eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDownsizing
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 61

  • 31. Data: 2013-12-25 14:49:30
    Temat: Re: Downsizing
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Dec 2013 14:32:30 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
    > W dniu 25.12.2013 12:53, Trybun pisze:
    >>> 1 dyskwalifikacja jako crossover: brak - nawet w opcji - napedu na 4wd
    >>> czyni to auto szpanerkim podwyzszonym kompaktem, i tyle w temacie
    >>>
    >> Jaki tam szpanerek? - duży prześwit to także do miasta wielce pożądana
    >> rzecz.
    >
    > Bo....?

    Bo krawezniki wysokie.

    J.


  • 32. Data: 2013-12-25 14:59:01
    Temat: Re: Downsizing
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Dec 2013 12:26:58 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >>>> Jeszcze jedna ciekawa rzecz - ten badziew pali średnio 8,5 l.
    >>>> Na trasie przy prędkości na regulatorze 120, pali między 8-9 l.
    >>> Dana ilość energii niezbędna do poruszania danego pojazdu jest zawarta w
    >>> konkretnej ilości paliwa - i cudów nie ma = chyba, że w reklamach i
    >>> "opowieściach przy Wigilijnym stole"...
    >> Niestety - ale potrzebna ilosc energii zalezy od konstrukcji pojazdu i
    >> opon, a sprawnosc silnika od konstrukcji silnika.
    >> I 8.5/100 to troche duzo, ale ja do diesli przyzwyczajony jestem.
    >
    > Jasssne...Tylko ciągle wspominasz 40l/h :P

    Ale zawsze uwazalem ze za duzo pali, duzo za duzo :-)
    No i to przestarzale auto bylo, z ubieglego wieku :-)

    No i tu padla predkosc 120, nawet tamten zlom zszedlby wtedy na
    znacznie mniejsze spalanie.

    A tu mamy silniczek 0.9, dla niego 40l/h to mission impossible :-)

    J.


  • 33. Data: 2013-12-25 15:19:58
    Temat: Re: Downsizing
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Dec 2013 13:34:32 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Megrims,
    >>>>>> Jeszcze jedna ciekawa rzecz - ten badziew pali średnio 8,5 l.
    >>>>>> Na trasie przy prędkości na regulatorze 120, pali między 8-9 l.
    [...]
    >>>> I 8.5/100 to troche duzo, ale ja do diesli przyzwyczajony jestem.
    >>> Jasssne...Tylko ciągle wspominasz 40l/h :P
    >> Przy założeniu, że auto jest sprawne jego spalanie głównie zależy od
    >> kierowcy.
    > I od oczekiwanego czasu przejazdu trasy. Nie da się po naszych drogach
    > jechać szybko i oszczędnie równocześnie.

    Autostrad przybylo - mozna pojechac 400km z predkoscia 120 na
    tempomacie i sprawdzic rezultat.

    Poza tym ruch sie zwiekszyl ... i z jednym wyjatkiem nie widze
    wiekszej roznicy w czasach przejazdu niezaleznie od zachcianki.
    Co z tego ze ja chce szybko, jak 20 pojazdow przede mna chce wolno
    (czy moze raczej 20-ty pojazd przede mna chce wolno), a z naprzeciwka
    tez gesto. A teraz jeszcze FR przybylo.

    No i z wyjatkiem nubiry to moje pojazdy jakos nie chca wykazac
    wiekszej roznicy w spalaniu, niezaleznie od warunkow.
    Nie widze tez wielkiej roznicy po trasie na autostradzie gdzie trzymam
    140, i po trasie przez Polske, gdzie wychodzi srednia 70-75.

    No chyba ze jedno z drugim ma zwiazek - i temperament powoduje ze
    nawet jak sie nie spieszy, to jade momentami dosc szybko ... no ale
    srednia jednak 70-75, wiec wiekszosc jade wolno :-)

    J.


  • 34. Data: 2013-12-25 15:56:49
    Temat: Re: Downsizing
    Od: Megrims <m...@i...pl>

