  • Data: 2009-04-28 12:33:58
    Temat: Re: Duze wyzwanie - dla ambitnych (calkowicie serio)
    Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Kwi, 08:59, Maciej Sobczak <s...@g...com> wrote:

    > Przecież on chce zapłacić - za wykonaną pracę oferuje udział w
    > potencjalnych zyskach.
    > To jest jedna z najbardziej naturalnych form dla startupów - i również
    > jedna z najbardziej atrakcyjnych dla tych, którzy gotowi są na ryzyko.

    > Myśleć, myśleć!
    > Powiedzmy, że nie ma gotówki, żeby ludzi zatrudnić. Musiałby tą
    > gotówkę zdobyć, na przykład zapraszając do współpracy inwestora, który
    > wyłożyłby kasę na programistę.
    > Tylko dlaczego jakiś inwestor miałby to robić? Dla udziału w
    > potencjalnych zyskach, prawda? Bezpośredni udział progamisty po prostu
> [...]

    Dzieki za tego posta. Napisales wszystko co ja chcialem napisac ale
    nie mailem juz na to wczoraj sily. To bardzo fajne przeczytac kogos
    rozumnego.
    To ciekawe, ze ludzie tak bardzo wzoruja sie na USA, tak bardzo daza
    do tego swojego idealu, a nie widza podstawowych prawidel jakimi sie
    rzadza stany. Chociazby to o czym teraz rozmawiamy, czyli moja
    propozycja. W ten sposob, na takich zasadach rozpoczyna w stanach
    interes wiekszosc firm, na widok, ktorych otwieramy potem "geby" i sie
    nadziwic nie mozemy (jak oni z niczego tyle zarobili). Kwestia co
    nazwiemy inwestycja, to szczegol. W tym przypadku inwestycja ma byc
    praca, czyli zaprogramowanie systemu. I to na pocztek dla sprawdzenia
    jego podstawowych mozilowsi i potencjalnej efektywnosci mysle, ze
    wystarczylo by 2 dni pracy. Dopiero potem mozna bylo by sie wziac za
    prace jesli spelnione byly by warunki. W stanach zjednoczonych dla
    firm zaczynajacych w ten sposob jest nawet specjalny rynek stworzony,
    takie firmy sa notowane. Jest tylko taka roznica, ze wedlug mojej
    wiedzy, rzadko kiedy inwestorzy maja oferowane az 50% udzialu w
    inwestycji. Ten rynek nazywa sie NASDAQ - wlasnie tu trafiaja firmy,
    ktore zaczely dokladnie w taki sposob jaki ja zaproponowalem. Majac
    pomysl, a nie majac pieniedzy.
    Problem moim zdaniem polega na tym, ze u nas nie rozpoczyna sie
    rozmowy od tego co trzeba zrobic, jakie sa warunki, ile trzeba wlozyc
    pracy, jak wyglada projekt, czy mozna go zweryfikowac przy minimalnych
    kosztach itd. tak jak sie to robi w tych "nedznych" stanach. U nas
    pierwszym pytaniem jest ile zarobie, czy sie za duzonie nie napracuje
    i dlaczego wogole mam pracowac, a jeszcze ryzyko ponosic, przeciez to
    tragedia popracowac przykladowo pare dni, sprawdzic czy projekt
    spelnia warunki i sie zastanowic. I miec szanse na zrobienie czegos
    ciekawego i byc moze zarabianie ciekawych pieniedzy. Niech
    prawdopodobienstwo efektywnosci tego systemu bedzie mialo 50 % to i
    tak sie oplaca posiwecic te kilka dni bo jesli nie bedzie z tego
    pieniedzy to zapewniam, ze przynajmniej doswiadczen bedzie mozna
    nabrac.
    Natomiast do Pana Dariusza Z, ktory chce zebym go zatrudnil to ok, ja
    bardzo chetnie porozmawiam o zatrudnieniu Pana tylko na takich
    warunkach na jakich sie zatrudnia pracownikow. To znaczy, ja powiem
    jak ma wygladac system, z jakich elementow ma sie skladac, jak maja
    byc polaczone i skonfigurowane, jakie maja spelniac warunki i
    oczekiwania, a Pan po prostu mi to zaprogramuje. Z tym, ze nie
    dostanie Pan tego co oferuje teraz, czyli projektu szczegolowego wzor
    po wzorze, co i jak ma byc zapisane i polaczone. Byc moze udostepnie
    Panu ksiazki zeby mial sie Pan z czego uczyc, mam ich cale setki
    (glownie ebooki). Jak bedzie trzeba rozwiazac calke potrojna to Pan ja
    rozwiaze, a nie dostanie gotowego roziwazania. Jak trzeba bedzie
    zmodyfikowac jakis wzor, ktory jest zaadoptowany z inej dziedziny,
    zeby uwzglednial jakis parametr, ktorego autor nie bral pod uwage to
    Pan go uwzgledni. Wtedy moge Panu uczciwie zaplacic, jesli w
    okreslonym terminie przedstawi mi man spelniajacy wszystkie warunki
    system. Ja ta wiedze, ktora wykorzystalem jako elementy systemu
    zdobywalem pare lat. Ile Pan potrzebuje czasu na zakonczenie projektu?
    6 miesiecy wystarczy? I ile Pan sobie zyczy pieniedzy?
    Poza tym wogole nie czyta Pan tego co pisza inni. Jest Pan nastawiony
    z gory na krytyke i negowanie i widac, ze niezaleznie od tego co ja
    napisze to Pan przeinaczy to po swojemu. Zastanawia mnie tylko cel
    tego. Obserwuje tego typu zachowania na wielu grupach. Czy to jest
    zawisc, czy niektorym osobom chce sie logowac pod innym loginem zeby
    kogos zdyskredytowac bo im powiedzial cos czego nie chcieli uslyszec.
    Czy niektorym po prostu zal, ze inni cos probuja, maja pomysly, wierza
    w cos i chca cos robic. Naprawde bardzo ciekawe zjawisko. Typowo
    polskie. Kojarzy mi sie to z modlitwa z koncowej sceny Dnia Swira.