eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaDuze powiekszenie - jak do prezentacji ?Re: Duze powiekszenie - jak do prezentacji ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Duze powiekszenie - jak do prezentacji ?
    Date: Mon, 22 Mar 2010 16:58:35 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 117
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <3...@n...onet.pl>
    References: <b...@g...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1269273516 16062 213.180.130.18 (22 Mar 2010 15:58:36 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 22 Mar 2010 15:58:36 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 77.254.151.211, 10.174.28.58
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0; SLCC1;
    .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR
    3.0.30618; AskTB5.5)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:852102
    [ ukryj nagłówki ]

    > > Przede wszystkim czym papier gladszy tym kolor dostaje wiekszego kopa.
    Zasada
    > > stara jak swiat.
    > W druku pigmentowym kolor dostaje kopa od bielistości i powleczenia
    > podłoża - to, czy będzie ono gładkie, czy nie ma znaczenie
    > marginalne.

    Strzelam, że powleczenie jest stosowane aby zwiększyć gładkość.
    Normalną zasadą jest, że im podłoże bielsze tym kolor lepiej wybija
    Ale decydująca jest gładkość. Mat daje kolor zgaszony, a błysk go wybija. To
    są wartości skrajne, gradacja od matu do błysku jest równoznaczna z gradacją
    kolor zgaszony pelny.


    > >
    > > Odpowiem. Bo papier matowy zapuszczony np. lakierem dostaje kolor inny niż
    > > papier powlekany. Moim zdaniem o wiele lepszy, glebszy. Pytanie kolejne
    jaki
    > > lakier uzyc. Odpowiedz. Kazdy lakier ktorym to zrobisz bedzie zly jednak
    da ci
    > > pojecie o co chodzi. Najlepszym z lakierow bedzie odpowiedni akryl w
    sprayu,
    > > ale wymaga on idealnie sztywnego podloza. Tego z kolei nie da sie utrzymac
    bo
    > > papier pracuje.. itd itp
    > > no i dalej, tworzywa sztuczne, zywice...
    >
    > > Chociaz jeden maly skok w bok. Prosze;)
    > Dałem się zwariować i zafiksowałem wydruk na ragu werniksem akrylowym
    > - aptekarska różnica, szkoda smrodzić. Nie wiem czym werniksowałeś te
    > sweoje ragi, może zalanie ich na amen grubą warstwą błyszczącego
    > lakieru dałoby trochę lepszy efekt.

    wsiąkł, tak? Robiłem kilka warstw, tak jak mówisz, aż do niepełnego błysku.


    > Tak czy siak na papierze
    > powlekanym można uzyskać nieporównywalnie szerszą paletę.

    Na papierze powlekanym można uzyskać szerszą skalę, zgadza się. Jednak kolor
    będzie płytszy, jakby "powierzchniowy".
    Papaier matowy daje kolor zgaszony ale głęboki. Dlatego, na czuja, jest on z
    reguły określany jako bardziej "szlachetny". A np najszlachetniejszą z technik
    ciemniowych jest platinum palladium.. chociaż laik stwierdziłby, że to wyprana
    gazetówa.. bo ludzie lubią kolorki:)


    > > Nie rozumiem dlaczego utknales przy odniesieniu odbitki do wydruku lub na
    > > odwrot. Przeciez moim glownym postulatem bylo przyjecie do wiadomosci, ze
    > > wydruk to wydruk, a odbitka to odbitka.
    > Zgodzę się, że odbitka to odbitka a wydruk to wydruk (bo odbitka w
    > porównaniu z wydrukiem to medium nader nędzne)

    Kolor na odbitce jest z reguły głębszy.. nie mylić z bardziej intensywny.
    Wydruk z kolei ma bardziej intensywny kolor i pewnie o tym mówisz.


    >, natomiast konieczność
    > werniksowania wydruków jest mz. mocno dyskusyjna. Wydruk można
    > werniksować, by np. wydłużyć jego żywotność z 70, do 120 lat, ew.
    > jeśli przewiduje, że będzie eksponowany w agresywnym środowisku.

    Nikt tak naprawdę nie wie ile lat przetrwa wydruk ale rzeczywiście można
    zostawić tą kwesię. Jasne jest jedynie, co można stwierdzić z historii koloru,
    że jest on problematyczny do utrzymania w przeciągu lat. I każda farba ma z
    tym problem, nawet olejna.
    Blaknięcie jest naturalną własnością koloru. Po prostu kolor równa się
    blaknięcie i wypisywanie dzińdzibołów jaki to niesamowity kolor ma coś tam i
    ile przetrwa jest sporo naciągane. Kolor zaczyna blaknąć w momencie jego
    położenia, a nie istnieje ileś lat poczym się załamuje. To jest reklamowa
    gadka.


    > > No dokladnie. I czy moje dywagacje o potraktowaniu tych papierow i wydrukow
    > > jako pewnej oferty, ktora nie koniecznie jest taka fantastyczna temu
    przeczy?
    > > Mowie Ci, ze najlepszy papier jaki kupisz mozesz potraktowac jako wyjscie.
    > > Dzieje sie tak wlasnie dlatego, ze wydruk to farba na papierze. Sami
    > > producenci na bierzaco testuja i wypuszczaja copochwila nowe rozwiazania...
    > > papiery, tusze, drukarki, werniksy.. I teraz mówisz mi zebym przyjmował to
    jak
    > > owca idąca na rzez. A ja Ci mowie, ze ci faceci, z hanemuhle, arches,
    canson i
    > > innych ilfordow sami pobuja i sami sie ucza. Bo maja na tyle jaj, lub na
    tyle
    > > pieniedzy;)
    > Faceci z Hahnemühlów, Cansonów i Ilfordów to akurat dość niedawno się
    > obudzili i nagle stwierdzili, że są w ciemnej dupie, bo świat drukuje
    > na potęgę i coś z tym faktem trzeba począć.

    Dokładnie


    > Wielkiej innowacyjności to
    > u nich nie widzę - przykładowo baryt Ilford Gold Fibre Silk i Canson
    > Infinity Baryta Photographique to praktycznie ten sam papier, tłuczony
    > u tego samego podwykonawcy.
    >
    > > Juz mniej wiecej wiem co chce, a Ty tego nie masz wiec o czym tu gadac. Sam
    > > gratis przeszedlem gehenne drukowania na rozmaitych papierach i wiem, ze
    > > wiekszosc z nich to kupa. Oczywiscie w moim odczuciu. Jestem troche
    opatrzony
    > > i rowniez przez to wypaczony. Daj mi np czern jaka mial rousseau na swoich
    > > obrazach... Ale moze w koncu, jakis uparty szajbus zrobi cos nie tak jak
    > > trzeba i wyjdzie;)
    > Czerni na obrazach Russeau nie mierzyłem, więc ciężko mi się
    > ustosunkować - natomiast możliwości współczesnych rozwiązańdo druku
    > fotografii są sakramenckie i jeśli ktoś twierdzi, że na większości
    > papierów wychodzi kupa, to problemem jest albo jego obieg pracy, albo
    > punkt usługowy, albo naprawdę szuka kwadratowych jaj i cudów-niewidów.

    Pewnie to ostatnie;)

    marek

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: