-
41. Data: 2013-12-25 19:50:42
Temat: Re: Downsizing
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 25 Dec 2013 19:11:58 +0100, anacron napisał(a):
> W dniu 24.12.2013 08:54, Cavallino pisze:
>> Od kilku dni poruszam się zastępczym Capturem i mam okazję na własnej
>> skórze odczuć wątpliwe zalety downsizingu.
>
> Czy 1.4 CRDI w i30 to jeszcze normalny silnik, czy efekt downsizingu?
> Widzisz teraz jako zastępcze mam 1.6 CRDI i stwierdzam, że to jest muł,
> albo ja nie umiem nim jeździć. 1.4 chodzi o niebo lepiej i cieszę się,
> że na 1.6 się nie zdecydowałem. Nie jest żadną tajemnicą, że mniejszy
> silnik, to mniejsza masa i mniejsza bezwładność tłoków, czyli generalnie
> mniejsze straty własne.
Tylko wiesz - taki silnik to ze 100kg, a wiekszy powiedzmy 20kg
wiecej. Tloki, waly, korbowody jeszcze mniej. A samochod jednak z
1300.
No i wiekszy silnik podnosi mase pojazdu nieznaczne, a moc znacznie.
Chyba ze to jakis nieudany model ... albo ten mniejszy bardzo udany.
J.
-
42. Data: 2013-12-25 19:57:17
Temat: Re: Downsizing
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 25.12.2013 19:50, J.F. pisze:
> Tylko wiesz - taki silnik to ze 100kg, a wiekszy powiedzmy 20kg
> wiecej. Tloki, waly, korbowody jeszcze mniej. A samochod jednak z
> 1300.
> No i wiekszy silnik podnosi mase pojazdu nieznaczne, a moc znacznie.
Różnica na spalaniu 0,6l/100km (zastępczym zrobiłem już kilka tysięcy
więc mogę się wypowiedzieć), a naprawdę moim zdaniem to 1.4 jeździ
lepiej, albo się nauczyłem nim jeździć, bo to moje subiektywne odczucie,
nie mierzyłem niczego poza spalaniem.
--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
aba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
43. Data: 2013-12-25 20:08:07
Temat: Re: Downsizing
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Wednesday, December 25, 2013, 6:59:40 PM, you wrote:
[...]
> Z Opola do Kostomlotow masz ile - 96km po autostradzie ?
Chyba nawet trochę mniej.
> 48 min przy sredniej 120, 41 przy 140, 36 przy 160, 34 przy 170 - o
> ile tyle wyciagniesz.
> 140 a 160 - 5 minut roznicy na 2h drogi :-)
Ale czasem te 5 minut było ważne.
>>>> Starzejesz się...
>>> Nadal lubie pocisnac, tylko warunki nie sprzyjaja :-)
>>> Dobrze ze pare autostrad zrobili.
>> Byłem wiosną w Przemyślu - niewiele brakuje a czas przejazdu miałem
>> naprawdę przyzwoity. Jak zrobią brakujący kawałek, to już będzie bajka
>> :)
> Nie tylko A4 - z Wrocka do Warszawy przedostatnio ubylo z pol godziny
> - jak otworzyli A8/S8 do Sycowa, mimo ze tam dosc szybka trasa byla.
> Teraz mieli kolejny odcinek oddac, to pewnie kolejne pol godziny
> krocej. Albo nawet 33 minuty jak sie bedzie jechac 180 :-P
Sam widzisz...
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
44. Data: 2013-12-25 20:33:20
Temat: Re: Downsizing
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 25 Dec 2013 19:57:17 +0100, anacron napisał(a):
> W dniu 25.12.2013 19:50, J.F. pisze:
>> Tylko wiesz - taki silnik to ze 100kg, a wiekszy powiedzmy 20kg
>> wiecej. Tloki, waly, korbowody jeszcze mniej. A samochod jednak z
>> 1300.
>> No i wiekszy silnik podnosi mase pojazdu nieznaczne, a moc znacznie.
>
> Różnica na spalaniu 0,6l/100km (zastępczym zrobiłem już kilka tysięcy
> więc mogę się wypowiedzieć), a naprawdę moim zdaniem to 1.4 jeździ
> lepiej, albo się nauczyłem nim jeździć, bo to moje subiektywne odczucie,
> nie mierzyłem niczego poza spalaniem.
Poprzednim tez tak sie nauczyles, ze az silnik nie wytrzymal ? :-P
A ze pali troche wiecej ... komfort kosztuje.
J.
-
45. Data: 2013-12-25 20:59:45
Temat: Re: Downsizing
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 25.12.2013 20:33, J.F. pisze:
> Poprzednim tez tak sie nauczyles, ze az silnik nie wytrzymal ? :-P
Paliwo kiepskie.
> A ze pali troche wiecej ... komfort kosztuje.
Właśnie nie komfort, naprawdę lepiej mi się wyprzedza tym 1.4
ciężarówki, chociaż cały czas powtarzam, może to kwestia
wyczucia/przyzwyczajenia etc.
--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
aba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
46. Data: 2013-12-25 21:07:02
Temat: Re: Downsizing
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 24 Dec 2013 14:17:12 +0100, Trybun napisał(a):
>> Osiągi w dieslu są jeszcze minimalnie gorsze, czyli pewnie z elastycznością
>> będzie jeszcze minimalnie gorzej.
>> Jedynie pozostaje psychiczna przewaga że diesel ma 2000 na obrotomierzu tam
>> gdzie benzyna ma 3000.
>
> No niestety, ale prawie wszystko z tego co napisałeś kłóci się z moimi
> doświadczeniami. Po pierwsze 90 KM w dieslu w zupełności wystarcza do
> napędu auta ważącego 1400kg, bez paru gramów. Jest bardziej elastyczny
> niż motor 2 0 litra benzyna (130 KM) , w moim poprzednim aucie, ciężar
> około 1100kg.. W 2.0 litrówce przy wyprzedzaniu przy prędlości 80-140
> km/h bardzo często trzeba było redukować biegi na niższe z powodu braku
> mocy.
Wszystko to co napisałeś zgadza się z kolei z moimi obserwacjami większości
kierowców.
Pomimo że silnik diesla są mniej elastyczne i mają gorsze osiągi, to wielu
kierowców ma dokładnie odwrotne wrażenia.
Rozwiązanie jest proste - automatyczna skrzynia biegów. Samochód z
automatem będzie miał lepsze osiągi i co najlepsze będzie zużywał mniej
paliwa.
> To już brat swoim Passatem automatem również z 90 KM (1200kg) w
> silniku może sobie pozwolić na ruszenie z piskiem opon - ja w swoim
> Matriksie - nie.
No ale tu masz automat - czyli to co pisałem wyżej, osiągi będą
nieporównywalnie lepsze.
-
47. Data: 2013-12-25 21:07:51
Temat: Re: Downsizing
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Wed, 25 Dec 2013 14:32:30 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
> W dniu 25.12.2013 12:53, Trybun pisze:
>
>>> 1 dyskwalifikacja jako crossover: brak - nawet w opcji - napedu na 4wd
>>> czyni to auto szpanerkim podwyzszonym kompaktem, i tyle w temacie
>>>
>>
>> Jaki tam szpanerek? - duży prześwit to także do miasta wielce pożądana
>> rzecz.
>
> Bo....?
Przez śnieg łatwiej jechać wysoką ośką, niż niskim 4x4.
-
48. Data: 2013-12-26 09:12:43
Temat: Re: Downsizing
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:l9d0jb$m13$...@d...me...
> On 2013-12-24 08:54, Cavallino wrote:
>
>> Ogólnie poza tym silnikiem Captur to nadspodziewanie fajne auto,
>> dokładnie takie jak moje oczekiwania wobec miejskiego crossovera.
>> Małe, zwinne, nieźle wykonane, a przy okazji wygodne bo wysokie i z
>> wysoką pozycją za kierownicą.
>
> 1 dyskwalifikacja jako crossover: brak - nawet w opcji - napedu na 4wd
Mylisz crossovera z suvem.
Miejski crossover to właśnie takie trochę wyższe autko klasy B.
> czyni to auto szpanerkim podwyzszonym kompaktem, i tyle w temacie
Dlatego wziąłem Dustera, a nie Captura, mimo że kobita się mocno upierała na
coś w tym stylu i strzelała fochy, że auto typowo męskie.
Ale jako że miałem porówania jeden do jeden przedwczoraj (i to nie przy
jeździe próbnej), to mogę spokojnie powiedzieć, że to była dobra decyzja.
Nie potrzebuję dodatkowych ładnych wodotrysków zamiast mocniejszego silnika
i napędu.
>
>> Tylko silnik zdecydowanie powinien być inny.
>> Pewnie dużo mocniejszy 1.2 tce lepiej będzie dawał sobie radę, o dieslu
>> (nawet tak samo mocnym jak to 0,9 tce) nie wspominając.
>>
> 2. silnik potwierdza moje odczucie - kto to kupuje?
Kobity.
Na miasto jak znalazł: małe, zwrotne, cichutkie.
A żona nie wiedziała o co mi i synowi chodzi z tym silnikiem - nie zauważyła
nic dziwnego w jego pracy.
>
>
>> Tylko ta cena - to auto kosztuje tyle co dużo większe kompakty z
>> normalnymi silnikami, co dyskwalifikuje go gdyby ktoś chciał kupować bez
>> duuuuużego rabatu.
>
> no i sobie odpowiedziales - jak chcesz auto sensowne, a nie udajace cos
> czego nie jest - szukaj czegos innego.
Ale ja już dawno poszukałem, Captura miałem bo dealer spóźnił się z wydaniem
mojego zamówionego auta, a dokładniej to jego papierów.
Ale ostatecznie prezent od gwiazdora zdążył mi zrobić - wydali mi auto w
wigilię o 13:00. ;-)
-
49. Data: 2013-12-26 09:14:59
Temat: Re: Downsizing
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "ZIWK" <w...@o...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:l9e878$p7b$...@d...me...
> W dniu 2013-12-24 11:15, Cavallino pisze:
>
>> Jeszcze jedna ciekawa rzecz - ten badziew pali średnio 8,5 l.
>> Na trasie przy prędkości na regulatorze 120, pali między 8-9 l.
> A ile ma palić?
Syna Mistu Colt palił w takich warunkach koło 6.
Tak, wiem że Captur jest o połowę cięższy i do tego dużo wyższy, ale mimo to
byłem zdziwiony.
Bo to oznacza, że na trasie będzie palił 9, tyle co w mieście.
Nawet kiepskie Megane mieściło się na trasie w 7 litrach bez większego
problemu.
A poniżej 120 jeżdżone było rzadko.
-
50. Data: 2013-12-26 09:20:22
Temat: Re: Downsizing
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:l9f75b$53s$...@n...task.gda.pl...
> W dniu 24.12.2013 08:54, Cavallino pisze:
>> Od kilku dni poruszam się zastępczym Capturem i mam okazję na własnej
>> skórze odczuć wątpliwe zalety downsizingu.
>
> Czy 1.4 CRDI w i30 to jeszcze normalny silnik, czy efekt downsizingu?
Bo ja wiem, raczej typowy mały diesel.
Za to downsizing to był 1.5 dci w Getzu - jak to odpalili, to myślałem że
zepsuty.
A to była tylko normalna praca TRZYcylindrowego diesla.
Z miejsca podziękowaliśmy i nabyliśmy P206 z CZTEROcylindrowym 1.4 hdi.
> Widzisz teraz jako zastępcze mam 1.6 CRDI i stwierdzam, że to jest muł,
> albo ja nie umiem nim jeździć.
IMO to drugie, 1.6 crdi w ceedzie, to był najbardziej udany silnik z jakim
jeździłem, awaryjność zerowa, dynamika bardzo dobra jak na swoją moc.
Nie wiem jak akurat 1.4 w hultayu, ale 1.4 w Peugeocie nie przystaje mu do
pięt.