  • 61. Data: 2009-09-07 09:22:50
    Temat: Re: Doswiadczenia z wydrukiem w formacie 100x70cm z 12 Mpix
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Są:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/x.jpg
    > Ale to nieważne. Akademickie pytanie.

    Patrz Pan, u mnie tez jest jak sie przyjrzec z bliska :)
    A zawsze myslalem, ze to jakis paproch na CRT ;)

    Co ma oznaczac to chyba w dokumentacji nigdy nie bylo
    dokladnie opisane...

  • 62. Data: 2009-09-07 14:05:19
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Janko Muzykant napisał:

    > To wiemy tylko jak się do tego mają procenty? Trochę mi to przypomina
    > laskę z reklamy tv, co jej zmarszczki opadły o 53% jak się zaczęła smarować.

    Zajrzyj do źródeł ImageMagick czy GIMPa i będziesz wiedział ;)

    m.
    --
    Matrix 1: There is no spoon
    Matrix 2: There is no lipstick

  • 63. Data: 2009-09-07 15:25:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Patrz Pan, u mnie tez jest jak sie przyjrzec z bliska :)
    > A zawsze myslalem, ze to jakis paproch na CRT ;)

    Ceerte tak mają :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 64. Data: 2009-09-07 15:27:06
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Ceerte tak mają :)

    To raczej bielmo ;)

  • 65. Data: 2009-09-08 13:57:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Sep 2009, Janko Muzykant wrote:

    > Są:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/x.jpg

    O, dziękuję.
    Widać że przyjąłem błędne założenie co do kolejności parametrów,
    spodziewałem się że to promień będzie w procentach.

    Zresztą gdzie tu logika (to pod adresem twórcy interface PS :>),
    żeby dwie sąsiednie wartości bezwymiarowe (wyrażane w proporcji),
    zazwyczaj występujące w porównywalnym rzędzie wielkości, podawać
    w dwu różnych skalach :]

    > Ale to nieważne. Akademickie pytanie.

    Za to ew. jasne, co masz na myśli, jak ktos używa jakiegoś
    Pant.NET albo GIMPa!
    Dla gugla (to tak symbolicznie w rozumieniu "wyszukiwarki", bo
    w samym google i tak wynalazki pt. "yntelygentne wyszukiwanie"
    skutecznie uniemożliwią posłużenie się słowami kluczowymi :P)
    PS, PSie, PhotoShop, PhotoShopie, amount, radius, kolejność
    parametrów, unsharp mask, maska wyostrzająca, promień, starczy ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 66. Data: 2009-09-08 15:15:20
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Zresztą gdzie tu logika (to pod adresem twórcy interface PS :>)

    PS zachowuje się często tak, jakby robiło go sto ludków z całego świata
    spotykających się na skajpie :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jako Polak oczywiście jestem tolerancyjny i uczciwy/

  • 67. Data: 2009-09-08 18:13:49
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    > O, dziękuję.
    > Widać że przyjąłem błędne założenie co do kolejności parametrów,
    > spodziewałem się że to promień będzie w procentach.
    >
    > Zresztą gdzie tu logika

    Nie chcę się tutaj wybijać przed szereg, aczkolwiek jest w tym logika. I w
    procentach, w poziomach i pikselach. Wszystko zwymiarowane dokładnie tak jak
    mówią jednostki :-)
    Procenty mówią, o ile jaśniejszy będzie jasny obszar graniczny i o ile
    ciemniejszy ciemny obszar graniczny - wyjaśnienie tutaj:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Unsharp_masking

    Tadaaa. Można bić brawo :-)

    Maciej

  • 68. Data: 2009-09-08 19:16:16
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Matt " <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Procenty mówią, o ile jaśniejszy będzie jasny obszar graniczny i o ile
    > ciemniejszy ciemny obszar graniczny - wyjaśnienie tutaj:

    Do encyklopedii to kazdy potrafi zagladnac.
    Wymyslil bys cos samodzielnie ;)

  • 69. Data: 2009-09-08 20:06:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Sep 2009, Janko Muzykant wrote:

    > PS zachowuje się często tak, jakby robiło go sto ludków z całego świata
    > spotykających się na skajpie :)

    Przeczytało mi się coś o "knajpie", i natychmiast skojarzyło mi się
    z High Sierra :P

    pzdr, Gotfryd

  • 70. Data: 2009-09-08 20:27:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Sep 2009, Matt wrote:

    > Nie chcę się tutaj wybijać przed szereg, aczkolwiek jest w tym logika. I w
    > procentach, w poziomach i pikselach. Wszystko zwymiarowane dokładnie tak jak
    > mówią jednostki :-)

    Jasne, szczególnie dobrze "mówią" jednostki wielkosci bezwymiarowych,
    czyli określanych proporcją :D

    > Procenty mówią, o ile jaśniejszy będzie jasny obszar graniczny i o ile
    > ciemniejszy ciemny obszar graniczny - wyjaśnienie tutaj:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Unsharp_masking

    Ależ ja nie mam *nic* przeciw - powiedz mi tylko, dlaczego w takim
    razie promień ostrzenia nie jest wyrażony *również* w procentach?

    Bo on (ten "promień ostrzenia") nie ma *innego* wymiaru - jest
    nim odniesienie do rozmiaru liniowego, wyrażone proporcją,
    równie bezwymiarowe jest "dodać ćwierć promienia" jak "podnieść
    o pół kontrastu"!
    Absurdalny jest fakt wyrażania dwu sąsiednich wielkości w różnej
    *skali* - jedna proporcja wyrażona wprost liczbą, druga takąż
    liczbą, ale zapisaną w procentach.
    Wymiar ten sam, skala różna - to tak, jakby obok siebie postawić
    dwa mierniki, jeden pokazujący napięcie sieci w ułamku kV a drugi
    napięcie na uzwojeniu rozruchowym już w V (mimo, że może tam
    być "więcej" :>).
    Jeszcze jakby zakresy "normalnych zastosowań" różniły się dramatycznie
    można by zrozumieć taką konstrukcję - ale przecież taki stan nie ma
    miejsca.

    > Tadaaa. Można bić brawo :-)

    Bić można, dotąd się zgadzam, ale dalej już mam zdanie odrębne:
    niekoniecznie brawo, i nie deweloperom lecz developerów ;)

    Żeby nie było - przezornie sprawdziłem np. w GIMPie: są
    jednakowe jednostki (proporcja bez procentów).

    pzdr, Gotfryd