  • 81. Data: 2010-12-03 20:32:49
    Temat: Re: Duze spalanie zima
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Błażej napisał(a):
    > Zdziwiłem się bardzo, bo w takich
    > warunkach nigdy nie udało mi się dogrzać płynu. Po rozmowach w pracy,
    > znajomy powiedział, że prawdopodobnie mam webasto które dogrzało płyn.
    U mnie webasto załącza sie automatycznie w okolicach 3,5 st C
    > JAk to sprawdzić?
    Jak masz fabryczną instalacje, to powinieneś mieć zamontowany
    sterownik gdzieś na desce. Taki zegarek z przyciskami.
    Ja mam jeszcze pilota którym można z chaty załączyć.
    A pod maską w komorze silnika szukaj takiej prostokątnej skrzynki z
    podłączonymi przewodami od płynu chłodzącego, ale to nie proste,
    często jest tak upchana w czeluściach że ciężko znaleźć.

    Ale gdy webasto się włączy to je słychać na zewnątrz auta. Dźwięk jak
    cichy odrzutowiec, i w pierwszych minutach gdy żarnik nie będzie
    dostatecznie rozgrzany, wydostaje się z przodu w okolicach koła trochę
    dymu śmierdzącego, potem znika jak już powstaje samozapłon.
    --
    Krzysiek

  • 82. Data: 2010-12-03 20:42:19
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Kuba (aka cita) napisał(a):
    > ps. żebym nie miał, to może bym sie nie odzywał. Srednie spalanie latem
    > w cyklu mieszanym z przewagą tras 20-50 km to spalanie rzędu 9 litrów.
    Miałeś 2,5 DTI common rail 150KM ? Czy TDS-a? Jeżeli DTI, to miałeś
    na bank coś zwalone.
    --
    Krzysiek

  • 83. Data: 2010-12-03 20:44:17
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 45" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Miałeś 2,5 DTI common rail 150KM ? Czy TDS-a? Jeżeli DTI, to miałeś na
    > bank coś zwalone.

    mialem 2,5DTI 150KM z CR i automatem.
    Srednie spalanie na poziomie 9 litrów to norma w Omedze, a mialem ich już
    kilka... i tych zdrowych, i tych trupów.
    (Z resztą omegi mialem już chyba ze wszystkimi silnikami oprócz 2,2 DTI oraz
    2,5 TD)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 84. Data: 2010-12-03 21:23:19
    Od: Błażej <z...@i...pl>

    Dnia Fri, 03 Dec 2010 20:32:49 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

    > Jak masz fabryczną instalacje, to powinieneś mieć zamontowany
    > sterownik gdzieś na desce. Taki zegarek z przyciskami.
    > Ja mam jeszcze pilota którym można z chaty załączyć.
    Nie mam żadnego sterownika od webasto na desce. Takie coś to chyba tylko
    jak jest ogrzewanie postojowe.

> [...]
    > dostatecznie rozgrzany, wydostaje się z przodu w okolicach koła trochę
    > dymu śmierdzącego, potem znika jak już powstaje samozapłon.
    No to muszę poszukać w komorze silnika i powęszyć przy kołach.
    Czyli jeśli u mnie jest zainstalowane webasto tylko do dogrzewania silnika
    to nie ma ono żadnej kontrolki na pulpicie? A po podłączeniu komputera do
    samochodu to program pokaże, że w aucie jest webasto, że sie włącza lub nie
    włącza, a powinno?
    Pozdrawiam
    Błażej

  • 85. Data: 2010-12-03 21:30:56
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Kuba (aka cita) napisał(a):
    > mialem 2,5DTI 150KM z CR i automatem.
    > Srednie spalanie na poziomie 9 litrów to norma w Omedze.

    Średnie a średnie to różnica, ale może być i 9 :)

    Ja mam manualną skrzynie, więc spalanie mniejsze.
    Przykład z kilku tych samych tras.

    Załadowana po dach +3 osoby na wakacje pod namiot, maneli i wagi
    trochę jest (kombi) na trasie Wrocław-Miedzywodzie 440km średnia
    wychodzi mi w okolicach 6,8-7,2 l. Trasę robie w około 5godz
    15min. Jazda w połowie nocą, średnia prędkość na kompie około 80km/h.
    Więc ją trochę gnam.

    Samo miasto (Wrocław).
    Ciężko obliczyć bo czasami gdzieś się po za miasto wyskoczy, ale nie
    przekraczałem po za zimą 8,5-9 litów.

    Nie posilam sie w tych wynikach samym komputerem, ale zawsze tankuje
    od zapalenia sie "ksiegowego" pod korek, i kasuje licznik dzienny,
    więc i komp i kalkulator wynik pokazuje taki sam.

    --
    Krzysiek

  • 86. Data: 2010-12-03 21:51:28
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Błażej napisał(a):
    > Nie mam żadnego sterownika od webasto na desce. Takie coś to chyba
    > tylko jak jest ogrzewanie postojowe.
    Możliwe.
    > No to muszę poszukać w komorze silnika i powęszyć przy kołach.
    Pod przednim nadkolem wywęszysz tylko dodatkowa pompkę wodna. U mnie
    tak jest.
    > Czyli jeśli u mnie jest zainstalowane webasto tylko do dogrzewania
    > silnika to nie ma ono żadnej kontrolki na pulpicie?
    U mnie nie ma.
    > A po podłączeniu komputera do samochodu to program pokaże, że w
    > aucie jest webasto, że sie włącza lub nie włącza, a powinno?
    U mnie po podłączeniu kompa webasta nie widać.
    Możliwe że test czujników może coś pokazać.

