  • 11. Data: 2010-02-12 07:18:45
    Temat: Re: Drift - czysty szpan czy szybsza jazda?
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Technolog pisze:
    > Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
    > wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
    > pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?

    To tak jakbyś zapytał, czy bieg na 100 m przez płotki jest szybszy od
    sprintu bez przeszkód, czy to tylko taki szpan? ;)

    --
    PSYLO

  • 12. Data: 2010-02-12 08:31:04
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > IMO byzydura.
    > Na suchym czystym asfalcie - owszem. Ale jak samochód z czterokołowym
    > napędem ma możliwość na sypkiej/śliskiej nawierzchni ustawić się
    > odpowiednio bokiem, to zdecydowanie może dany zakręt przejechać szybciej,
    > niż tylko optymalnym torem przy zachowaniu przeciążeń mniejszych od
    > "trzymania" opony.

    ale przeczytales to co napisałem w nawiacie - prawda?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 13. Data: 2010-02-12 08:34:20
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hl1vvl$oqu$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich
    > kapciach, ogolnie na slabej nawierzchni mozna skorygowac tak kierunek
    > jazdy

    głupoty gadasz kolego.
    Jesli kapcie nie mają przyczepności i zrywasz ją, zeby nie wylecieć z ronda,
    to jeszcze bardziej zmniejszasz ta przyczepności de facto ograniczasz swoją
    prędkośc

    Żeby szybko pokonac łuk z uślizgiem KONIECZNA jest mozliwie b.dobra
    przyczepność, inaczej przejechanie bez uślizgu będzie szybsze bo tarcie
    statyczne zawsze jest większe od dynamicznego.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 14. Data: 2010-02-12 09:05:09
    Od: "SET" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Technolog" <t...@g...kropka.com> napisał w wiadomości
    > Witam, czy można z całą pewnością stwierdzić, że jazda driftem jest
    > wyłącznie efekciarska, lub że dzięki tej technice można rzeczywiście
    > pokonywać szybciej zakręty lub jakieś trasy?

    Jak miałem malca to sobie z braciszkiem robiliśmy testy na pustym
    zaśnieżonym placu. I wyszło na to, że jak masz praktycznie zawrócić na
    końcowym słupku to się opłaca ślizgiem (dwójeczka, strzał ze sprzęgła,
    poślizg i obrót) ale jak masz tylko zakręcić o jakieś 90 stopni to już
    lepiej bez poślizgów. Różnica w czasach na nieiwelkim placyku była rzędu 5
    sekund. Sprawdzone kilkukrotnie na różych ustawieniach słupków. Fajne to
    autko na zimę było:)

  • 15. Data: 2010-02-12 09:11:43
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

> [...]
    > przyczepność, inaczej przejechanie bez uślizgu będzie szybsze bo tarcie
    > statyczne zawsze jest większe od dynamicznego.

    dam ci sie przejechac :)
    jak mam skrecone kola na rondzie a moj kierunek jazdy prowadzi na kraweznik
    bo z ronda wypadam to zaciagniecie recznego i poslanie na zewnatrz dupy
    chronilo mnie przed przyladowaniem przednimi kolami w kraweznik - z dwojga
    zlego wole walnac dupa niz przednimi kolami a potem conajmniej na zbieznosc
    leciec.

    nie mogwi glupot:) mowie to na podstawie doznan empirycznycjh:)
    nie m,powie tu o jezdzie szybkiej - z niektorych dziwnie wyprofilowanych
    rond wyladuje jadac na pierwszym biegu na niskich obrotach

  • 16. Data: 2010-02-12 09:27:43
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hl32fq$nod$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > z dwojga zlego wole walnac dupa niz przednimi kolami a potem conajmniej na
    > zbieznosc leciec.

    to chyba jednak troche co innego niż to co napisałeś wczesniej

    Cytat:
    "mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich
    kapciach, ogolnie na slabej nawierzchni mozna skorygowac tak kierunek jazdy
    sir "

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 17. Data: 2010-02-12 13:43:24
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

> [...]
    > "mnie leciutenki drift recznym pomaga nie wyleciec z ronda na letnich
    > kapciach, ogolnie na slabej nawierzchni mozna skorygowac tak kierunek

    nic a nic - to samo.
    chodzi o to ze jak widze ze przod mi wylatuje sila odsrodkowa niekoniecznie
    tam gdziue ja chce, to zaciagniecie recznego (na chwile a nie na chama na
    zapadke:))) powoduje zmiane kierunku jazdy i z podsterownego robi sie nagle
    nadsterowny dzieki czemu na zakrecie mozna sie wyrobic a nie pojechac
    prosto.
    niedaleko mojego domu jest taki bardzo fajny zakret na oko 90-120 stopni i
    jak tam jest snieg - a jest to droga wiejska pietnastej kategorii, tyle ze z
    asfaltem - to na letnich nie ma zmiluj lecisz prosto nawet jak jedziesz z
    predkoscia minimalna (nie wiem nawet czy tam ni ejest zle wyprofilowany
    zakret). reczny conajmniej kilka razy ocalil mi dupke bo zamiast leciec
    prosto ze skreconymi kolami zarzucenie dupa pozwalalo nieco zapanowac nad
    kierunkiem jazdy. oczywiscie jak jedziesz za szybkio to reczny spowoduje
    tylko wylot z zakretu nie przodem a bokiem :) mowie tu o takim 'drifffcie'
    bokiem przy bardzo malej predkosci. Na zimowkach w zasadzie nie mialem tego
    problemu - moze ze 2 razu sobie pomoglem ale to juz wina za duzej predkosci.
    sir

  • 18. Data: 2010-02-12 14:23:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Feb 2010 08:34:20 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
> [...]
    >to jeszcze bardziej zmniejszasz ta przyczepności de facto ograniczasz swoją

    Teoria.
    A praktyka jest np taka ze ostry zakret na sniegu przy niewielkiej
    predkosci .. przod nie che skrecic. A po uzyciu recznego cale auto
    pieknie w ten zakret wjezdza.

    J.

  • 19. Data: 2010-02-12 14:30:04
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-02-12 14:23, J.F. pisze:

    > Teoria.
    > A praktyka jest np taka ze ostry zakret na sniegu przy niewielkiej
    > predkosci .. przod nie che skrecic. A po uzyciu recznego cale auto
    > pieknie w ten zakret wjezdza.

    I dochodzimy do punktu wyjścia, przednie koła służą do sterowania
    samochodu, a nie napędzania.

    Jak sterujemy kołami, które tracą przyczepność na skutek dodawania gazu,
    to nazywa się to poślizg niekontrolowany. <lol>

    --
    Gdyby przedni napęd był lepszy od tylnego, chodzilibyśmy na rękach.

  • 20. Data: 2010-02-12 14:39:07
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

> [...]
    >
    > Jak sterujemy kołami, które tracą przyczepność na skutek dodawania gazu,
    > to nazywa się to poślizg niekontrolowany. <lol>

    aha
    a byl tu albo jeszcze jest jeden gosc co twierdzil ze gaz sluzy tylko do
    napelniania zapalniczek