  • 1. Data: 2014-11-10 09:35:16
    Temat: Dwumasa i tarcza.
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Pacjent Fiat Doblo 1,9 multijet.
    Pierwsze koło dwumasowe wytrzymało 70 kkm i teraz wygląda na to, że
    kończy się drugie przy przebiegi 140kkm. W związku z tym mam do Was parę
    pytań:

    1. czy to prawda, że jak jest "dwumas" to tarcza sprzęgła nie ma sprężyn
    tłumiących drgania?
    2. czy da się zamiast dwumasy założyć zwykłe koło zamachowe i tarczę ze
    sprężynami?
    3. inne patenty?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-11-10 11:00:31
    Temat: Re: Dwumasa i tarcza.
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    > Pacjent Fiat Doblo 1,9 multijet.

    Mam Stilo, ale chyba w Doblo jest takie samo sprzęgło.

    > Pierwsze koło dwumasowe wytrzymało 70 kkm i teraz wygląda na to, że kończy
    > się drugie przy przebiegi 140kkm. W związku z tym mam do Was parę pytań:

    Jakie masz objawy awarii koła zamachowego. U mnie przy 120 kkm pękła jedna
    "blaszka" docisku i wymieniłem całe sprzęgło. Mechanik powiedział, że koło
    dwumasowe jest zupełnie wykończone, ponieważ środek swobodnie obraca o
    pewien kąt. Ponieważ nie zauważam żadnych anomalii w działaniu sprzęgła i
    okolic względem stanu fabrycznego, to zdecydowałem się nie ruszać dwumasy.
    Może źle zrobiłem?

    > 1. czy to prawda, że jak jest "dwumas" to tarcza sprzęgła nie ma sprężyn
    > tłumiących drgania?

    Z tego co pamietam z rzucenia okiem na starą tarczę, to ona miała sprężyny
    ułożone po okręgu.

    > 2. czy da się zamiast dwumasy założyć zwykłe koło zamachowe i tarczę ze
    > sprężynami?

    Podobno ktoś to robi, ale ja nie znalazłem odpowiednika koła zamachowego do
    swojego sprzęgła.

    > 3. inne patenty?

    Zamontować zestaw koło i sprzęgło od najmocniejszej wersji.
    Tylko uważaj przy doborze części. U mnie nie zgadzały się dane w katalogach
    i EPER ze stanem fabrycznym

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2014-11-10 11:47:31
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2014-11-10 09:35, Jacek pisze:
> [...]
    > tłumiących drgania?
    > 2. czy da się zamiast dwumasy założyć zwykłe koło zamachowe i tarczę ze

    Niby można dać zwykłe..
    Wątpliwości budzi natomiast wał. Jest konstruowany pod brak tak duzych
    sił udarowych na czopie jakie magazynuje sztywne kolo zamachowe.
    Teoretycznie, w niekorzystnych warunkach wał może po prostu pęc ;)

    MarcinJM gg: 978510 http://www.supervw.com.pl
    kompleksowe remonty old i youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "tego sie nie da zrobic"

  • 4. Data: 2014-11-10 12:04:01
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-10 11:47, MarcinJM pisze:

> [...]
    > sił udarowych na czopie jakie magazynuje sztywne kolo zamachowe.
    > Teoretycznie, w niekorzystnych warunkach wał może po prostu pęc ;)

    A widziałeś taki "pęcnięty" wał? :)

    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl

  • 5. Data: 2014-11-10 12:52:49
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2014-11-10 12:04, Lewis pisze:
    > A widziałeś taki "pęcnięty" wał? :)

    Nie, dlatego napisałem: teoretycznie.

  • 6. Data: 2014-11-10 16:00:31
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-11-10 o 11:00, yabba pisze:
    > Jakie masz objawy awarii koła zamachowego.
    Podczas pracy na wolnych obrotach coś tam "cyka", jakby luźny element.
    Mechanik badał i stwierdził luz 2x większy od normatywnego. Żadnego
    szarpania przy ruszaniu ani innych dolegliwości nie stweirdzam.

    > Zamontować zestaw koło i sprzęgło od najmocniejszej wersji.
    Tu jest kłopot, bo mam najmocniejszą wersję.
    Jacek

  • 7. Data: 2014-11-10 16:40:07
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 10 listopada 2014 12:04:06 UTC+1 użytkownik Lewis napisał:

    > A widziałeś taki "pęcnięty" wał? :)
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    > Lewis
    > https://www.facebook.com/turbolaabpl

    Szwagra sąsiada ojciec mówił że widział. Prostowali wal od żuka i pękł.

  • 8. Data: 2014-11-10 16:53:41
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-11-10 o 09:35, Jacek pisze:
> [...]
    > sprężyn tłumiących drgania?
    > 2. czy da się zamiast dwumasy założyć zwykłe koło zamachowe i tarczę

    To fiat takie kiepskie dwumasy wsadza teraz?
    W Alfa Romeo 156 2.4JTD dwumasa i turbo dożyło do 200kkm a dalej już nie
    wiem bo sprzedałem.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2014-11-10 18:12:18
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-11-10 o 16:53, Irokez pisze:
    > To fiat takie kiepskie dwumasy wsadza teraz?
    > W Alfa Romeo 156 2.4JTD dwumasa i turbo dożyło do 200kkm a dalej już nie
    > wiem bo sprzedałem.
    Na to by wychodziło. Nie mam zwyczaju "strzelać ze sprzęgła" ani nie
    morduję auta na obrotach poniżej 2000, więc chyba taką tandetę montują.
    Poza tym nie kapuję wyższości koła dwumasowego z tarczą sprzęgła bez
    sprężyn nad zwykłym i tarczą ze sprężynami.
    Jacek

  • 10. Data: 2014-11-10 23:13:08
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-10 18:12, Jacek pisze:

    > Poza tym nie kapuję wyższości koła dwumasowego z tarczą sprzęgła bez
    > sprężyn nad zwykłym i tarczą ze sprężynami.

    Biznes panie, biznes ;)