wtargnięcia dzieciaków na jezdnię.

    Swoją drogą autor, który wrzucił ten film na YT też jest debilem, ponieważ z
    ludzkiego nieszczęścia i tragedii robi sobie pośmiewisko.

  • 18. Data: 2012-04-08 12:17:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-04-08 01:41, Staszek Sosenko wrote:
    > Notorycznie obserwuję w Krakowie dorosłych osobników,
    > wychodzących/wybiegających zza autobusu bez jakiegokolwiek upewnienia
    > się. Zwłaszcza w punkcie przesiadkowym linii nocnych - byle na skróty,
    > byle szybciej.

    Mam już taki odruch, że mijając autobus patrzę w szczelinę prześwitu
    szukając trzewików samobójców. 3x całowałem kierownicę przed takimi.

  • 19. Data: 2012-04-08 13:08:53
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Sun, 8 Apr 2012 12:02:34 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Zanim dojechał do szkolnego busa to widać przy nim dzieciaki i tu już
    > powinien zwolnić do takiej prędkości, aby móc bezpiecznie zatrzymać samochód
    > w razie wtargnięcia dzieciaków na jezdnię.

    Swieta prawda. Duzo wczesniej powinien byc w stanie gotowosci.
    Mnie tego instruktor uczyl juz na kursie. I tego, ze samochod na poboczu
    ze skreconymi kolami moze wlaczyc sie do ruchu i zajechac droge i ze
    wiejscy rowerzysci jak przestaja pedalowac, to z duzym prawdopodobienstwem
    skreca. Itp, itd

    > Swoją drogą autor, który wrzucił ten film na YT też jest debilem, ponieważ z
    > ludzkiego nieszczęścia i tragedii robi sobie pośmiewisko.

    Dlaczego? Filmik ma wartosc edukacyjna - pokazalem swoim dzieciakom.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 20. Data: 2012-04-08 13:23:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Sebastian Biały pisze tak:

    > Mam już taki odruch, że mijając autobus patrzę w szczelinę prześwitu
    > szukając trzewików samobójców.

    Ja szukam trzewików, omijam po angielsku i grożę palcem
    Mają takie wielkie oczy jak sowa :D

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87