eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDownsizing
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 61

  • 51. Data: 2013-12-26 09:23:10
    Temat: Re: Downsizing
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:l9fdfe$dko$...@n...task.gda.pl...
    > W dniu 25.12.2013 20:33, J.F. pisze:
    >> Poprzednim tez tak sie nauczyles, ze az silnik nie wytrzymal ? :-P
    >
    > Paliwo kiepskie.
    >
    >> A ze pali troche wiecej ... komfort kosztuje.
    >
    > Właśnie nie komfort, naprawdę lepiej mi się wyprzedza tym 1.4
    > ciężarówki

    To jest niemożliwe, żeby 90 konny silnik tej samej konstrukcji jechał lepiej
    niż 110 konny i większy, nie da się tak.
    I to silnik, na którego turbinę psioczyłeś.


    , chociaż cały czas powtarzam, może to kwestia
    > wyczucia/przyzwyczajenia etc.

    Na pewno - wciskaj mocniej gaz, to pojedzie lepiej.
    Obstawiam, że kręcisz go zbyt słabo.
    W ceedzie miałem co prawda wersję bez FAP, ale od 1500 jechać nie chciał, w
    innych małych dieslach jest pod tym względem lepiej.



  • 52. Data: 2013-12-26 15:48:37
    Temat: Re: Downsizing
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 26.12.2013 09:23, Cavallino pisze:
    >> Właśnie nie komfort, naprawdę lepiej mi się wyprzedza tym 1.4
    >> ciężarówki
    >
    > To jest niemożliwe, żeby 90 konny silnik tej samej konstrukcji jechał
    > lepiej niż 110 konny i większy, nie da się tak.
    > I to silnik, na którego turbinę psioczyłeś.

    Psioczyłem, ale tylko czasami źle działa. DO Vengi i i20 jest już
    aktualizacja softu do tego silnika, może niedługo do i30 zrobią. I tak
    masz rację teoretycznie nie możliwe, ale jak dokręcam to 1.4 do 3.5 kRPM
    to czuć, że ciągnie, a w tym 1.6 mimo, że lepiej jest od dołu (bo jest)
    to na górze nic się nie poprawia.

    --
    anacron
    Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
    aba/
    Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza


  • 53. Data: 2013-12-26 18:12:48
    Temat: Re: Downsizing
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:l9hfk2$r2h$...@n...task.gda.pl...
    > W dniu 26.12.2013 09:23, Cavallino pisze:
    >>> Właśnie nie komfort, naprawdę lepiej mi się wyprzedza tym 1.4
    >>> ciężarówki
    >>
    >> To jest niemożliwe, żeby 90 konny silnik tej samej konstrukcji jechał
    >> lepiej niż 110 konny i większy, nie da się tak.
    >> I to silnik, na którego turbinę psioczyłeś.
    >
    > Psioczyłem, ale tylko czasami źle działa. DO Vengi i i20 jest już
    > aktualizacja softu do tego silnika, może niedługo do i30 zrobią. I tak
    > masz rację teoretycznie nie możliwe, ale jak dokręcam to 1.4 do 3.5 kRPM
    > to czuć, że ciągnie, a w tym 1.6 mimo, że lepiej jest od dołu (bo jest)
    > to na górze nic się nie poprawia.

    Może to jest 90 konny 1.6?
    Też kiedyś takie były - i faktycznie muły to były straszne.


  • 54. Data: 2013-12-26 19:43:44
    Temat: Re: Downsizing
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-25 21:07, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Tue, 24 Dec 2013 14:17:12 +0100, Trybun napisał(a):
    >
    >>> Osiągi w dieslu są jeszcze minimalnie gorsze, czyli pewnie z elastycznością
    >>> będzie jeszcze minimalnie gorzej.
    >>> Jedynie pozostaje psychiczna przewaga że diesel ma 2000 na obrotomierzu tam
    >>> gdzie benzyna ma 3000.
    >> No niestety, ale prawie wszystko z tego co napisałeś kłóci się z moimi
    >> doświadczeniami. Po pierwsze 90 KM w dieslu w zupełności wystarcza do
    >> napędu auta ważącego 1400kg, bez paru gramów. Jest bardziej elastyczny
    >> niż motor 2 0 litra benzyna (130 KM) , w moim poprzednim aucie, ciężar
    >> około 1100kg.. W 2.0 litrówce przy wyprzedzaniu przy prędlości 80-140
    >> km/h bardzo często trzeba było redukować biegi na niższe z powodu braku
    >> mocy.
    > Wszystko to co napisałeś zgadza się z kolei z moimi obserwacjami większości
    > kierowców.
    > Pomimo że silnik diesla są mniej elastyczne i mają gorsze osiągi, to wielu
    > kierowców ma dokładnie odwrotne wrażenia.
    > Rozwiązanie jest proste - automatyczna skrzynia biegów. Samochód z
    > automatem będzie miał lepsze osiągi i co najlepsze będzie zużywał mniej
    > paliwa.

    Sorry ale chyba nigdy nie miałeś do czynienia z automatem, albo masz,
    tylko z jakimś ultra nowoczesnym. Te starsze to nic innego jak mulenie i
    sporo zwiększone zapotrzebowanie na paliwo względem manuala, oczywiście
    jeżeli mówimy tylko o złych stronach automatów.

    >
    >> To już brat swoim Passatem automatem również z 90 KM (1200kg) w
    >> silniku może sobie pozwolić na ruszenie z piskiem opon - ja w swoim
    >> Matriksie - nie.
    > No ale tu masz automat - czyli to co pisałem wyżej, osiągi będą
    > nieporównywalnie lepsze.

    Gdybyś do niego się przesiadł z Passata z manualną skrzynią to byś
    pewnie pomyślał że ma połowę mocy, taki muł. Gdy już się rozpędzi to
    idzie, ale to wymaga czasu. Wygoda jest, ale coś za coś - muł, no i
    zużycie gazu na poziomie 14 litrów.


  • 55. Data: 2013-12-26 19:44:28
    Temat: Re: Downsizing
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-25 14:32, Andrzej Lawa pisze:
    > W dniu 25.12.2013 12:53, Trybun pisze:
    >
    >>> 1 dyskwalifikacja jako crossover: brak - nawet w opcji - napedu na 4wd
    >>> czyni to auto szpanerkim podwyzszonym kompaktem, i tyle w temacie
    >>>
    >>
    >> Jaki tam szpanerek? - duży prześwit to także do miasta wielce pożądana
    >> rzecz.
    >
    > Bo....?
    >

    Minimalizacja uszkodzenia podwozia.


  • 56. Data: 2013-12-26 23:45:25
    Temat: Re: Downsizing
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 26.12.2013 18:12, Cavallino pisze:
    >> Psioczyłem, ale tylko czasami źle działa. DO Vengi i i20 jest już
    >> aktualizacja softu do tego silnika, może niedługo do i30 zrobią. I tak
    >> masz rację teoretycznie nie możliwe, ale jak dokręcam to 1.4 do 3.5 kRPM
    >> to czuć, że ciągnie, a w tym 1.6 mimo, że lepiej jest od dołu (bo jest)
    >> to na górze nic się nie poprawia.
    >
    > Może to jest 90 konny 1.6?
    > Też kiedyś takie były - i faktycznie muły to były straszne.

    Mój ma w DR 66kW ten 81kW, czyli to ten teoretycznie mocniejszy 1.6.
    Naprawdę lipnie to jeździ.

    --
    anacron
    Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
    aba/
    Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza


  • 57. Data: 2013-12-27 02:25:30
    Temat: Re: Downsizing
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 26 Dec 2013 19:43:44 +0100, Trybun napisał(a):

    > W dniu 2013-12-25 21:07, Tomasz Pyra pisze:
    >> Dnia Tue, 24 Dec 2013 14:17:12 +0100, Trybun napisał(a):
    >>
    >>>> Osiągi w dieslu są jeszcze minimalnie gorsze, czyli pewnie z elastycznością
    >>>> będzie jeszcze minimalnie gorzej.
    >>>> Jedynie pozostaje psychiczna przewaga że diesel ma 2000 na obrotomierzu tam
    >>>> gdzie benzyna ma 3000.
    >>> No niestety, ale prawie wszystko z tego co napisałeś kłóci się z moimi
    >>> doświadczeniami. Po pierwsze 90 KM w dieslu w zupełności wystarcza do
    >>> napędu auta ważącego 1400kg, bez paru gramów. Jest bardziej elastyczny
    >>> niż motor 2 0 litra benzyna (130 KM) , w moim poprzednim aucie, ciężar
    >>> około 1100kg.. W 2.0 litrówce przy wyprzedzaniu przy prędlości 80-140
    >>> km/h bardzo często trzeba było redukować biegi na niższe z powodu braku
    >>> mocy.
    >> Wszystko to co napisałeś zgadza się z kolei z moimi obserwacjami większości
    >> kierowców.
    >> Pomimo że silnik diesla są mniej elastyczne i mają gorsze osiągi, to wielu
    >> kierowców ma dokładnie odwrotne wrażenia.
    >> Rozwiązanie jest proste - automatyczna skrzynia biegów. Samochód z
    >> automatem będzie miał lepsze osiągi i co najlepsze będzie zużywał mniej
    >> paliwa.
    >
    > Sorry ale chyba nigdy nie miałeś do czynienia z automatem, albo masz,
    > tylko z jakimś ultra nowoczesnym.

    No ogólnie chyba mówimy w kwestii downsizingu o samochodach nowoczesnych.

    Kiedyś owszem - automat mulił, biegi trochę losował, ale też silniki były
    trochę inne i lepiej to znosiły, bo jaki bieg by nie był, to auto jechało,
    wolnossący, duży, ośmiozaworowy silnik ciągnął w miarę równo przy każdych
    obrotach.
    Po to sobie amerykanie wymyślili swoje V8 z trzybiegowymi automatami - żeby
    to jechało czego by automat nie wylosował :-)


    Dziś silniki robi się bardzo konkretnie - wysoka moc, mała pojemność,
    ekonomia, ale to wszystko pod warunkiem że silnika będzie się używać w
    bardzo odpowiedni sposób.

    Bo dziś żeby poprawnie używać skrzyni manualnej po pierwsze trzeba ją bez
    przerwy zmieniać biegi, w zasadzie każde wciśnięcie gazu wymaga redukcji (i
    to często nie o jeden bieg), każde puszczenie gazu to 1-2 biegi wyżej,
    hamowanie silnikiem to najwyższy bieg na którym ECU nie podaje paliwa.
    Trzeba wykorzystywać cały zakres prędkości obrotowych itp. itd.
    I wtedy można liczyć i na deklarowane osiągi i zużycie paliwa.
    Wielu kierowców tego albo nie chce, albo nie potrafi - mają inne
    przyzywczajenia, przekonania i tak nie robią.

    I tu jest druga opcja - automat. Automat wszystko umie, wszystko wie, bo go
    w fabryce nauczyli. Kierowca ciśnie gaz, a wtedy samochód pojedzie tak jak
    ma pojechać.
    Oczywiście być może maksymalne możliwe osiągi są tu trochę gorsze niz w
    skrzyni manualnej, ale za to każdy potrafi (i zrobi to z łatwością) je
    uzyskać.
    W wypadku większości kierowców automat zrobi to po prostu lepiej, a na
    pewno bez wysiłku.


  • 58. Data: 2013-12-27 18:17:48
    Temat: Re: Downsizing
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:l9ibi0$v5u$...@n...task.gda.pl...
    > W dniu 26.12.2013 18:12, Cavallino pisze:
    >>> Psioczyłem, ale tylko czasami źle działa. DO Vengi i i20 jest już
    >>> aktualizacja softu do tego silnika, może niedługo do i30 zrobią. I tak
    >>> masz rację teoretycznie nie możliwe, ale jak dokręcam to 1.4 do 3.5 kRPM
    >>> to czuć, że ciągnie, a w tym 1.6 mimo, że lepiej jest od dołu (bo jest)
    >>> to na górze nic się nie poprawia.
    >>
    >> Może to jest 90 konny 1.6?
    >> Też kiedyś takie były - i faktycznie muły to były straszne.
    >
    > Mój ma w DR 66kW ten 81kW, czyli to ten teoretycznie mocniejszy 1.6.
    > Naprawdę lipnie to jeździ.

    A jakiś tryb Eco toto posiada?
    Bo jak nie, to coś jest nie tak, albo z kierowcą, albo z autem.



  • 59. Data: 2013-12-31 02:56:23
    Temat: Re: Downsizing
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Dec 2013 09:23:10 +0100, Cavallino napisał(a):
    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    >> W dniu 25.12.2013 20:33, J.F. pisze:
    >>> A ze pali troche wiecej ... komfort kosztuje.
    >> Właśnie nie komfort, naprawdę lepiej mi się wyprzedza tym 1.4
    >> ciężarówki
    > To jest niemożliwe, żeby 90 konny silnik tej samej konstrukcji jechał lepiej
    > niż 110 konny i większy, nie da się tak.

    No wiesz, jesli mu zrobili to, na co sam narzekasz w capturze, to
    wrazenie moze byc odwrotne. Ty mu w gaz, a komputer nic :-)

    > I to silnik, na którego turbinę psioczyłeś.

    Ale to psioczyl chyba na ta w 1.6, moze wlasnie byla zepsuta.

    >> chociaż cały czas powtarzam, może to kwestia
    >> wyczucia/przyzwyczajenia etc.
    > Na pewno - wciskaj mocniej gaz, to pojedzie lepiej.
    > Obstawiam, że kręcisz go zbyt słabo.
    > W ceedzie miałem co prawda wersję bez FAP, ale od 1500 jechać nie chciał, w
    > innych małych dieslach jest pod tym względem lepiej.

    Downsizing :-)
    Przy 1500 turbina "nie wlacza sie" :-)

    J.


  • 60. Data: 2013-12-31 09:03:13
    Temat: Re: Downsizing
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-25 13:34, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > I od oczekiwanego czasu przejazdu trasy. Nie da się po naszych drogach
    > jechać szybko i oszczędnie równocześnie.

    Ano nie. Clio 1.5 dci, 1400km: srednia 61km/h, 4.0 l/100km
    Przepisowo.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: