  • Data: 2009-10-26 17:33:50
    Temat: Re: Dylematy, dylematy - K7 vs D90 vs 50D [dluuugie]
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-10-26 17:57:50 +0100, l...@l...localdomain said:

    > Skoro lubisz architekturę, to jeszcze przesuwy matrycy mogą się okazać
    > dość istotne.

    Niespecjalnie, bo po pierwsze najczęściej i tak robię z ręki, a po
    drugie nie specjalnie widzę przewagę przesuwania matrycy nad ruchami
    głowicy.

    > W przeciwieństwie do dwóch pozostałych K7 jest flagowym
    > modelem producenta...

    Co w żaden sposób nie niesie samo sobą wyraźnej przewagi na sprzętami
    konkurencji.

    > ...Co i tak jest mało istotne przy wciąż jakiejś nie takiej ofercie
    > obiektywów. To ma być sprzęt dla fotografa-podróżnika, dlatego nacisk
    > jest na małe i lekkie stałki.

    Przyglądałem się tym stałkom, zwłaszcza szerokim (14 i 15) - moja
    konkluzja: owszem, są mniejsze, choć to już nie naleśniki, ale niestety
    optycznie aż tak nie biją na głowę zuma, choćby i Pentaxowego 12-24,
    a uniwersalność tego ostatniego jest bezdyskusyjnie większa.

    > Ale rzeczywiście (jak zauważyłeś niżej)
    > brak porządnych zoomów trochę boli.

    Od biedy zawsze są, jak i u konkurencji, Sigmy i Tamrony 2.8. Ten
    ostatni u CaNikona nawet już stabilizowany (pytanie jak dobrze). Z
    drugiej strony co z tego że u Nikona jest, świetny zapewne, 17-55/2.8?
    5k zł za obiektyw bez stabilizacji w życiu nie zapłacę.

    > Ponoć poprawiona względem mojego Samsunga, a i tutaj jest dobrze.

    No właśnie ciekawa jest ta rozbieżność pomiędzy opiniami użytkowników,
    a tym co stwierdziło Dpreview i jeszcze któreś review.

    > Ale za to koniecznie sprawdź, czy ten AF jest cokolwiek wart (co chwilę
    > obiecują, że już w tym modelu będzie super)...

    Część użytkowników twierdzi, że na poziomie D90/50D, niektórzy, że
    gorszy - jak zawsze na rezultaty duży wpływ ma operator sprzętu i
    detale konfiguracji, więc ostatecznie będę musiał sam przetestować, co
    chyba nie będzie proste. BTW - ma ktoś z Wawy K7 i byłby skłonny
    się umówić na testowanie? ;-)

    de Fresz