  • Data: 2010-11-29 12:37:37
    Temat: Re: Duże zakupy - jakieś zmiany
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-11-29 11:56:49 +0100, AZ <a...@g...com> said:

    > Ale jak od dystrybutora? Sklep zakupil towar na polki to co ma pozniej do
    > powiedzenia dystrybutor?

    A słyszałeś o korekcie faktury? Zresztą czasem na jesieni jak się ma
    zmienić kolekcja, to dystrybutorzy schodzą ze swojej marży i puszczają
    towar w cenie promocyjnej do sklepów.

    > A ile masz takich zwyklych sklepow?

    Większość? A te promocje -50% to masz na każdym rogu?

    > Bylem kiedys swiadkiem ciekawej rozmowy w MCS bo przyszedl klient reklamowac
    > kask Schubertha po czym po polgodzinnej rozmowie wyszlo ze klient ten kask
    > kupil w niemczech. Jakie bylo oburzenie pracownikow po tym jak klient
    > wyszedl - generalnie wyszlo na to ze polacy to chamy niedajace zarobic
    > rodzimym sklepom i to przez nich oni musza takie ceny miec zeby cokolwiek
    > zarobic - wzruszylem sie.

    No ale to zamknięte kółko jest. Rynek jest mały (w porównaniu z
    zahramanicą), więc ceny u nas wysokie, a jak wysokie, to ludzie wolą
    kombinować i brać skądinąd, więc rynek nie rośnie. Pomijając już, że
    siła nabywcza u nas, a np. w Niemcowni to dwie różne bajki. Tam
    przykładowy Szuj nie kosztuje połowy miesięcznej pensji (czy nawet
    więcej niż połowy).

    > Aha i to ze maja np. za 300k towaru Araia zmusza ich do rzniecia klienow
    > na wszystkim innym?

    Taką sobie politykę wybrali, widać to właśnie im się opłaca.

    > Moze to sie nazywa nieodpowiednie gospodarowanie?

    A wziąłeś pod uwagę, że z niektórymi markami, aby być "power reseller"
    trzeba trzymać odpowiedni stock?

    > Czemu sklepy internetowe sklepow stacjonarnych maja takie same ceny?
    > Przeciez nie musza po internetowym kliencie zamiatac podlogi, marnowac 15
    > minut czasu pracownika na pieprzeniu o dupie marynie - klient sam klika,
    > sam placi, wystarczy zapakowac i wyslac.

    Bo de facto to ten sam sklep, wszystko dzieje się w tym samym lokalu,
    przez tych samych pracowników, czy tam jednego delegowanego, który ma
    wyrobić jakąś tam sprzedaż netto. Raczej traktują to jako dodatkowy
    kanał sprzedaży zdalnej, a nie stricte sklep internetowy, konkurujący
    ceną. Co oczywiście ma niewielki sens, bo w internecie ludzie szukają
    przede wszystkim niskiej ceny, a stock, lokal, obsługa im zwisa. Ale
    trafiają się klienci, którzy po prostu chcą konkretny towar, np. kask w
    tym malowaniu i rozmiarze (a nie ma go gdzie indziej) i decydują się na
    zakup dlatego, że następnęgo dnia jest wysyłka.

    > Kupowalem kiedys tam filterek oleju do KHI, zostalem zapytany czy kupuje tylko
    > tyle. Kulturalnie odpowiedzialem ze kupilbym jeszcze olej ale nie po takiej
    > cenie jak maja. Sprzedawca mocno sie wkurwil i powiedzial ze 55 PLN na 4
    > litrach to wcale nie jest duzo drozej, a bedzie jeszcze drozej. Pojechalem
    > kupic gdzie indziej 55 PLN taniej, to nic ze wydalem 15 PLN na paliwo -
    > przynajmniej sie przejechalem a nie wlozylem ta kase im do kieszeni.

    No i kul. Może wyciągną z tego wnioski, a może mają tylu jelonków,
    którzy po prostu zwyczajnie wyciągają kartę i płacą, że nie muszą się
    martwić tym marnym procentem (w ich mniemaniu) mających lepsze
    rozeznanie na rynku.

    > A moze to jest tak, ze ide do sklepu, przymierzam cos a pozniej przezywam szok
    > gdy sprzedawca poda mi cene ktora mi ciezko przelknac?

    No ale jak, przymierzasz nie znając ceny? Prosisz sprzedawcę o BFa, a
    on wciska Rukke?

    > Chociaz ja mam miejsce z ktorego jestem zadowolony,

    No to pochwal ich publicznie.

    > To nie bylo dostepne od reki, to bylo "moga byc za tydzien za 1300 PLN". Wiec
    > jak ktos potrafi zarobic na sprzedaniu tego samego za 700 PLN a ktos inny chce
    > mi to sprzedac za 1300 PLN to to nie jest jawne dymanie klienta? Pewnie
    > powiesz,
    > ze wolny rynek i wcale nie musze tego kupowac.

    Nie, powiem że w przypadku gum dużo zależy od ich źródła. Polscy
    dystrybutorzy nieźle przycinają, dobre ceny mają najczęściej ci, którzy
    ciągną opony z Niemiec, czy skądśtam.

    de Fresz