-
51. Data: 2013-12-26 09:23:10
Temat: Re: Downsizing
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:l9fdfe$dko$...@n...task.gda.pl...
> W dniu 25.12.2013 20:33, J.F. pisze:
>> Poprzednim tez tak sie nauczyles, ze az silnik nie wytrzymal ? :-P
>
> Paliwo kiepskie.
>
>> A ze pali troche wiecej ... komfort kosztuje.
>
> Właśnie nie komfort, naprawdę lepiej mi się wyprzedza tym 1.4
> ciężarówki
To jest niemożliwe, żeby 90 konny silnik tej samej konstrukcji jechał lepiej
niż 110 konny i większy, nie da się tak.
I to silnik, na którego turbinę psioczyłeś.
, chociaż cały czas powtarzam, może to kwestia
> wyczucia/przyzwyczajenia etc.
Na pewno - wciskaj mocniej gaz, to pojedzie lepiej.
Obstawiam, że kręcisz go zbyt słabo.
W ceedzie miałem co prawda wersję bez FAP, ale od 1500 jechać nie chciał, w
innych małych dieslach jest pod tym względem lepiej.
-
52. Data: 2013-12-26 15:48:37
Temat: Re: Downsizing
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 26.12.2013 09:23, Cavallino pisze:
>> Właśnie nie komfort, naprawdę lepiej mi się wyprzedza tym 1.4
>> ciężarówki
>
> To jest niemożliwe, żeby 90 konny silnik tej samej konstrukcji jechał
> lepiej niż 110 konny i większy, nie da się tak.
> I to silnik, na którego turbinę psioczyłeś.
Psioczyłem, ale tylko czasami źle działa. DO Vengi i i20 jest już
aktualizacja softu do tego silnika, może niedługo do i30 zrobią. I tak
masz rację teoretycznie nie możliwe, ale jak dokręcam to 1.4 do 3.5 kRPM
to czuć, że ciągnie, a w tym 1.6 mimo, że lepiej jest od dołu (bo jest)
to na górze nic się nie poprawia.
--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
aba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
53. Data: 2013-12-26 18:12:48
Temat: Re: Downsizing
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:l9hfk2$r2h$...@n...task.gda.pl...
> W dniu 26.12.2013 09:23, Cavallino pisze:
>>> Właśnie nie komfort, naprawdę lepiej mi się wyprzedza tym 1.4
>>> ciężarówki
>>
>> To jest niemożliwe, żeby 90 konny silnik tej samej konstrukcji jechał
>> lepiej niż 110 konny i większy, nie da się tak.
>> I to silnik, na którego turbinę psioczyłeś.
>
> Psioczyłem, ale tylko czasami źle działa. DO Vengi i i20 jest już
> aktualizacja softu do tego silnika, może niedługo do i30 zrobią. I tak
> masz rację teoretycznie nie możliwe, ale jak dokręcam to 1.4 do 3.5 kRPM
> to czuć, że ciągnie, a w tym 1.6 mimo, że lepiej jest od dołu (bo jest)
> to na górze nic się nie poprawia.
Może to jest 90 konny 1.6?
Też kiedyś takie były - i faktycznie muły to były straszne.
-
54. Data: 2013-12-26 19:43:44
Temat: Re: Downsizing
Od: Trybun <Y...@y...com>
W dniu 2013-12-25 21:07, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Tue, 24 Dec 2013 14:17:12 +0100, Trybun napisał(a):
>
>>> Osiągi w dieslu są jeszcze minimalnie gorsze, czyli pewnie z elastycznością
>>> będzie jeszcze minimalnie gorzej.
>>> Jedynie pozostaje psychiczna przewaga że diesel ma 2000 na obrotomierzu tam
>>> gdzie benzyna ma 3000.
>> No niestety, ale prawie wszystko z tego co napisałeś kłóci się z moimi
>> doświadczeniami. Po pierwsze 90 KM w dieslu w zupełności wystarcza do
>> napędu auta ważącego 1400kg, bez paru gramów. Jest bardziej elastyczny
>> niż motor 2 0 litra benzyna (130 KM) , w moim poprzednim aucie, ciężar
>> około 1100kg.. W 2.0 litrówce przy wyprzedzaniu przy prędlości 80-140
>> km/h bardzo często trzeba było redukować biegi na niższe z powodu braku
>> mocy.
> Wszystko to co napisałeś zgadza się z kolei z moimi obserwacjami większości
> kierowców.
> Pomimo że silnik diesla są mniej elastyczne i mają gorsze osiągi, to wielu
> kierowców ma dokładnie odwrotne wrażenia.
> Rozwiązanie jest proste - automatyczna skrzynia biegów. Samochód z
> automatem będzie miał lepsze osiągi i co najlepsze będzie zużywał mniej
> paliwa.
Sorry ale chyba nigdy nie miałeś do czynienia z automatem, albo masz,
tylko z jakimś ultra nowoczesnym. Te starsze to nic innego jak mulenie i
sporo zwiększone zapotrzebowanie na paliwo względem manuala, oczywiście
jeżeli mówimy tylko o złych stronach automatów.
>
>> To już brat swoim Passatem automatem również z 90 KM (1200kg) w
>> silniku może sobie pozwolić na ruszenie z piskiem opon - ja w swoim
>> Matriksie - nie.
> No ale tu masz automat - czyli to co pisałem wyżej, osiągi będą
> nieporównywalnie lepsze.
Gdybyś do niego się przesiadł z Passata z manualną skrzynią to byś
pewnie pomyślał że ma połowę mocy, taki muł. Gdy już się rozpędzi to
idzie, ale to wymaga czasu. Wygoda jest, ale coś za coś - muł, no i
zużycie gazu na poziomie 14 litrów.
-
55. Data: 2013-12-26 19:44:28
Temat: Re: Downsizing
Od: Trybun <Y...@y...com>
W dniu 2013-12-25 14:32, Andrzej Lawa pisze:
> W dniu 25.12.2013 12:53, Trybun pisze:
>
>>> 1 dyskwalifikacja jako crossover: brak - nawet w opcji - napedu na 4wd
>>> czyni to auto szpanerkim podwyzszonym kompaktem, i tyle w temacie
>>>
>>
>> Jaki tam szpanerek? - duży prześwit to także do miasta wielce pożądana
>> rzecz.
>
> Bo....?
>
Minimalizacja uszkodzenia podwozia.
-
56. Data: 2013-12-26 23:45:25
Temat: Re: Downsizing
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 26.12.2013 18:12, Cavallino pisze:
>> Psioczyłem, ale tylko czasami źle działa. DO Vengi i i20 jest już
>> aktualizacja softu do tego silnika, może niedługo do i30 zrobią. I tak
>> masz rację teoretycznie nie możliwe, ale jak dokręcam to 1.4 do 3.5 kRPM
>> to czuć, że ciągnie, a w tym 1.6 mimo, że lepiej jest od dołu (bo jest)
>> to na górze nic się nie poprawia.
>
> Może to jest 90 konny 1.6?
> Też kiedyś takie były - i faktycznie muły to były straszne.
Mój ma w DR 66kW ten 81kW, czyli to ten teoretycznie mocniejszy 1.6.
Naprawdę lipnie to jeździ.
--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
aba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
57. Data: 2013-12-27 02:25:30
Temat: Re: Downsizing
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Thu, 26 Dec 2013 19:43:44 +0100, Trybun napisał(a):
> W dniu 2013-12-25 21:07, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Tue, 24 Dec 2013 14:17:12 +0100, Trybun napisał(a):
>>
>>>> Osiągi w dieslu są jeszcze minimalnie gorsze, czyli pewnie z elastycznością
>>>> będzie jeszcze minimalnie gorzej.
>>>> Jedynie pozostaje psychiczna przewaga że diesel ma 2000 na obrotomierzu tam
>>>> gdzie benzyna ma 3000.
>>> No niestety, ale prawie wszystko z tego co napisałeś kłóci się z moimi
>>> doświadczeniami. Po pierwsze 90 KM w dieslu w zupełności wystarcza do
>>> napędu auta ważącego 1400kg, bez paru gramów. Jest bardziej elastyczny
>>> niż motor 2 0 litra benzyna (130 KM) , w moim poprzednim aucie, ciężar
>>> około 1100kg.. W 2.0 litrówce przy wyprzedzaniu przy prędlości 80-140
>>> km/h bardzo często trzeba było redukować biegi na niższe z powodu braku
>>> mocy.
>> Wszystko to co napisałeś zgadza się z kolei z moimi obserwacjami większości
>> kierowców.
>> Pomimo że silnik diesla są mniej elastyczne i mają gorsze osiągi, to wielu
>> kierowców ma dokładnie odwrotne wrażenia.
>> Rozwiązanie jest proste - automatyczna skrzynia biegów. Samochód z
>> automatem będzie miał lepsze osiągi i co najlepsze będzie zużywał mniej
>> paliwa.
>
> Sorry ale chyba nigdy nie miałeś do czynienia z automatem, albo masz,
> tylko z jakimś ultra nowoczesnym.
No ogólnie chyba mówimy w kwestii downsizingu o samochodach nowoczesnych.
Kiedyś owszem - automat mulił, biegi trochę losował, ale też silniki były
trochę inne i lepiej to znosiły, bo jaki bieg by nie był, to auto jechało,
wolnossący, duży, ośmiozaworowy silnik ciągnął w miarę równo przy każdych
obrotach.
Po to sobie amerykanie wymyślili swoje V8 z trzybiegowymi automatami - żeby
to jechało czego by automat nie wylosował :-)
Dziś silniki robi się bardzo konkretnie - wysoka moc, mała pojemność,
ekonomia, ale to wszystko pod warunkiem że silnika będzie się używać w
bardzo odpowiedni sposób.
Bo dziś żeby poprawnie używać skrzyni manualnej po pierwsze trzeba ją bez
przerwy zmieniać biegi, w zasadzie każde wciśnięcie gazu wymaga redukcji (i
to często nie o jeden bieg), każde puszczenie gazu to 1-2 biegi wyżej,
hamowanie silnikiem to najwyższy bieg na którym ECU nie podaje paliwa.
Trzeba wykorzystywać cały zakres prędkości obrotowych itp. itd.
I wtedy można liczyć i na deklarowane osiągi i zużycie paliwa.
Wielu kierowców tego albo nie chce, albo nie potrafi - mają inne
przyzywczajenia, przekonania i tak nie robią.
I tu jest druga opcja - automat. Automat wszystko umie, wszystko wie, bo go
w fabryce nauczyli. Kierowca ciśnie gaz, a wtedy samochód pojedzie tak jak
ma pojechać.
Oczywiście być może maksymalne możliwe osiągi są tu trochę gorsze niz w
skrzyni manualnej, ale za to każdy potrafi (i zrobi to z łatwością) je
uzyskać.
W wypadku większości kierowców automat zrobi to po prostu lepiej, a na
pewno bez wysiłku.
-
58. Data: 2013-12-27 18:17:48
Temat: Re: Downsizing
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:l9ibi0$v5u$...@n...task.gda.pl...
> W dniu 26.12.2013 18:12, Cavallino pisze:
>>> Psioczyłem, ale tylko czasami źle działa. DO Vengi i i20 jest już
>>> aktualizacja softu do tego silnika, może niedługo do i30 zrobią. I tak
>>> masz rację teoretycznie nie możliwe, ale jak dokręcam to 1.4 do 3.5 kRPM
>>> to czuć, że ciągnie, a w tym 1.6 mimo, że lepiej jest od dołu (bo jest)
>>> to na górze nic się nie poprawia.
>>
>> Może to jest 90 konny 1.6?
>> Też kiedyś takie były - i faktycznie muły to były straszne.
>
> Mój ma w DR 66kW ten 81kW, czyli to ten teoretycznie mocniejszy 1.6.
> Naprawdę lipnie to jeździ.
A jakiś tryb Eco toto posiada?
Bo jak nie, to coś jest nie tak, albo z kierowcą, albo z autem.
-
59. Data: 2013-12-31 02:56:23
Temat: Re: Downsizing
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 26 Dec 2013 09:23:10 +0100, Cavallino napisał(a):
> Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
>> W dniu 25.12.2013 20:33, J.F. pisze:
>>> A ze pali troche wiecej ... komfort kosztuje.
>> Właśnie nie komfort, naprawdę lepiej mi się wyprzedza tym 1.4
>> ciężarówki
> To jest niemożliwe, żeby 90 konny silnik tej samej konstrukcji jechał lepiej
> niż 110 konny i większy, nie da się tak.
No wiesz, jesli mu zrobili to, na co sam narzekasz w capturze, to
wrazenie moze byc odwrotne. Ty mu w gaz, a komputer nic :-)
> I to silnik, na którego turbinę psioczyłeś.
Ale to psioczyl chyba na ta w 1.6, moze wlasnie byla zepsuta.
>> chociaż cały czas powtarzam, może to kwestia
>> wyczucia/przyzwyczajenia etc.
> Na pewno - wciskaj mocniej gaz, to pojedzie lepiej.
> Obstawiam, że kręcisz go zbyt słabo.
> W ceedzie miałem co prawda wersję bez FAP, ale od 1500 jechać nie chciał, w
> innych małych dieslach jest pod tym względem lepiej.
Downsizing :-)
Przy 1500 turbina "nie wlacza sie" :-)
J.
-
60. Data: 2013-12-31 09:03:13
Temat: Re: Downsizing
Od: MarcinJM <m...@o...pl>
W dniu 2013-12-25 13:34, RoMan Mandziejewicz pisze:
> I od oczekiwanego czasu przejazdu trasy. Nie da się po naszych drogach
> jechać szybko i oszczędnie równocześnie.
Ano nie. Clio 1.5 dci, 1400km: srednia 61km/h, 4.0 l/100km
Przepisowo.
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"