    A może Ty masz elektryczny podgrzewacz cieczy który załącza się
    automatycznie przy około 5 st.
    Musisz przejrzeć przewody gumowe czy nie masz na nich jakiegoś
    ustrojstwa z podłączonymi kablami elektrycznymi.
    --
    Krzysiek

  • 87. Data: 2010-12-04 10:28:37
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 16:08, to pisze:
    > begin Karolek

    > Dolna osłona, jeśli jest, to po to, żeby chronić silnik przed brudem, ew.
    > zmniejszać hałas,

    Glownie po to.

    > nigdy nie jest specjalnie szczelna, zwykle ma nawet
    > specjalnie zaprojektowane wloty powietrza, nie ma więc większego
    > znaczenia dla temperatury w komorze silnika.

    I widzisz, to odroznia samochod od taczki, ze nie jest tak jak piszesz.
    U mnie oslona, a raczej 3 oslony z wygluszeniem, szczelnie oslaniaja
    silnik i skrzynie biegow, nawet dali specjalne metalowe oslony dookola
    wylotu rury wydechowej, zeby otwory byly jeszcze mniejsze.
    Od gory maska ma dookola uszczelki.
    Skutek taki, ze zima silnik rozgrzewa sie bardzo szybko, chociaz to
    diesel, a latem pod maska jest doslownie piekarnik.

    > Kto nie wierzy niech włoży termometr pod maskę, rozpędzi się do 100 km/h
    > z kawałkiem tektury za grillem lub bez to sam się przekona, że wpływ tej
    > tektury jest żaden.

    Widac inzynierowie, ktorzy zaprojektowali wersje skandynawskie nie maja
    zielonego pojecia co robia, powinni zatrudnic to, zeby im powiedzial, ze
    bzdury projektuja :>

    --
    Karolek

  • 88. Data: 2010-12-04 10:33:36
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 20:19, Błażej pisze:
> [...]
    > godzina ok. 5.30. Zauwałyłem, że na odcinku około kilometra wskazówka temp.
    > płynu podskoczyła z ok. 55 st. na 90 st. Zdziwiłem się bardzo, bo w takich
    > warunkach nigdy nie udało mi się dogrzać płynu. Po rozmowach w pracy,
    > znajomy powiedział, że prawdopodobnie mam webasto które dogrzało płyn.
    > Pomyślałem, super sprawa. Niestety teraz są mrozy a moje webasto nie
    > działa, tzn. silnik się nie nagrzewa w drodze do pracy. Prawdę mówiąc to
    > nie jestem pewien czy mój samochód ma webasto czy nie ma. JAk to sprawdzić?
    > Samochód to Skoda Octavia 2 1,9 TDI z DPF z 2006 roku.

    W BMW do 3.0d montowali standardowo takie niepelne webasto, ktorym
    kierowca nie mogl sterowac i ktore sluzy tylko do odgrzewania silnika.
    Oczywiscie za doplata bylo tez pelne, ktore mozna sobie samodzielnie
    uruchomic.
    Ale u Ciebie w Skodzie nie bylo czegos takiego jak niepelne webasto do
    dogrzewania silnika, mozesz miec jedynie dokladane jako ogrzewanie
    postojowe.
    Za to powinienes miec (ale pewnosci nie mam) jakies dogrzewanie
    elektryczne i moze ono nie dziala, ale to musialbys sobie dokladnie
    sprawdzic.

    --
    Karolek

  • 89. Data: 2010-12-04 13:28:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 04 Dec 2010 10:28:37 +0100, Karolek wrote:
> [...]
    >silnik i skrzynie biegow, nawet dali specjalne metalowe oslony dookola
    >wylotu rury wydechowej, zeby otwory byly jeszcze mniejsze.

    Pojedz kiedys do tlumikarza czy zmiany oleju - obejrzyj pare
    samochodow, zobaczysz ile jeszcze jest tak szczelnie opatulonych.

    >Skutek taki, ze zima silnik rozgrzewa sie bardzo szybko, chociaz to
    >diesel, a latem pod maska jest doslownie piekarnik.

    Sierra tez miala pod maska piekarnik, mimo ze caly dol byl otwarty.

    J.

  • 90. Data: 2010-12-04 18:56:20
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-04 13:28, J.F. pisze:

    > Pojedz kiedys do tlumikarza czy zmiany oleju - obejrzyj pare
    > samochodow, zobaczysz ile jeszcze jest tak szczelnie opatulonych.

    Nie musze, wiem, ze takich jest malo.

    > Sierra tez miala pod maska piekarnik, mimo ze caly dol byl otwarty.

    Benzynowy silnik, z dieslem juz pewnie nie.
    Moj diesel w BMW rozgrzewa sie tak na oko ze dwa razy szybciej niz
    benzynowy w Alfie (termostaty sprawne).

    --
    Karolek