eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniejRe: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
  • Data: 2020-01-22 19:12:36
    Temat: Re: Drogie ładowanie aut elektrycznych - spalinowym pojedziesz taniej
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 22 Jan 2020 09:23:51 +0100, viktorius

    > Akurat tu się mylisz. Co ma sposób zasilania baterii do tego
    > jak moc ze spalinowca jest przenoszona na koła?

    Ma choćby tyle, że PHEV ma 10x większą baterię więc zwyczajnie nie musi się
    przejmować tym że nie ruszy bez "skrzyni", a w zwiazku z tym spaliniak
    podpina się tylko >75/h i nigdy wcześniej.

    > Taką z wajchą i zębatkami?

    Nie koniecznie z wajchą, ale z zębatkami.

    > Zależy gdzie jeździsz i jak jeździsz. Akumulatory nie mają
    > nieograniczonej pojemności, kiedyś wreszcie energia do poruszania
    > popłynie tylko ze spalinowca.

    Scenariusz możliwy tylko i wyłącznie w teorii, bo żeby zajechać baterie tak
    aby energia szła tylko ze spaliniaka to trzebaby notorycznie pałować auto
    na kickdownie.

    > A w czym jest dokuczliwe zwykłe odpuszczenie hamulca? Sam zaczyna jechać ;)

    Chodziło o hałas. Odpuszczasz hamulec owszem jedzie, ale jak przyśpieszasz
    to siłą rzeczy zaczyna jęczeć. No a im dynamiczniej chcesz pojechać tym
    jęczy mocniej. Zaś chwilę później trzeba dusić hamulec żeby zahamować.
    Nie to co w elektryku gdzie hamulca się prawie nie używa. :P

    > Do miasta czym by nie był napędzany pojazd,
    > musi być mały, a Outlander do nich nie należy.

    Akurat do miasta im większy i cięższy tym lepiej, bo więcej energii
    odzyskuje a opory i masa nie robią aż takiej znacznej różnicy. Dlatego
    Outlander PHEV w trybie hybrydowym pali 6L/100 a ekwiwalent spalinowy
    10-12. Tak, jeździłem i takim i takim.

    > Jak jeździsz tylko po mieście, OK, kup elektryka, hulajnogę, cokolwiek.
    > Ale nie narzucaj innym że twoje rozwiązanie jest zajebiste gdy ktoś ma
    > 30km po autostradzie przejechać do pracy i pracuje na obrzeżach miasta.

    Możesz pokazać w którym miejscu coś komuś narzucam? ;P

    --
    Pozdor
    Myjk