    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Doswiadczenia z wydrukiem w formacie 100x70cm z 12 Mpix
    Date: Tue, 8 Sep 2009 22:27:57 +0200

    On Tue, 8 Sep 2009, Matt wrote:

    > Nie chcę się tutaj wybijać przed szereg, aczkolwiek jest w tym logika. I w
    > procentach, w poziomach i pikselach. Wszystko zwymiarowane dokładnie tak jak
    > mówią jednostki :-)

    Jasne, szczególnie dobrze "mówią" jednostki wielkosci bezwymiarowych,
    czyli określanych proporcją :D

    > Procenty mówią, o ile jaśniejszy będzie jasny obszar graniczny i o ile
    > ciemniejszy ciemny obszar graniczny - wyjaśnienie tutaj:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Unsharp_masking

    Ależ ja nie mam *nic* przeciw - powiedz mi tylko, dlaczego w takim
    razie promień ostrzenia nie jest wyrażony *również* w procentach?

    Bo on (ten "promień ostrzenia") nie ma *innego* wymiaru - jest
    nim odniesienie do rozmiaru liniowego, wyrażone proporcją,
    równie bezwymiarowe jest "dodać ćwierć promienia" jak "podnieść
    o pół kontrastu"!
    Absurdalny jest fakt wyrażania dwu sąsiednich wielkości w różnej
    *skali* - jedna proporcja wyrażona wprost liczbą, druga takąż
    liczbą, ale zapisaną w procentach.
    Wymiar ten sam, skala różna - to tak, jakby obok siebie postawić
    dwa mierniki, jeden pokazujący napięcie sieci w ułamku kV a drugi
    napięcie na uzwojeniu rozruchowym już w V (mimo, że może tam
    być "więcej" :>).
    Jeszcze jakby zakresy "normalnych zastosowań" różniły się dramatycznie
    można by zrozumieć taką konstrukcję - ale przecież taki stan nie ma
    miejsca.

    > Tadaaa. Można bić brawo :-)

    Bić można, dotąd się zgadzam, ale dalej już mam zdanie odrębne:
    niekoniecznie brawo, i nie deweloperom lecz developerów ;)

    Żeby nie było - przezornie sprawdziłem np. w GIMPie: są
    jednakowe jednostki (proporcja bez procentów).

    pzdr, Gotfryd