  • 41. Data: 2010-12-03 08:50:00
    Temat: Re: Duze spalanie zima
    Od: szymo <s...@w...pl>

    > Chyba tylko wam poprawia, ale nie macie racji.
    > W niektorych samochodach montuje sie FABRYCZNIE specjalne zaluzje na
    > chlodnicy (nie dlatego, ze maja fabrycznie popsute termostaty), wlasnie
    > po to, aby silnik sie szybciej rozgrzal.
    > Dlaczego?
    > Bo po pierwsze, obieg cieczy przez chlodnice nawet przy zamknietym
    > termostacie zawsze jakis jest (minimalny, ale jest), a po drugie i
    > najwazniejsze bardzo duzo zimnego powietrza wpada przez chlodnice do
    > komory silnika i go dosc skutecznie chlodzi.

    otuf to!

  • 42. Data: 2010-12-03 08:50:20
    Od: szymo <s...@w...pl>

  • 43. Data: 2010-12-03 08:50:39
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-03, to <t...@a...xyz> wrote:

    > No i to jest racja. Niektóre auta mają roletki za grillem, ale służą one
    > głównie zmniejszeniu oporu powietrza.

    ROTFL.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 44. Data: 2010-12-03 08:55:38
    Od: szymo <s...@w...pl>

    > W dwóch poprzednich autach miałem takowe wynalazki i szczerze mówiąc nie
    > zauważałem istotnej różnicy :-).

    U mnie zawsze była szczególnie w dni takie koło 0st to bardzo szybko
    było czuć jak w kabinie robi się ciepło po paruset metrach. Zaś w mrozy
    takie jak teraz -10 -15 po prostu dało się w środku wytrzymać, bo bez
    przesłony potrafiłem dojechać do pracy 20km i było ledwo letnio.
    Może też ma to znaczenie że jestem zmarźlakiem i lubie mieć ciepło w
    samochodzie :)

  • 45. Data: 2010-12-03 08:57:16
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > ROTFL.

    Podwójny ROTFL

  • 46. Data: 2010-12-03 08:59:12
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Myjk pisze:
    > 2010-12-02 15:46:01 kamil

    > Moje pali średnio 7, a mam ciepło ZANIM wsiądę do auta. ;)

    Szczęściarz i do tego złośliwiec :):)

  • 47. Data: 2010-12-03 09:00:09
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 01:07, to pisze:
    > begin Karolek

    > Tak, słomą i niedźwiedzim futrem.
    >
    > W przeciętnym samochodzie górny grill pełni stosunkowo niewielką rolę, a
    > biorąc pod uwagę to, co z tego przejdzie przez chłodnice to jest to ilość
    > prawie bez znaczenia.

    W przecietnej taczce tak.
    Jak masz wielka dziure pod silnikiem to faktycznie bez sensu zaslaniac
    chlodnice.

    --
    Karolek

  • 48. Data: 2010-12-03 09:01:47
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-12-02 14:26, Myjk pisze:

    > Pomaga chyba tylko jak masz termostat zepsuty.
    > W dobrze dzialajacym systemie to jest zbyteczne
    > i nic nie daje.

    Parę razy w długich trasach zdarzyło mi się przy temperaturach poniżej
    -15, że pasażerowie narzekali na chłód w kabinie, a temperatura cieczy
    poniżej poniżej standardu. Pomagało częściowe zatkanie wlotu, choćby
    dywanikiem. Co prawda powyższe zachodziło w autach z silnikiem
    benzynowym i sprawnym termostatem ale tam zdaje się jest więcej ciepła
    odpadowego niż przy dieslu. Lodowate powietrze owiewające blok silnika
    też robi swoje; nie wydaje mi się by nagrzewnica, mająca dosyć
    symboliczną moc w stosunku do chłodnicy, była w stanie schłodzić silnik.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 49. Data: 2010-12-03 09:03:24
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Krzysztof 45 pisze:
    > A ile to roboty i inwestycji by rano wsadzić tekturę i sie przekonać?
    > O ile faktycznie masz sprawny termostat, to taki patent nie ma sensu.
    > Ale juz kilku ludziom którzy twierdzili że maja sprawny termostat,
    > udowadniałem że sie mylili.

    ot starczy go zagotować w garnku :)

  • 50. Data: 2010-12-03 09:03:41
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 02:43, Filip KK pisze:

    > Ja mam też problem z temperaturą.. Zastanawiam się czy to nie jest
    > przypadkiem związane bezpośrednio z płynem chłodniczym, bo mam
    > koncentrat z wodą 1 do 1 zmieszany.

    Prawidlowy sklad, wiec o co ci chodzi?

    > Jak włączę ogrzewanie, to nie
    > dogrzeję cieczy chłodzącej, nie ma szans. Jak już się tylko uda, to po
    > chwili i tak trochę spadnie wskazówka cieczy chłodzącej. Termostat
    > wymieniłem kilka msc temu, żeby nie mieć problemów zimą. Kupiłem ori z
    > serwisu, więc wykluczam możliwość niesprawności jego. Będę musiał
    > przesłonić chociaż w połowie wlot powietrza... Bo zbyt długo się
    > grzeje.. Mimo webasto. Ale chyba wszystkie diesle zimą mają ten
    > problem... W 1.9 tdi miałem to samo..

    Masz niesprawne webasto.
    I nie wszystkie diesle maja zima problem z nagrzewaniem.

    --
    Karolek