-
31. Data: 2013-12-25 14:49:30
Temat: Re: Downsizing
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 25 Dec 2013 14:32:30 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
> W dniu 25.12.2013 12:53, Trybun pisze:
>>> 1 dyskwalifikacja jako crossover: brak - nawet w opcji - napedu na 4wd
>>> czyni to auto szpanerkim podwyzszonym kompaktem, i tyle w temacie
>>>
>> Jaki tam szpanerek? - duży prześwit to także do miasta wielce pożądana
>> rzecz.
>
> Bo....?
Bo krawezniki wysokie.
J.
-
32. Data: 2013-12-25 14:59:01
Temat: Re: Downsizing
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 25 Dec 2013 12:26:58 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello J.F.,
>>>> Jeszcze jedna ciekawa rzecz - ten badziew pali średnio 8,5 l.
>>>> Na trasie przy prędkości na regulatorze 120, pali między 8-9 l.
>>> Dana ilość energii niezbędna do poruszania danego pojazdu jest zawarta w
>>> konkretnej ilości paliwa - i cudów nie ma = chyba, że w reklamach i
>>> "opowieściach przy Wigilijnym stole"...
>> Niestety - ale potrzebna ilosc energii zalezy od konstrukcji pojazdu i
>> opon, a sprawnosc silnika od konstrukcji silnika.
>> I 8.5/100 to troche duzo, ale ja do diesli przyzwyczajony jestem.
>
> Jasssne...Tylko ciągle wspominasz 40l/h :P
Ale zawsze uwazalem ze za duzo pali, duzo za duzo :-)
No i to przestarzale auto bylo, z ubieglego wieku :-)
No i tu padla predkosc 120, nawet tamten zlom zszedlby wtedy na
znacznie mniejsze spalanie.
A tu mamy silniczek 0.9, dla niego 40l/h to mission impossible :-)
J.
-
33. Data: 2013-12-25 15:19:58
Temat: Re: Downsizing
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 25 Dec 2013 13:34:32 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello Megrims,
>>>>>> Jeszcze jedna ciekawa rzecz - ten badziew pali średnio 8,5 l.
>>>>>> Na trasie przy prędkości na regulatorze 120, pali między 8-9 l.
[...]
>>>> I 8.5/100 to troche duzo, ale ja do diesli przyzwyczajony jestem.
>>> Jasssne...Tylko ciągle wspominasz 40l/h :P
>> Przy założeniu, że auto jest sprawne jego spalanie głównie zależy od
>> kierowcy.
> I od oczekiwanego czasu przejazdu trasy. Nie da się po naszych drogach
> jechać szybko i oszczędnie równocześnie.
Autostrad przybylo - mozna pojechac 400km z predkoscia 120 na
tempomacie i sprawdzic rezultat.
Poza tym ruch sie zwiekszyl ... i z jednym wyjatkiem nie widze
wiekszej roznicy w czasach przejazdu niezaleznie od zachcianki.
Co z tego ze ja chce szybko, jak 20 pojazdow przede mna chce wolno
(czy moze raczej 20-ty pojazd przede mna chce wolno), a z naprzeciwka
tez gesto. A teraz jeszcze FR przybylo.
No i z wyjatkiem nubiry to moje pojazdy jakos nie chca wykazac
wiekszej roznicy w spalaniu, niezaleznie od warunkow.
Nie widze tez wielkiej roznicy po trasie na autostradzie gdzie trzymam
140, i po trasie przez Polske, gdzie wychodzi srednia 70-75.
No chyba ze jedno z drugim ma zwiazek - i temperament powoduje ze
nawet jak sie nie spieszy, to jade momentami dosc szybko ... no ale
srednia jednak 70-75, wiec wiekszosc jade wolno :-)
J.
-
34. Data: 2013-12-25 15:56:49
Temat: Re: Downsizing
Od: Megrims <m...@i...pl>
On 12/25/2013 02:59 PM, J.F. wrote:
> Dnia Wed, 25 Dec 2013 12:26:58 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
>> Hello J.F.,
>>>>> Jeszcze jedna ciekawa rzecz - ten badziew pali średnio 8,5 l.
>>>>> Na trasie przy prędkości na regulatorze 120, pali między 8-9 l.
>>>> Dana ilość energii niezbędna do poruszania danego pojazdu jest zawarta w
>>>> konkretnej ilości paliwa - i cudów nie ma = chyba, że w reklamach i
>>>> "opowieściach przy Wigilijnym stole"...
>>> Niestety - ale potrzebna ilosc energii zalezy od konstrukcji pojazdu i
>>> opon, a sprawnosc silnika od konstrukcji silnika.
>>> I 8.5/100 to troche duzo, ale ja do diesli przyzwyczajony jestem.
>>
>> Jasssne...Tylko ciągle wspominasz 40l/h :P
>
> Ale zawsze uwazalem ze za duzo pali, duzo za duzo :-)
> No i to przestarzale auto bylo, z ubieglego wieku :-)
>
> No i tu padla predkosc 120, nawet tamten zlom zszedlby wtedy na
> znacznie mniejsze spalanie.
>
> A tu mamy silniczek 0.9, dla niego 40l/h to mission impossible :-)
>
> J.
To dawaj go. Zobaczymy co da się zrobić.
-
35. Data: 2013-12-25 16:51:41
Temat: Re: Downsizing
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Wednesday, December 25, 2013, 3:19:58 PM, you wrote:
>>>>>>> Jeszcze jedna ciekawa rzecz - ten badziew pali średnio 8,5 l.
>>>>>>> Na trasie przy prędkości na regulatorze 120, pali między 8-9 l.
>>>>> I 8.5/100 to troche duzo, ale ja do diesli przyzwyczajony jestem.
>>>> Jasssne...Tylko ciągle wspominasz 40l/h :P
>>> Przy założeniu, że auto jest sprawne jego spalanie głównie zależy od
>>> kierowcy.
>> I od oczekiwanego czasu przejazdu trasy. Nie da się po naszych drogach
>> jechać szybko i oszczędnie równocześnie.
> Autostrad przybylo - mozna pojechac 400km z predkoscia 120 na
> tempomacie i sprawdzic rezultat.
Nie po to są autostrady, żeby się na nich snuć 120...
> Poza tym ruch sie zwiekszyl ... i z jednym wyjatkiem nie widze
> wiekszej roznicy w czasach przejazdu niezaleznie od zachcianki.
Oj, oj, oj...
> Co z tego ze ja chce szybko, jak 20 pojazdow przede mna chce wolno
> (czy moze raczej 20-ty pojazd przede mna chce wolno), a z naprzeciwka
> tez gesto. A teraz jeszcze FR przybylo.
Z naprzeciwka na autostradzie?
> No i z wyjatkiem nubiry to moje pojazdy jakos nie chca wykazac
> wiekszej roznicy w spalaniu, niezaleznie od warunkow.
> Nie widze tez wielkiej roznicy po trasie na autostradzie gdzie trzymam
> 140, i po trasie przez Polske, gdzie wychodzi srednia 70-75.
A ja widzę. Tyle, że autostradą jadę trochę szybciej.
> No chyba ze jedno z drugim ma zwiazek - i temperament powoduje ze
> nawet jak sie nie spieszy, to jade momentami dosc szybko ... no ale
> srednia jednak 70-75, wiec wiekszosc jade wolno :-)
Starzejesz się...
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
36. Data: 2013-12-25 17:12:17
Temat: Re: Downsizing
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 25 Dec 2013 16:51:41 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello J.F.,
>>>> Przy założeniu, że auto jest sprawne jego spalanie głównie zależy od
>>>> kierowcy.
>>> I od oczekiwanego czasu przejazdu trasy. Nie da się po naszych drogach
>>> jechać szybko i oszczędnie równocześnie.
>> Autostrad przybylo - mozna pojechac 400km z predkoscia 120 na
>> tempomacie i sprawdzic rezultat.
> Nie po to są autostrady, żeby się na nich snuć 120...
Patrzac po innych ... to wielu tak uwaza :-)
>> Poza tym ruch sie zwiekszyl ... i z jednym wyjatkiem nie widze
>> wiekszej roznicy w czasach przejazdu niezaleznie od zachcianki.
> Oj, oj, oj...
Mowisz ze od Kostomlotow do Jeleniej przejedziesz ile chcesz ?
bedzie trzeba to i srednia 100km/h wykrecisz ?
>> Co z tego ze ja chce szybko, jak 20 pojazdow przede mna chce wolno
>> (czy moze raczej 20-ty pojazd przede mna chce wolno), a z naprzeciwka
>> tez gesto. A teraz jeszcze FR przybylo.
> Z naprzeciwka na autostradzie?
A na autostradzie to ciezarowki zajezdzaja droge :-P
>> No i z wyjatkiem nubiry to moje pojazdy jakos nie chca wykazac
>> wiekszej roznicy w spalaniu, niezaleznie od warunkow.