    On 12/25/2013 02:59 PM, J.F. wrote:
    > Dnia Wed, 25 Dec 2013 12:26:58 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    >> Hello J.F.,
    >>>>> Jeszcze jedna ciekawa rzecz - ten badziew pali średnio 8,5 l.
    >>>>> Na trasie przy prędkości na regulatorze 120, pali między 8-9 l.
    >>>> Dana ilość energii niezbędna do poruszania danego pojazdu jest zawarta w
    >>>> konkretnej ilości paliwa - i cudów nie ma = chyba, że w reklamach i
    >>>> "opowieściach przy Wigilijnym stole"...
    >>> Niestety - ale potrzebna ilosc energii zalezy od konstrukcji pojazdu i
    >>> opon, a sprawnosc silnika od konstrukcji silnika.
    >>> I 8.5/100 to troche duzo, ale ja do diesli przyzwyczajony jestem.
    >>
    >> Jasssne...Tylko ciągle wspominasz 40l/h :P
    >
    > Ale zawsze uwazalem ze za duzo pali, duzo za duzo :-)
    > No i to przestarzale auto bylo, z ubieglego wieku :-)
    >
    > No i tu padla predkosc 120, nawet tamten zlom zszedlby wtedy na
    > znacznie mniejsze spalanie.
    >
    > A tu mamy silniczek 0.9, dla niego 40l/h to mission impossible :-)
    >
    > J.

    To dawaj go. Zobaczymy co da się zrobić.


  • 35. Data: 2013-12-25 16:51:41
    Temat: Re: Downsizing
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, December 25, 2013, 3:19:58 PM, you wrote:

    >>>>>>> Jeszcze jedna ciekawa rzecz - ten badziew pali średnio 8,5 l.
    >>>>>>> Na trasie przy prędkości na regulatorze 120, pali między 8-9 l.
    >>>>> I 8.5/100 to troche duzo, ale ja do diesli przyzwyczajony jestem.
    >>>> Jasssne...Tylko ciągle wspominasz 40l/h :P
    >>> Przy założeniu, że auto jest sprawne jego spalanie głównie zależy od
    >>> kierowcy.
    >> I od oczekiwanego czasu przejazdu trasy. Nie da się po naszych drogach
    >> jechać szybko i oszczędnie równocześnie.
    > Autostrad przybylo - mozna pojechac 400km z predkoscia 120 na
    > tempomacie i sprawdzic rezultat.

    Nie po to są autostrady, żeby się na nich snuć 120...

    > Poza tym ruch sie zwiekszyl ... i z jednym wyjatkiem nie widze
    > wiekszej roznicy w czasach przejazdu niezaleznie od zachcianki.

    Oj, oj, oj...

    > Co z tego ze ja chce szybko, jak 20 pojazdow przede mna chce wolno
    > (czy moze raczej 20-ty pojazd przede mna chce wolno), a z naprzeciwka
    > tez gesto. A teraz jeszcze FR przybylo.

    Z naprzeciwka na autostradzie?

    > No i z wyjatkiem nubiry to moje pojazdy jakos nie chca wykazac
    > wiekszej roznicy w spalaniu, niezaleznie od warunkow.
    > Nie widze tez wielkiej roznicy po trasie na autostradzie gdzie trzymam
    > 140, i po trasie przez Polske, gdzie wychodzi srednia 70-75.

    A ja widzę. Tyle, że autostradą jadę trochę szybciej.

    > No chyba ze jedno z drugim ma zwiazek - i temperament powoduje ze
    > nawet jak sie nie spieszy, to jade momentami dosc szybko ... no ale
    > srednia jednak 70-75, wiec wiekszosc jade wolno :-)

    Starzejesz się...

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 36. Data: 2013-12-25 17:12:17
    Temat: Re: Downsizing
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Dec 2013 16:51:41 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >>>> Przy założeniu, że auto jest sprawne jego spalanie głównie zależy od
    >>>> kierowcy.
    >>> I od oczekiwanego czasu przejazdu trasy. Nie da się po naszych drogach
    >>> jechać szybko i oszczędnie równocześnie.
    >> Autostrad przybylo - mozna pojechac 400km z predkoscia 120 na
    >> tempomacie i sprawdzic rezultat.
    > Nie po to są autostrady, żeby się na nich snuć 120...

    Patrzac po innych ... to wielu tak uwaza :-)

    >> Poza tym ruch sie zwiekszyl ... i z jednym wyjatkiem nie widze
    >> wiekszej roznicy w czasach przejazdu niezaleznie od zachcianki.
    > Oj, oj, oj...

    Mowisz ze od Kostomlotow do Jeleniej przejedziesz ile chcesz ?
    bedzie trzeba to i srednia 100km/h wykrecisz ?

    >> Co z tego ze ja chce szybko, jak 20 pojazdow przede mna chce wolno
    >> (czy moze raczej 20-ty pojazd przede mna chce wolno), a z naprzeciwka
    >> tez gesto. A teraz jeszcze FR przybylo.
    > Z naprzeciwka na autostradzie?

