-
41. Data: 2010-02-13 09:49:39
Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Od: karbar <k...@w...pl>
Kuba (aka cita) pisze:
> jesli auto jedzie prosto, a mialo skręcić np. w
> prawo, to ręczny spowoduje tylko tyle, ze albo tył nam odjedzie w lewo i
> ustawi oś auta w kierunku, w jakim chcemy jechać, albo nic nie zrobi.
> Jesli wywali tył w lewo i ustawi samochód ... to owszem niby fajnie,
> tylko co z tego jesli ani przód, ani tył nie ma przyczepności, wiec nie
> ma też siły, ktora by ten samochód w prawo popchnęła. Jesli wiec dodanie
> gazu, kontra czy dowolne cuda łącznie z próbą przyhamowania celem
> dociążenia przodu dadzą jaki kolwiek efekt i auto ruszy w ta zamierzoną
> prawą strone, to bez zaciagania ręcznego mozna zrobic dokladnie to samo
> nie tracąc przy tym przyczepności osi tynlej.
> Ręczny NIC tu nie da, a moze tylko pogorszyc sprawe. Jesli ktoś twierdzi
> inaczej, znaczy, ze nie ma pojęcia o zabawie na placu z ręczny, a co
> najwyżej potrafi zarzucic tyłem w sposob totalnie niekontrolowany.
>
Ja tam się nie znam, ale z moich obserwacji wynika, że taki ręczny na
przytoczonym w tym wątku rondzie może pomóc. Na mój rozum, jeżeli
zaczniesz skręcać, a auto nadal jedzie prosto, przednie koła są pchane
przez cały samochód i przenoszą duże obciążenia ślizgając się. Jak
zaciągniemy ręczny i tył nam wyjedzie delikatnie w bok, wektor siły
idący z tylnych kół będzie "mijał" przednie koła, a więc siła działająca
na przednie koła minimalnie się zmniejszy, albo zmieni swój wypadkowy
kierunek w stosunku do momentu, kiedy tył pchał przód w linii prostej,
co daje szanse na odzyskanie jakiejś przyczepności na przedniej osi.
MZ jak się jest dobrym kierowcą, to bez ręcznego odzyska się
przyczepność, ręczny nie jest najlepszym pomysłem, ale czasem działa i
jest stosunkowo prostą techniką.
Mam wrażenie, że to co pisze, przeżyłem kiedyś na własnej skórze, ale
nie jestem orłem za kierownicą, mogło się wydawać, ale brzmi logicznie.
Co wy na to?
pozdrawiam
karbar
-
42. Data: 2010-02-13 09:50:41
Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
Bydlę pisze:
> On 2010-02-11 21:54:39 +0100, Technolog <t...@g...kropka.com>
> said:
>
>> Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
>> wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
>> pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?
>
> Gdy kupisz telewizor, to obejrzyj jakieś zawody żużlowe.
Motory mają o jakieś 2 koła za mało do naszych rozważań. Nie ta grupa. :P
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 turbotraktor
Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż
-
43. Data: 2010-02-13 10:56:51
Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>
On 2010-02-13 09:50:41 +0100, "Marcin \"Kenickie\" Mydlak"
<e...@3...lp> said:
> Bydlę pisze:
>> On 2010-02-11 21:54:39 +0100, Technolog <t...@g...kropka.com> said:
>>
>>> Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
>>> wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
>>> pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?
>>
>> Gdy kupisz telewizor, to obejrzyj jakieś zawody żużlowe.
>
> Motory mają o jakieś 2 koła za mało do naszych rozważań. Nie ta grupa. :P
Technikę mają dokładnie taką, jak ta, o którą pyta autor.
Łatwiej będzie z nim rozmawiać, gdy obejrzy takie zawody.
--
Bydlę
-
44. Data: 2010-02-13 11:32:42
Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Od: marjan <k...@g...com>
Yans van Horn pisze:
> marjan wrote:
>> Technolog pisze:
>>> Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
>>> wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
>>> pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?
>>>
>>> Czy były w tej sprawie prowadzone jakieś badania, są porównawcze filmiki
>>> lub brali się za to np. pogromcy mitów?
>>
>> Kolega "to" dał Ci dobrą radę: sprawdź jak to robią zawodowcy ;)
>> Pytania pomocnicze:
>> 1) Czy w wyścigach Formuły 1 jeżdżą poślizgami, czy wybierają
>> najlepszy tor jazdy przy zachowaniu maksimum przyczepności kół z
>> asfaltem?
>
> Bardzo zły przykład - wiesz dlaczego ?
Nie mam pojęcia :)
--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)
Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++
-
45. Data: 2010-02-13 11:38:55
Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>
> jakaż to tajemnicza siła zmienia nagle Twoj wektor po ktorym sie
> poruszasz.
> Skoro auto podsterownie Ci ucieka, to zaciągnięcie ręczne spowoduje tylko
> tyle, ze w tym samym kierunku zacznie uciekać też tył - ale napewno auto
> nie ruszy w kierunku, z ktorego już wypadł.
nie zastanawialem sie nad tym i nigdy nie rozrysowywalem sobie wektorów w
zwiazku z rtm manewrem, nie mialem potrzeby a i stosownej wiedzy zeby miec
pewnosc ze zrobilem to bezblednie. nie mowiac tez o dokladnym pomierzeniu
sil.
natomiast sprawdzilem to praktycznie (bo i zreszta w ten sposob przypadkiem
zauwazylem taka zaleznosc).
dlaczego tak sie dziejne? moze dlatego ze jak zaciagniesz reczny i postawisz
samochod lekko bokiem,inaczej dziala sila bezwladnosci? nie pcha juz
przedniej osi tylko bezwladnosc obraca samochod - a konkretnie przesuwa tyl
samochodu. Byc moze dlatego przednie kola skrecone maja latwiej pociagnac
przod samochodu w porzadanym kierunku. nie wiem zapytaj na p.s.f - ja ci
dokladnieteog nie opisze.
Wez sobie samochod i sprobuj sam (ja uzywam tego na fwd, nie wiem czy tak
samo sie zachowa na rwd, nie jezdzilem takim nigdy dluzej).
uwierz mi kuba na slowo ze ja tak robie w goracych sytuacjach i mnie to
pomaga:) a placebo to raczej nie jest:)
sir