>> Nie widze tez wielkiej roznicy po trasie na autostradzie gdzie trzymam
>> 140, i po trasie przez Polske, gdzie wychodzi srednia 70-75.
> A ja widzę. Tyle, że autostradą jadę trochę szybciej.
Na liczniku pewnie :-)
Obecny silnik dosc ladnie pracuje przy 140, a zysk z wiekszej
predkosci nie jest juz duzy.
>> No chyba ze jedno z drugim ma zwiazek - i temperament powoduje ze
>> nawet jak sie nie spieszy, to jade momentami dosc szybko ... no ale
>> srednia jednak 70-75, wiec wiekszosc jade wolno :-)
> Starzejesz się...
Nadal lubie pocisnac, tylko warunki nie sprzyjaja :-)
Dobrze ze pare autostrad zrobili.
J.
-
37. Data: 2013-12-25 18:15:02
Temat: Re: Downsizing
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Wednesday, December 25, 2013, 5:12:17 PM, you wrote:
>>>>> Przy założeniu, że auto jest sprawne jego spalanie głównie zależy od
>>>>> kierowcy.
>>>> I od oczekiwanego czasu przejazdu trasy. Nie da się po naszych drogach
>>>> jechać szybko i oszczędnie równocześnie.
>>> Autostrad przybylo - mozna pojechac 400km z predkoscia 120 na
>>> tempomacie i sprawdzic rezultat.
>> Nie po to są autostrady, żeby się na nich snuć 120...
> Patrzac po innych ... to wielu tak uwaza :-)
To trzeba poganiać.
>>> Poza tym ruch sie zwiekszyl ... i z jednym wyjatkiem nie widze
>>> wiekszej roznicy w czasach przejazdu niezaleznie od zachcianki.
>> Oj, oj, oj...
> Mowisz ze od Kostomlotow do Jeleniej przejedziesz ile chcesz ?
> bedzie trzeba to i srednia 100km/h wykrecisz ?
Jarku, przez 12 lat, miesiąc w miesiąc zaliczałem Opole-Jelenia Góra w
czasie 2h. Praktycznie bez względu na porę roku. Wcześniej byłem
wożony - nie schodzili poniżej 3 godzin.
>>> Co z tego ze ja chce szybko, jak 20 pojazdow przede mna chce wolno
>>> (czy moze raczej 20-ty pojazd przede mna chce wolno), a z naprzeciwka
>>> tez gesto. A teraz jeszcze FR przybylo.
>> Z naprzeciwka na autostradzie?
> A na autostradzie to ciezarowki zajezdzaja droge :-P
To trzeba uważać :P
>>> No i z wyjatkiem nubiry to moje pojazdy jakos nie chca wykazac
>>> wiekszej roznicy w spalaniu, niezaleznie od warunkow.
>>> Nie widze tez wielkiej roznicy po trasie na autostradzie gdzie trzymam
>>> 140, i po trasie przez Polske, gdzie wychodzi srednia 70-75.
>> A ja widzę. Tyle, że autostradą jadę trochę szybciej.
> Na liczniku pewnie :-)
Według GPSa jednak.
> Obecny silnik dosc ladnie pracuje przy 140, a zysk z wiekszej
> predkosci nie jest juz duzy.
Zależy - jak wyjeżdżasz o 12:30 z Opola z planem dojechania do klienta
w Jeleniej Górze i załatwienia sprawy przed 15:00, to nie ma pomiłuj.
140 to możesz sobie od klienta jechać.
>>> No chyba ze jedno z drugim ma zwiazek - i temperament powoduje ze
>>> nawet jak sie nie spieszy, to jade momentami dosc szybko ... no ale
>>> srednia jednak 70-75, wiec wiekszosc jade wolno :-)
>> Starzejesz się...
> Nadal lubie pocisnac, tylko warunki nie sprzyjaja :-)
> Dobrze ze pare autostrad zrobili.
Byłem wiosną w Przemyślu - niewiele brakuje a czas przejazdu miałem
naprawdę przyzwoity. Jak zrobią brakujący kawałek, to już będzie bajka
:)
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
38. Data: 2013-12-25 18:59:40
Temat: Re: Downsizing
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 25 Dec 2013 18:15:02 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello J.F.,
>>>> Poza tym ruch sie zwiekszyl ... i z jednym wyjatkiem nie widze
>>>> wiekszej roznicy w czasach przejazdu niezaleznie od zachcianki.
>>> Oj, oj, oj...
