eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleDuże zakupy - jakieś zmiany › Re: Duże zakupy - jakieś zmiany
  • Data: 2010-11-29 10:53:12
    Temat: Re: Duże zakupy - jakieś zmiany
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2010-11-27 00:38:30 +0100, kakmar <k...@g...com> said:

    >> Noooo niech np. zrezygnują z lokalu przy ulicy i trzymania rozmiarówki
    >> na stocku, co generuje w pip kosztów, których zupełnie nie ponoszą
    >> sklepy netowe (najczęściej nie mające prawie nic na składzie i
    >> ściągające od dystrybutora dopiero jak ktoś zamówi). I niech nie
    >> marnują czasu na obsługę klientów, którzy nic nie kupują.
    >
    > Ale Wiesz pewnie że żeby pomacać i przymierzyć 4 różne kaski to trzeba
    > co najmniej obdzwonić 8 sklepów. I tak się okaże że ten co mają, nie
    > jest taki jak chcesz, ale mogą wyciągnąć katalog i ci zamówić.

    Kwestia doboru asortymentu na magazynie, nie zawsze trafnego. Zresztą
    nierealne jest aby zadowolić wszystkich, więc sprzedawcy kierują się tu
    wybadanymi preferencjami większości klienteli oraz intuicją. W ramach
    ćwiczenia na wyobraźnię weź do ręki katalog jakiegokolwiek producenta
    np. kasków, wybierz jeden popularny model z środka cennika, policz
    ilość malowań, pomnóż przez rozmiarówkę, a otrzymaną liczbę pomnóż
    przez powiedzmy 70% jego ceny detalicznej. A teraz jeszcze to pomnóż
    przez ilość modeli. A najpopularniejsze kombinacje
    model-rozmiar-malowanie warto by mieć po przynajmniej 2-4 sztuki. Fajna
    kwota?


    > Strasznie mi
    > przykro ale nie kupię za dużych butów, ani trochę uciskających pod
    > kolanami gaci, w odrobinę nie takim kolorze.

    Ale nikt Cię do tego nie zmusza. Jeśli pozwalasz wmówić sobie przez
    sprzedawcę co jest dla Ciebie lepsze, to jakby sam sobie jesteś winien.
    Zresztą nie ma się co oszukiwać, średni poziom kompetencji sprzedawców
    w sklepach motocyklowych nie jest szczególnie wysoki.


    >> Sklep z akcesoriami moto na naszym rynku to nie są kokosy, jeśli
    >> sądzisz inaczej - załóż i sam się przekonaj.
    >>
    > Oczywiście że to nie są kokosy, no nie z takim podejściem, i to
    > bardzo dobrze.

    Widać właściciele doszli do wniosku, że ten minimalny poziom jest
    wystarczający do zapewnienia sobie jakiegośtam bytowania. Tak to często
    działa w Polsce (i nie tylko). Bo stara prawda ekonomii, że niby klient
    wybierze lepszą jakość ble ble ble, to mit. Większości klientów taka
    jakość wystarcza, a malkonteni? I tak jest niewielka szansa na
    zadowolenie takiego. Gdyby super jakość obsługi i mega wypasione stany
    magazynowe były takim świetnym modelem biznesowym, to ktoś już by coś
    takiego zrobił i trzepał na tym świetną kasę. Jest tak gdzieś?

    --

    Pozdrawiam
    de Fresz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: