  • 91. Data: 2010-12-04 22:22:49
    Temat: Re: Duze spalanie zima
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Karolek

    > I widzisz, to odroznia samochod od taczki, ze nie jest tak jak piszesz.
    > U mnie oslona, a raczej 3 oslony z wygluszeniem, szczelnie oslaniaja
    > silnik i skrzynie biegow, nawet dali specjalne metalowe oslony dookola
    > wylotu rury wydechowej, zeby otwory byly jeszcze mniejsze. Od gory maska
    > ma dookola uszczelki.
    > Skutek taki, ze zima silnik rozgrzewa sie bardzo szybko, chociaz to
    > diesel, a latem pod maska jest doslownie piekarnik.

    Dla Ciebie każde auto nieprzeznaczone na okolice koła podbiegunowego to
    "taczka"? Dobrze się czujesz? Po za tym ten przykład jest bez sensu nawet
    pomijając fakt, ze jest to wyjątek potwierdzający regułę po prostu
    dlatego, ze w aucie przystosowanym do mrozów wpychanie tektury w grill
    nie ma już zupełnie żadnego sensu.

    > Widac inzynierowie, ktorzy zaprojektowali wersje skandynawskie nie maja
    > zielonego pojecia co robia, powinni zatrudnic to, zeby im powiedzial, ze
    > bzdury projektuja :>

    Tekturę w grill wpychali? Ciebie zatrudnić powinni, naprojektowali się
    bez sensu, a wystarczyło wtranżolić kawałek dykty i efekt wg. eksperta
    Karolka ten sam.

    --
    ignorance is bliss

  • 92. Data: 2010-12-05 09:51:21
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-04 22:22, to pisze:
> [...]
    > pomijając fakt, ze jest to wyjątek potwierdzający regułę po prostu
    > dlatego, ze w aucie przystosowanym do mrozów wpychanie tektury w grill

    Ale to auto nie jest przeznaczone na kolo podbiegunowe, bo nie ma
    wlasnie tej zaluzji (byla to opcja wyposazenia, ktorej ktos nie wzial).

    > Tekturę w grill wpychali? Ciebie zatrudnić powinni, naprojektowali się
    > bez sensu, a wystarczyło wtranżolić kawałek dykty i efekt wg. eksperta
    > Karolka ten sam.

    Nie tekture tylko zaluzje na chlodnicy.
    Jednak jakby na to nie patrzec tektura wykona to samo zadanie co ta zaluzja.
    W moim aucie za doplata takie cos montowali (niestety u mnie ktos nie
    doplacil), sterowane podcisnieniowo przy odpowiedniej temperaturze.
    Montuja tez podgrzewacz filtra paliwa, podgrzewanie dysz spryskiwaczy,
    wkladek zamkow... chociaz to nie wersja skandynawska.

    --
    Karolek

  • 93. Data: 2010-12-05 10:17:29
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    W poprzednim aucie miałem diesla 1,9 o mocy ledwo 63 km.
    Duży silnik przy małej mocy potrzebował ok. 4 km, żeby wskazówka termometru
    podniosła się o jedną kreskę.
    Zasłanianie grilla poprawiło znacznie sytuację, bo starczało wtedy 2,5 km.
    Ogrzewanie też zaczynało działać wyraźnie szybciej.
    Na pewno owiewanie silnika powietrzem przy minus 15 st mu nie poprawia
    warunków.
    Jacek

  • 94. Data: 2010-12-14 14:07:36
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Chyba w kombajnie :)

  • 95. Data: 2010-12-14 14:32:31
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Krzysztof 45 dopowiada:
    > Samo miasto (Wrocław).
    > Ciężko obliczyć bo czasami gdzieś się po za miasto wyskoczy, ale nie
    > przekraczałem po za zimą 8,5-9 litów.

    Teraz totalne samo miasto bez wyskoków po za, webasto non stop chodzi,
    dużo też na postoju silnik pracuje, odcinki takie że nawet nie ma
    gdzie czwórki wrzucić, 12 literków mi wychodzi.
    --
    Krzysiek