>> Mowisz ze od Kostomlotow do Jeleniej przejedziesz ile chcesz ?
>> bedzie trzeba to i srednia 100km/h wykrecisz ?
>
> Jarku, przez 12 lat, miesiąc w miesiąc zaliczałem Opole-Jelenia Góra w
> czasie 2h. Praktycznie bez względu na porę roku. Wcześniej byłem
> wożony - nie schodzili poniżej 3 godzin.
Ale ile z tego od zjazdu Kostomloty ?
Bo ze mozna bylo po austradzie szybciej lub wolniej to wiem (obecnie w
szczycie o to "szybciej" trudniej), ze mozna sie wlec po krajowce to
tez wiem, ale zeby tak pojechac szybko po krajowce - trzeba miec
wielki silnik, brak rozsadku lub skrzydla :-)
>> Obecny silnik dosc ladnie pracuje przy 140, a zysk z wiekszej
>> predkosci nie jest juz duzy.
> Zależy - jak wyjeżdżasz o 12:30 z Opola z planem dojechania do klienta
> w Jeleniej Górze i załatwienia sprawy przed 15:00, to nie ma pomiłuj.
> 140 to możesz sobie od klienta jechać.
Z Opola do Kostomlotow masz ile - 96km po autostradzie ?
48 min przy sredniej 120, 41 przy 140, 36 przy 160, 34 przy 170 - o
ile tyle wyciagniesz.
140 a 160 - 5 minut roznicy na 2h drogi :-)
>>> Starzejesz się...
>> Nadal lubie pocisnac, tylko warunki nie sprzyjaja :-)
>> Dobrze ze pare autostrad zrobili.
>
> Byłem wiosną w Przemyślu - niewiele brakuje a czas przejazdu miałem
> naprawdę przyzwoity. Jak zrobią brakujący kawałek, to już będzie bajka
> :)
Nie tylko A4 - z Wrocka do Warszawy przedostatnio ubylo z pol godziny
- jak otworzyli A8/S8 do Sycowa, mimo ze tam dosc szybka trasa byla.
Teraz mieli kolejny odcinek oddac, to pewnie kolejne pol godziny
krocej. Albo nawet 33 minuty jak sie bedzie jechac 180 :-P
J.
-
39. Data: 2013-12-25 19:11:58
Temat: Re: Downsizing
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 24.12.2013 08:54, Cavallino pisze:
> Od kilku dni poruszam się zastępczym Capturem i mam okazję na własnej
> skórze odczuć wątpliwe zalety downsizingu.
Czy 1.4 CRDI w i30 to jeszcze normalny silnik, czy efekt downsizingu?
Widzisz teraz jako zastępcze mam 1.6 CRDI i stwierdzam, że to jest muł,
albo ja nie umiem nim jeździć. 1.4 chodzi o niebo lepiej i cieszę się,
że na 1.6 się nie zdecydowałem. Nie jest żadną tajemnicą, że mniejszy
silnik, to mniejsza masa i mniejsza bezwładność tłoków, czyli generalnie
mniejsze straty własne. Jednakże zmienić trzeba sposób jeżdżenia, dla
1.4 CRDI producent zaleca utrzymywanie silnika w przedziale 2-4 kRPM, w
praktyce jak chcesz dynamicznie jeździć to trzeba go trzymać między
2,2-3,5 kRPM, a kiedy się nie spieszysz, da się spokojnie jeździć
trzymając go między 1,5-2,3 kRPM. W zamian masz mniejsze spalanie.
--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
aba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
40. Data: 2013-12-25 19:16:52
Temat: Re: Downsizing
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Tue, 24 Dec 2013 12:56:28 +0100, Jakub Witkowski
<j...@d...z.sygnatury> wrote:
> Ale księgowi każą przyoszczędzić, więc kasujmy część mechaniczną z linką, kasujemy
te ekstra
> zawory, zostaje potencjometr przy pedale plus jedna elektryczna przepustnica, i to
wszystko.
A nie dlatego, że ECU zamiast próbować nadążać za położeniem
przepustnicy, może nim sterować?
> Elektorniczny gaz zawsze wydawał mi się jakiś taki tępy, bez czucia.
Czucia czego? Napinającej się sprężyny czy oddziaływania
przepływającego ładunku na wychyloną przepustnicę? Czy
powiązania wciśnięcia gazu z reakcją? To ostatnie to tylko
kwestia oprogramowania.
Szukasz teorii spiskowej tam, gdzie jej nie ma.
RR.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.