    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Downsizing
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 24 Dec 2013 10:46:36 +0100

    Dnia Tue, 24 Dec 2013 08:54:33 +0100, Cavallino napisał(a):
    > Ten w Capturze to 0,9 tce, czyli trzycylindrowy silnik z turbiną.
    > Toto w średnim aucie nie działa po prostu, elastyczność w tym czymś nie
    > istnieje, choć w ruchu miejskim przyspiesza jako tako, tyle że krótko,
    > szybko mu się para kończy.

    Doda sie skrzynie DSG albo hybrydowa elektryczna i elastycznosc
    przestanie cie martwic :-)

    > Najgorsza sprawa to kultura pracy, nie dość że brzmi jak odkurzacza, to

    Kwestia przyzwyczajenia. Wysokie tony latwiej wyciszyc :-)

    > jeszcze żyje sobie własnym życiem.
    > Wciśnięcie pedału gazu (wcale nie do oporu, po prostu wciśnięcie) i
    > utrzymywanie go w tej samej pozycji, powoduje przedziwne rekacje układu
    > napędowego.
    > Z reguły najpierw oznacza zakrztuszenie się silnika, potem gwałtowne

    Za niski bieg ?

    > szarpnięcie gdy włączy się turbina, potem lekkie przyspieszczanie, przerwa w
    > przyspieszaniu, znowu przyspieszanie itd

    Turbina sie raczej nie "wlacza", caly czas sie rozpedza, wiec
    szarpniecia nie powinno byc. Zmiany w przyspieszeniu owszem ... ale
    zmiany to mam i w duzym dieslu linka sterowanym.

    > Toto żyje własnym życiem, niezależnym od oczekiwań kierowcy, jeszcze w
    > żadnym aucie nie miałem takiego odczucia, że gazem steruje komputer i
    > turbina a nie ja.

    Ale w wielu naprawde juz gazem steruje komputer ... widac lepiej.

    > Tylko ta cena - to auto kosztuje tyle co dużo większe kompakty z normalnymi
    > silnikami, co dyskwalifikuje go gdyby ktoś chciał kupować bez duuuuużego
    > rabatu.
    > Już chyba lepiej wybrać Dacię Sandero Stepway, auto prawie identyczne, nawet
    > nieco większe w środku, choć z mniejszą ilością wodotrysków podobających się
    > kobietom, za to w zdecydowanie niższej cenie - nie sprawdzając dokładnie
    > cenników na pewno jakieś 10 tys taniej.

    Ja bym jednak sprawdzil cenniki. Jak kiedys Dacie sprawdzalem, to sie
    okazywalo ze po dolozeniu potrzebnego wyposazenia wcale taka tania nie
    jest.

    J.