    A na autostradzie to ciezarowki zajezdzaja droge :-P

    >> No i z wyjatkiem nubiry to moje pojazdy jakos nie chca wykazac
    >> wiekszej roznicy w spalaniu, niezaleznie od warunkow.
    >> Nie widze tez wielkiej roznicy po trasie na autostradzie gdzie trzymam
    >> 140, i po trasie przez Polske, gdzie wychodzi srednia 70-75.
    > A ja widzę. Tyle, że autostradą jadę trochę szybciej.

    Na liczniku pewnie :-)
    Obecny silnik dosc ladnie pracuje przy 140, a zysk z wiekszej
    predkosci nie jest juz duzy.

    >> No chyba ze jedno z drugim ma zwiazek - i temperament powoduje ze
    >> nawet jak sie nie spieszy, to jade momentami dosc szybko ... no ale
    >> srednia jednak 70-75, wiec wiekszosc jade wolno :-)
    > Starzejesz się...

    Nadal lubie pocisnac, tylko warunki nie sprzyjaja :-)
    Dobrze ze pare autostrad zrobili.

    J.


  • 37. Data: 2013-12-25 18:15:02
    Temat: Re: Downsizing
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, December 25, 2013, 5:12:17 PM, you wrote:

    >>>>> Przy założeniu, że auto jest sprawne jego spalanie głównie zależy od
    >>>>> kierowcy.
    >>>> I od oczekiwanego czasu przejazdu trasy. Nie da się po naszych drogach
    >>>> jechać szybko i oszczędnie równocześnie.
    >>> Autostrad przybylo - mozna pojechac 400km z predkoscia 120 na
    >>> tempomacie i sprawdzic rezultat.
    >> Nie po to są autostrady, żeby się na nich snuć 120...
    > Patrzac po innych ... to wielu tak uwaza :-)

    To trzeba poganiać.

    >>> Poza tym ruch sie zwiekszyl ... i z jednym wyjatkiem nie widze
    >>> wiekszej roznicy w czasach przejazdu niezaleznie od zachcianki.
    >> Oj, oj, oj...
    > Mowisz ze od Kostomlotow do Jeleniej przejedziesz ile chcesz ?
    > bedzie trzeba to i srednia 100km/h wykrecisz ?

    Jarku, przez 12 lat, miesiąc w miesiąc zaliczałem Opole-Jelenia Góra w
    czasie 2h. Praktycznie bez względu na porę roku. Wcześniej byłem
    wożony - nie schodzili poniżej 3 godzin.

    >>> Co z tego ze ja chce szybko, jak 20 pojazdow przede mna chce wolno
    >>> (czy moze raczej 20-ty pojazd przede mna chce wolno), a z naprzeciwka
    >>> tez gesto. A teraz jeszcze FR przybylo.
    >> Z naprzeciwka na autostradzie?
    > A na autostradzie to ciezarowki zajezdzaja droge :-P

    To trzeba uważać :P

    >>> No i z wyjatkiem nubiry to moje pojazdy jakos nie chca wykazac
    >>> wiekszej roznicy w spalaniu, niezaleznie od warunkow.
    >>> Nie widze tez wielkiej roznicy po trasie na autostradzie gdzie trzymam
    >>> 140, i po trasie przez Polske, gdzie wychodzi srednia 70-75.
    >> A ja widzę. Tyle, że autostradą jadę trochę szybciej.
    > Na liczniku pewnie :-)

    Według GPSa jednak.

    > Obecny silnik dosc ladnie pracuje przy 140, a zysk z wiekszej
    > predkosci nie jest juz duzy.

    Zależy - jak wyjeżdżasz o 12:30 z Opola z planem dojechania do klienta
    w Jeleniej Górze i załatwienia sprawy przed 15:00, to nie ma pomiłuj.
    140 to możesz sobie od klienta jechać.

    >>> No chyba ze jedno z drugim ma zwiazek - i temperament powoduje ze
    >>> nawet jak sie nie spieszy, to jade momentami dosc szybko ... no ale
    >>> srednia jednak 70-75, wiec wiekszosc jade wolno :-)
    >> Starzejesz się...
    > Nadal lubie pocisnac, tylko warunki nie sprzyjaja :-)
    > Dobrze ze pare autostrad zrobili.

    Byłem wiosną w Przemyślu - niewiele brakuje a czas przejazdu miałem
    naprawdę przyzwoity. Jak zrobią brakujący kawałek, to już będzie bajka
    :)

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 38. Data: 2013-12-25 18:59:40
    Temat: Re: Downsizing
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Dec 2013 18:15:02 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >>>> Poza tym ruch sie zwiekszyl ... i z jednym wyjatkiem nie widze
    >>>> wiekszej roznicy w czasach przejazdu niezaleznie od zachcianki.
    >>> Oj, oj, oj...
    >> Mowisz ze od Kostomlotow do Jeleniej przejedziesz ile chcesz ?
    >> bedzie trzeba to i srednia 100km/h wykrecisz ?
    >
    > Jarku, przez 12 lat, miesiąc w miesiąc zaliczałem Opole-Jelenia Góra w
    > czasie 2h. Praktycznie bez względu na porę roku. Wcześniej byłem
    > wożony - nie schodzili poniżej 3 godzin.

    Ale ile z tego od zjazdu Kostomloty ?
    Bo ze mozna bylo po austradzie szybciej lub wolniej to wiem (obecnie w
    szczycie o to "szybciej" trudniej), ze mozna sie wlec po krajowce to
    tez wiem, ale zeby tak pojechac szybko po krajowce - trzeba miec
    wielki silnik, brak rozsadku lub skrzydla :-)

    >> Obecny silnik dosc ladnie pracuje przy 140, a zysk z wiekszej
    >> predkosci nie jest juz duzy.
    > Zależy - jak wyjeżdżasz o 12:30 z Opola z planem dojechania do klienta
    > w Jeleniej Górze i załatwienia sprawy przed 15:00, to nie ma pomiłuj.
    > 140 to możesz sobie od klienta jechać.

    Z Opola do Kostomlotow masz ile - 96km po autostradzie ?
    48 min przy sredniej 120, 41 przy 140, 36 przy 160, 34 przy 170 - o
    ile tyle wyciagniesz.
    140 a 160 - 5 minut roznicy na 2h drogi :-)


    >>> Starzejesz się...
    >> Nadal lubie pocisnac, tylko warunki nie sprzyjaja :-)
    >> Dobrze ze pare autostrad zrobili.
    >
    > Byłem wiosną w Przemyślu - niewiele brakuje a czas przejazdu miałem
    > naprawdę przyzwoity. Jak zrobią brakujący kawałek, to już będzie bajka
    > :)

    Nie tylko A4 - z Wrocka do Warszawy przedostatnio ubylo z pol godziny
    - jak otworzyli A8/S8 do Sycowa, mimo ze tam dosc szybka trasa byla.
    Teraz mieli kolejny odcinek oddac, to pewnie kolejne pol godziny
    krocej. Albo nawet 33 minuty jak sie bedzie jechac 180 :-P

    J.


  • 39. Data: 2013-12-25 19:11:58
    Temat: Re: Downsizing
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 24.12.2013 08:54, Cavallino pisze:
    > Od kilku dni poruszam się zastępczym Capturem i mam okazję na własnej
    > skórze odczuć wątpliwe zalety downsizingu.

    Czy 1.4 CRDI w i30 to jeszcze normalny silnik, czy efekt downsizingu?
    Widzisz teraz jako zastępcze mam 1.6 CRDI i stwierdzam, że to jest muł,
    albo ja nie umiem nim jeździć. 1.4 chodzi o niebo lepiej i cieszę się,
    że na 1.6 się nie zdecydowałem. Nie jest żadną tajemnicą, że mniejszy
    silnik, to mniejsza masa i mniejsza bezwładność tłoków, czyli generalnie
    mniejsze straty własne. Jednakże zmienić trzeba sposób jeżdżenia, dla
    1.4 CRDI producent zaleca utrzymywanie silnika w przedziale 2-4 kRPM, w
    praktyce jak chcesz dynamicznie jeździć to trzeba go trzymać między
    2,2-3,5 kRPM, a kiedy się nie spieszysz, da się spokojnie jeździć
    trzymając go między 1,5-2,3 kRPM. W zamian masz mniejsze spalanie.

    --
    anacron
    Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
    aba/
    Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza


  • 40. Data: 2013-12-25 19:16:52
    Temat: Re: Downsizing
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 24 Dec 2013 12:56:28 +0100, Jakub Witkowski
    <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > Ale księgowi każą przyoszczędzić, więc kasujmy część mechaniczną z linką, kasujemy
    te ekstra
    > zawory, zostaje potencjometr przy pedale plus jedna elektryczna przepustnica, i to
    wszystko.

    A nie dlatego, że ECU zamiast próbować nadążać za położeniem
    przepustnicy, może nim sterować?

    > Elektorniczny gaz zawsze wydawał mi się jakiś taki tępy, bez czucia.

    Czucia czego? Napinającej się sprężyny czy oddziaływania
    przepływającego ładunku na wychyloną przepustnicę? Czy
    powiązania wciśnięcia gazu z reakcją? To ostatnie to tylko
    kwestia oprogramowania.

    Szukasz teorii spiskowej tam, gdzie jej nie ma.

    RR.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: