  • 81. Data: 2011-02-07 18:04:50
    Temat: Re: Dyskusje o niczym
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 7, 12:52 pm, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:

    > Ano właśnie - był powiększalniki na słoneczko? Bo przyznam, że o takim
    > nie słyszałem. Oczywiście wiem o camera obscura, ale ona tworzyła
    > negatywy, z których wykonywano pozytywy metodą stykową. Czy wiesz może
    > kiedy i z jakim źródłem światłą zaczęto stosować powiększenie miedzy
    > negatywem a odbitką?

    Pierwsze powiekszalniki byly produkowane podobnie jak projektory.
    Jako zrodlo swiatla, wykorzystywano w nich plomien.
    Ten plomien uzyskiwano w rozny sposob.
    Kiedys kupilem cale stare studio fotograficzne w ktorym znajdowal sie
    jako zabytek, projektor fotograficzny tego typu.
    Projektor byl chyba do fornatu 4x5 cala a zrodlem swaiatla byl gaz.
    Tego typu projektory wykorzystywane byly jako powiekszalniki.
    Czasem spotkac mozna cos takiego na targach staroci w New Jersey w
    Englishtown lub w Columbus.

  • 82. Data: 2011-02-07 18:58:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 07 Feb 2011 18:28:37 +0100, Marek Wyszomirski wrote:
    >P.S. jeszcze jedno pytanie wnuczka mi się nasunęło - dziadku - nie
    >mieliście Allegro??? To... jak robiliście zakupy? Skazani byliście na
    >sklepy internetowe???;-))))

    No, u nas moze smieszne, ale sprzedaz wysylkowa ma dluga tradycje.

    Sa kraje gdzie do najblizszego sklepu bylo 100 mil :-)

    J.

  • 83. Data: 2011-02-07 19:25:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Zygmunt Dariusz wrote:

> [...]
    > przypuszczac, ze jestes az tak tepy, iz nie dajesz rady rozpoznac z
    > kim masz do czynienia.
    > Za uznanie dziekuje, zawsze wiedzialem, ze jestem dobry.
    > Do niedawna tez uwazalem cie za niezlego faceta, ale jakos sie
    > zmieniles.
    > Jako frustrat z USA i tak jestem lepszy od frustrata polskiego, ktory
    > doradza:
    > "w sumie to wypadki chodzą po ludziach, dom może sie zapalić, mogą go
    > bandyci
    > okraść, tyle złego sie teraz w świecie dzieje".
    > Tak naprawde, to zdziwilo mnie czemu tak na "psy zszedles"?

    do tego masz poważne problemy psychiczne, powtarzasz sie jak stara płyta.

    w sumie to zawsze sie zachowywałeś jak cierń w dupie.

  • 84. Data: 2011-02-07 19:31:45
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 7, 2:25 pm, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > do tego masz poważne problemy psychiczne, powtarzasz sie jak stara płyta.
    >
    > w sumie to zawsze sie zachowywałeś jak cierń w dupie.

    Potwierdzasz, ze jestem skuteczny, bo wlasnie ten ciern miales odczuc.

  • 85. Data: 2011-02-07 19:48:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Zygmunt Dariusz wrote:

    > Potwierdzasz, ze jestem skuteczny, bo wlasnie ten ciern miales odczuc.

    :)

  • 86. Data: 2011-02-07 21:12:08
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-02-07 18:52:07 +0100, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> said:

> [...]
    > negatywy, z których wykonywano pozytywy metodą stykową. Czy wiesz może
    > kiedy i z jakim źródłem światłą zaczęto stosować powiększenie miedzy

    http://cergowa.pl/moje_hobby_historia_fotografi.htm
    Polecam rok 1857. Czyli w zasadzie moment kiedy to wyszły z użycia
    dagerotypy i weszły negatywy. Połowa XIX stulecia.
    Powiększalnik na światło dzienne wbrew pozorom miał więcej sensu niż na
    oświetlenie inne.
    Wystarczyło okno w dachu i już. Za to światła dawał tyle, że
    naświetlanie papieru trwało minuty, a nie godziny jak przy "łuczywach"
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 87. Data: 2011-02-07 21:14:31
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-02-07 18:27:27 +0100, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> said:

    > Final Fantasy: The Spirits Within, 2001
    >
    > http://www.imdb.com/title/tt0173840/
    >
    > Z tym, że choć studio produkcyjne amerykańskie, to scenariusz i reżyseria
    > jest dziełem japończyków.

    Tak, o to mi szło.
    Ja stawiam dolary przeciw orzechom, że z Avatarem i pamięcią o nim
    będzie podobnie. Chyba, że TVN, na przemian z Polsatem raz na miesiąc
    będą go puszczać.

  • 88. Data: 2011-02-07 21:28:57
    Od: Łatwa Jolka <l...@v...pl>

    > są jeszcze możliwe inne warianty:
    >
    > 3. Nie podoba mi się, na razie nie jestem w stanie zrobić lepszego, ale
    > się postaram - i jeśli mi się uda - pokażę i poddam pod krytykę.
    > 4. Nie podoba mi się, ale nie mam zamiaru zrobić lepszego bo zajmuję się
    > czymś zupełnie innym i szkoda mi czasu na rozpraszanie się.
    > I tu możliwe 2 podwarianty:
    > 4a. - potrafiłbym zrobić lepszy ale nie mam czasu.
    > 4b. - nie potrafiłbym zrobić lepszego, ale nie przesłania mi to wad
    > tego, który oceniam.

    wiem, że istnieje mnóstwo wariantów pośrednich, ale zredukowałem je do
    maksimum, aby móc użyć równie uproszczonego porównania do "mentalności
    polskiego chłopa"
    Przykro mi, że mój tekst wzięli do siebie lubiani prze ze mnie Marek i
    Janko (lubię Was i Wasze prace). TO NIE DO WAS, trafiło rykoszetem,
    bardziej chodziło mi o zjawisko, mentalność, która objawiła się w
    dyskusji, a nie ataki personalne.
    Pozdrawiam
    serdecznie
    J.

  • 89. Data: 2011-02-07 21:29:27
    Od: Łatwa Jolka <l...@v...pl>

    W dniu 2011-02-07 17:55, Janko Muzykant pisze:
    > A żeby nie teoretyzować tylko, tu przykład czegoś, co sprawia, że mi
    > ''kapcie spadywują''. Jest technika (choć inna), ale przede wszystkim
    > jest bardzo, bardzo dobry pomysł:
    > http://www.youtube.com/watch?v=8r5VMkZFC-Y&feature=p
    layer_embedded

    > Tak na marginesie - dobry pomysł to taki, który zadowala i blondynki, i
    > brunetki :)

    ciekawe, ale moim zdaniem za mało seksu:)
    p.s. Do Janka Muzykanta, Łatwa Jolka to nick, który nie określa płci,
    wieku ani charakteru :)
    Pozdrawiam
    J.

  • 90. Data: 2011-02-07 22:39:46
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-02-07 19:58, J.F. pisze:

    > No, u nas moze smieszne, ale sprzedaz wysylkowa ma dluga tradycje.
    >
    > Sa kraje gdzie do najblizszego sklepu bylo 100 mil :-)

    U nas też nie istnieją od wczoraj - co najmniej jeden sklep wysyłkowy
    istniał w Polsce już w latach 70-tych ubiegłego stulecia (domyślam się,
    ze w USA pewnie co najmniej z 50 lat wcześniej). Ale - sklepy i aukcje
    internetowe to historia całkiem niedawna - nie tylko u nas.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)