-
Data: 2013-12-24 14:17:12
Temat: Re: Downsizing
Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2013-12-24 13:20, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Tue, 24 Dec 2013 08:54:33 +0100, Cavallino napisał(a):
>
>> Z reguły najpierw oznacza zakrztuszenie się silnika, potem gwałtowne
>> szarpnięcie gdy włączy się turbina, potem lekkie przyspieszczanie, przerwa w
>> przyspieszaniu, znowu przyspieszanie itd
> A taki eko-pstryczek elektryczek znalazłeś?
> Bo to auto ma jakiś oszczędny tryb pracy, gdzie właśnie robi jakieś takie
> cuda które jeszcze dodatkowo osłabiają ten, już słaby, samochód.
>
> Ogólnie 90KM silnik w niemałym i nielekkim samochodzie to pomyłka.
> Ale jak się jeździ pod odcięciem to jedzie tak jak 90KM silnik powinien.
>
> Mnie tam bardziej martwił start-stop, który się nie certolił żeby gasić
> silnik pomimo że bardzo wątpię czy turbina jakkolwiek zdążyła ostygnąć.
>
> Nie ma cudów przy takiej konfiguracji - o zmianie biegów przy 3000-4000tys
> można zapomnieć żeby to jechało.
>
>
>> Tylko silnik zdecydowanie powinien być inny.
>> Pewnie dużo mocniejszy 1.2 tce lepiej będzie dawał sobie radę, o dieslu
>> (nawet tak samo mocnym jak to 0,9 tce) nie wspominając.
> Osiągi w dieslu są jeszcze minimalnie gorsze, czyli pewnie z elastycznością
> będzie jeszcze minimalnie gorzej.
> Jedynie pozostaje psychiczna przewaga że diesel ma 2000 na obrotomierzu tam
> gdzie benzyna ma 3000.
No niestety, ale prawie wszystko z tego co napisałeś kłóci się z moimi
doświadczeniami. Po pierwsze 90 KM w dieslu w zupełności wystarcza do
napędu auta ważącego 1400kg, bez paru gramów. Jest bardziej elastyczny
niż motor 2 0 litra benzyna (130 KM) , w moim poprzednim aucie, ciężar
około 1100kg.. W 2.0 litrówce przy wyprzedzaniu przy prędlości 80-140
km/h bardzo często trzeba było redukować biegi na niższe z powodu braku
mocy. Teraz ten dieslowski silniczek ciągnie od 60 do maxa równo na
5tce, bez widocznej słabości. Jest oczywiście też i minus - jazde na
jedynce i dwójce owym 90 konnym dieslem można porównać do prędkości
poruszanie się ślimaka w smole. Absolutnie nie ma możliwości żeby ruszyć
z efektownym piskiem opon - silnik ryczy a przyspieszenia żadnego nie
ma. To już brat swoim Passatem automatem również z 90 KM (1200kg) w
silniku może sobie pozwolić na ruszenie z piskiem opon - ja w swoim
Matriksie - nie.
Po drugie - to sugerowanie się wskazaniami obrotomierza to raczej w
użytku jest związane z zestopniowaniem skrzyni biegów a nie rodzajem
zasilania.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.12.13 14:46 zhbick
- 24.12.13 15:20 Myjk
- 24.12.13 15:24 Cavallino
- 24.12.13 17:08 Megrims
- 24.12.13 18:09 misiek
- 24.12.13 20:12 Megrims
- 24.12.13 23:00 Myjk
- 24.12.13 23:07 AL
- 24.12.13 23:40 tá´Ź
- 25.12.13 03:52 Megrims
- 25.12.13 10:23 ZIWK
- 25.12.13 12:24 J.F.
- 25.12.13 12:26 RoMan Mandziejewicz
- 25.12.13 12:49 Megrims
- 25.12.13 12:53 Trybun
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=