  • 11. Data: 2010-12-02 15:13:26
    Temat: Re: Duze spalanie zima
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.12.2010 15:09, grin pisze:

    > Duze spalania bo wiecej sie stoi niz jedzie

    Fakt.

    > Klimatyzacja/ogrzewanie energie tez potrzebuja

    Ogrzewanie to akurat nadmiar ciepła z chłodnicy, więc jest "darmo".

  • 12. Data: 2010-12-02 15:15:04
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-12-02 14:57:17 Jakub Witkowski

    > Załóżmy że mróz jest taki, że termostat stale zamknięty,
    > a silnik i tak niedogrzany (mozliwe w dieslu).

    Silnik, czy płyn? To różnica.

    Oczywiście jest to możliwe, ale mróz musiałby być trzaskający
    (poniżej -20) a auto musiałoby stać na biegu jałowym (tj obroty <
    1000). W mieście (korki) takie warunki są jak najbardziej możliwe*,
    ale w takim razie na grzyba maskownica, skoro i tak auto stoi.

    > W takim wypadku maskownica trochę pomoże bo
    > ograniczy chłodzenie powietrzem samego silnika.

    Ale tylko trochę. IMHO nie warte zachodu.

    *) w zeszłym roku doświadczyłem tematu jak było -20, dojechałem do
    pracy (25km), dałem ostro nadmuch, nagrzewanie i wyszedłem
    wyczyścić auto ze śniegu i ogólnego syfu. Wtedy na postoju
    odpaliło mi się webasto żeby dogrzać silnik. ;) Czyli temperatura
    płynu musiała zacząć drastycznie spadać.

    PS ja mam M6 Diesel -- tu japońce montowali webasto w standardzie,
    właśnie po to, by dogrzewać silnik w zimę. Przy obecnych
    temperaturach pod maską jest zimno -- silnik nic pod maską nie
    ogrzewa, oprócz siebie samego.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 13. Data: 2010-12-02 15:15:09
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-12-02 14:26, Myjk pisze:
    > 2010-12-02 14:20:23 szymo

    > Pomaga chyba tylko jak masz termostat zepsuty.
    > W dobrze dzialajacym systemie to jest zbyteczne
    > i nic nie daje.

    Pomaga, jeśli ruszasz i jedziesz z większą prędkością od razu, a nie w
    ruchu miejskim, 10-20km/h.
    Przy większej prędkości, ilość mroźnego powietrza wpadającego przez
    grill, skutecznie spowalnia dojście do temp. roboczej.
    Ale w ogólności - zasłonięcie nie jest lekarstwem na niesprawność
    termostatu.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 14. Data: 2010-12-02 15:16:03
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-12-02 15:13, Andrzej Lawa pisze:

    > Ogrzewanie to akurat nadmiar ciepła z chłodnicy, więc jest "darmo".

    Trzeba mieć ten nadmiar ;)

    Ja mam ciągle niedosyt, potwierdzany wskazówką od temperatury
    podczas "postoju" gdy silnik chodzi na niskich obrotach ;)

    6008

  • 15. Data: 2010-12-02 15:17:07
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-02 15:11, Robert_J pisze:

    > A ja bym powiedzial ze wszyscy mamy racje :-). Dlatego ze zapewne sa
    > auta w których to cos daje, a sa i takie, w których w zasadzie nic :-).

    No niby tak, bo jak ma cos dac, to komora silnika ogolnie musi byc w
    miare izolowana z kazdej strony, a nie tylko od chlodnicy (czyli dosc
    szczelnie silnik osloniety z dolu, od strony maski wygluszenie i zarazem
    izolacja termiczna).

    --
    Karolek

  • 16. Data: 2010-12-02 15:17:25
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-12-02 15:13:26 Andrzej Lawa

    > Ogrzewanie to akurat nadmiar ciepła z chłodnicy, więc jest "darmo".

    Nagrzewnica jest na małym obiegu, a więc nie tak znowu darmo dla
    komfortu silnika. Wniosek: chcesz mieć mniejsze spalanie w zimie,
    zakręć ogrzewanie. ;))

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 17. Data: 2010-12-02 15:23:27
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-12-02 14:10, G Nowak pisze:
    > Witam,
    > O duzym spalaniu zima kazdy zapewne wie, kolega polecil mi czesciwo
    > zakryc grill by silnik szybciej sie nagrzewal. Czy takie rozwiazanie ma
    > szanse cokolwiek pomoc?

    nie, bo w początkowym okresie pracy zanim silnik nie nabierze
    temperatury pracuje na małym obiegu więc jest to wymysł z czasów poldków
    i 125p gdzie sprawny termostat był rarytasem :)

    --
    krzysiek82

  • 18. Data: 2010-12-02 15:33:06
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-02 15:23, krzysiek82 pisze:

    > nie, bo w początkowym okresie pracy zanim silnik nie nabierze
    > temperatury pracuje na małym obiegu więc jest to wymysł z czasów poldków
    > i 125p gdzie sprawny termostat był rarytasem :)

    Nieprawda.

    --
    Karolek

  • 19. Data: 2010-12-02 15:46:01
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Myjk" <m...@n...op.pl> wrote in message

> [...]
    > właśnie po to, by dogrzewać silnik w zimę. Przy obecnych
    > temperaturach pod maską jest zimno -- silnik nic pod maską nie

    Eh, w zime doceniam zalety mojego auta. Co prawda pali srednio 20 po
    miescie, ale przynajmniej mam cieplo po minucie. :)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 20. Data: 2010-12-02 15:48:35
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2010-12-02 15:01, Karolek pisze:
    > W niektorych samochodach montuje sie FABRYCZNIE specjalne zaluzje na
    > chlodnicy (nie dlatego, ze maja fabrycznie popsute termostaty)

    np. Wartburg 353W w wersji z chłodnicą za silnikiem
    chyba miał coś takiego FABRYCZNIE
    :-)
    P.