  • 31. Data: 2010-12-02 19:31:28
    Temat: Re: Duze spalanie zima
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-02 17:01, Robert_J pisze:

    > Oczywiście że tak, ale jak zasłonisz wlot to nagle np. od spodu nie
    > będzie owiewać? Bez przesady. Owszem, zgadzam się że minimalnie szybciej
    > ten silnik się może rozgrzać, ale podejrzewam że w ruchu miejskim będzie
    > to znikoma różnica, bo auto i tak prawie stoi. Z kolei jadąc w trasę nie
    > ma to aż takiego znaczenia czy silnik zagrzeje się dwie minuty później :-).
    > W dwóch poprzednich autach miałem takowe wynalazki i szczerze mówiąc nie
    > zauważałem istotnej różnicy :-).

    Nie bedzie, bo pozadny samochod od spodu tez jest osloniety.

    --
    Karolek

  • 32. Data: 2010-12-02 20:16:20
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    G Nowak napisał(a):
    > Witam,
    > O duzym spalaniu zima kazdy zapewne wie, kolega polecil mi czesciwo
    > zakryc grill by silnik szybciej sie nagrzewal. Czy takie rozwiazanie ma
    > szanse cokolwiek pomoc?
    A ile to roboty i inwestycji by rano wsadzić tekturę i sie przekonać?
    O ile faktycznie masz sprawny termostat, to taki patent nie ma sensu.
    Ale juz kilku ludziom którzy twierdzili że maja sprawny termostat,
    udowadniałem że sie mylili.
    --
    Krzysiek

  • 33. Data: 2010-12-02 20:28:43
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Kuba (aka cita) napisał(a):
    > bo ja wiem, czy 9-10 litrów w zimie w miescie to duzo ..?
    Tyle to teraz, no okolice 10 ale nie ponad, ale też go nie oszczędzam
    i nie jeżdżę jak kapelusz, to łyka mój 2,5 DTI bez tektury z przodu,
    tankowany tylko na Shellu, o ile to istotne.
    --
    Krzysiek

  • 34. Data: 2010-12-02 21:04:15
    Od: hamberg <r...@g...com>

    > Nie zgodze sie z Toba. Polepsza samopoczucie kierowcy ;-).
    > Przynajmniej to psychiczne...

    a probowales? Bo jak dla mnie bzdury wypisujecie obaj. Szczegolnie w
    przypadku diesla czesciowe przysloniecie chlodnicy na wysokosci
    silnika pomaga znaczaco.

    Uwaga - nie przyslania sie calej chlodnicy

  • 35. Data: 2010-12-02 22:01:54
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Tyle to teraz, no okolice 10 ale nie ponad, ale też go nie oszczędzam i
    > nie jeżdżę jak kapelusz, to łyka mój 2,5 DTI bez tektury z przodu,
    > tankowany tylko na Shellu, o ile to istotne.

    jeszcze powiedz w A6, to od razu powiem, ze masz naprawić kalkulator, albo
    zmienić w nim baterie.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 36. Data: 2010-12-02 22:06:56
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    > Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    >

    > jeszcze powiedz w A6, to od razu powiem, ze masz naprawić kalkulator,
    > albo zmienić w nim baterie.

    Opeudi? :>

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 37. Data: 2010-12-03 00:14:05
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    > Trzeba mieć ten nadmiar ;)
    >
    > Ja mam ciągle niedosyt, potwierdzany wskazówką od temperatury podczas
    > "postoju" gdy silnik chodzi na niskich obrotach ;)

    Powiedz firmie, żeby Ci dorzuciła cylinder. Albo nawet dwa-trzy. ;)

  • 38. Data: 2010-12-03 01:07:06
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Karolek

    > Nie bedzie, bo pozadny samochod od spodu tez jest osloniety.

    Tak, słomą i niedźwiedzim futrem.

    W przeciętnym samochodzie górny grill pełni stosunkowo niewielką rolę, a
    biorąc pod uwagę to, co z tego przejdzie przez chłodnice to jest to ilość
    prawie bez znaczenia.

    --
    ignorance is bliss

  • 39. Data: 2010-12-03 01:08:15
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Robert_J

    > Bez przesady, a jak zatkasz te dziure to myslisz ze powietrze podczas
    > jazdy nie rusza sie? Zaryzykowalbym teze, ze zakrycie wlotu powietrza,
    > jesli w ogóle przyspieszy rozgrzewanie silnika, to moze w sposób ledwie
    > mierzalny... Oczywiscie wciaz mowa o sprawnym aucie.

    No i to jest racja. Niektóre auta mają roletki za grillem, ale służą one
    głównie zmniejszeniu oporu powietrza.

    --
    ignorance is bliss

  • 40. Data: 2010-12-03 02:43:36
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-02 20:16, Krzysztof 45 pisze:
> [...]
    > O ile faktycznie masz sprawny termostat, to taki patent nie ma sensu.
    > Ale juz kilku ludziom którzy twierdzili że maja sprawny termostat,

    Ja mam też problem z temperaturą.. Zastanawiam się czy to nie jest
    przypadkiem związane bezpośrednio z płynem chłodniczym, bo mam
    koncentrat z wodą 1 do 1 zmieszany. Jak włączę ogrzewanie, to nie
    dogrzeję cieczy chłodzącej, nie ma szans. Jak już się tylko uda, to po
    chwili i tak trochę spadnie wskazówka cieczy chłodzącej. Termostat
    wymieniłem kilka msc temu, żeby nie mieć problemów zimą. Kupiłem ori z
    serwisu, więc wykluczam możliwość niesprawności jego. Będę musiał
    przesłonić chociaż w połowie wlot powietrza... Bo zbyt długo się
    grzeje.. Mimo webasto. Ale chyba wszystkie diesle zimą mają ten
    problem... W 1.9 tdi miałem to samo..