  • 41. Data: 2009-09-04 14:25:23
    Temat: Re: Doswiadczenia z wydrukiem w formacie 100x70cm z 12 Mpix
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Uwaga, wszyscy razem: WOOOOOOOWWWWW! ;)

    Zobaczyć taki wydruk i umrzeć...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 42. Data: 2009-09-04 14:33:25
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Zobaczyć taki wydruk i umrzeć...

    No faktycznie, może troszkę zbyt szumnie to zabrzmiało... Oczywiście
    cudów to znowu nie ma - są już lepsiejsze drukarki (np. nowe
    7900/9900), na pewno jest też wielu bardziej doświadczonych i
    kompetentnych drukarzy, oraz profilantów dysponujących lepszym
    sprzętem i wiedzą, ale jakość z tego jest całkiem przyzwoita i na
    pewno jest to poziom nieosiągalny przy zwykłej odbitce chemicznej z
    minilabu.

  • 43. Data: 2009-09-04 15:18:25
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Czornyj" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]
    > sprzętem i wiedzą, ale jakość z tego jest całkiem przyzwoita i na
    > pewno jest to poziom nieosiągalny przy zwykłej odbitce chemicznej z

    No dobra, zgodzmy sie ze jest troche lepiej niz z Rossmana ;)

  • 44. Data: 2009-09-04 17:02:15
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    Czornyj <m...@c...pl> napisał(a):

    > drukarskim
    > ory fe
    >
    > Skrobnij do mnie adres na @

    Skrobłem :-)

    > ploter CAD-owski zalany syfiastym tuszem barwnikowym sprzedawanym na
    > wiadra i obs=B3ugiwanym przez jakie=B6 brakuj=B1ce ogniwo teorii Darwina.

    Ten opis pasuje do mojego wyobrażenia wydruków w porównaniu do zdjęć
    wywoływanych chemicznie, przynajmniej po zamówieniu wydruku 40x60 w Multikopie
    w Bydgoszczy...

    Maciej

  • 45. Data: 2009-09-04 19:57:05
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

    > No właśnie, wrzuć jakieś dobrze naświetlone oko z okolicami. B z kratką
    > to najlepiej poradzi sobie Corel :)

    Okej, okej.
    Oryginał stąd:
    http://klubkm.pl/forum/showthread.php?t=19754

    Photoshop Bicubic Smoother:
    http://img527.imageshack.us/img527/4055/photoshopbic
    ubicsmoothe.jpg

    Genuine Fractals 6.0:
    http://img527.imageshack.us/img527/871/genuinefracta
    ls60pro.jpg

    PhotoZoomPro 3.0:
    http://img34.imageshack.us/img34/4728/photozoompro3.
    jpg

    Uśredniony Bicubic Smoother + Genuine Fractals + PhotoZoomPro:
    http://img515.imageshack.us/img515/2464/bicubicsmoot
    hergenuinef.jpg

    Sorry za znaki wodne wersji demo, ale mam nadzieję, że pliki wynikowe dają
    pogląd co do metody powiększania itp.

    Ogólnie każda z metod ma swoje zalety, a uśrednienie wygląda ciut lepiej niż
    każda z osobna. Przynajmniej takie jest moje zdanie.

    Takie powiększanie przed wydrukiem faktycznie jest bez sensu, chyba że się
    chce zobaczyć, jak będzie wyglądał wydruk jeszcze na ekranie komputera, przed
    oddaniem pliku. Ma się też wtedy większą - jak sądzę - kontrolę nad
    artefaktami wyostrzania, szumem z matrycy itp., bo można ewentualnie pewne
    skazy poprawić jeszcze przed wydrukiem i można zastosować delikatniejsze
    metody wyostrzania, a nie trzeba się zdać na metodę wybraną przez drukarkę.
    Efekt powinien być troszkę lepszy niż bez użycia powiększania - tak sądzę.

    Zastosowałem powiększenie 300%, bo z 10Mpix na 300dpi 100x70cm to takie jest
    potrzebne.

    Maciej

  • 46. Data: 2009-09-04 22:32:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Matt pisze:
> [...]
    jpg

    > Uśredniony Bicubic Smoother + Genuine Fractals + PhotoZoomPro:

    Hm... ja tam wolę swoje maskowanie szumem nieco rozmytego obrazu z
    bspline. Jakoś najmniej mnie drażni coś takiego, w każdym razie nie ma
    artefaktów i podobne jest do kliszy:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/300procent
    .jpg

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /kupiłem aparat, więc jestem fotografem, znam painta, więc jestem grafikiem/

  • 47. Data: 2009-09-04 22:37:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tak na marginesie, plik do takich zabaw powinien być inaczej wyciągnięty
    na wstępnie. Tam ktoś zrobił masakrę ostrzeniową zamiast podkreślać
    zalety systemu.
    Ale do pokazania różnic powiększaczy nie ma to takiego znaczenia.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /każdy z nas ma jakiegoś pieprzyka, którego wolałby nie mieć/

  • 48. Data: 2009-09-05 08:34:52
    Od: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > zalety systemu.
    > Ale do pokazania różnic powiększaczy nie ma to takiego znaczenia.

    No tak, ostrzyć by chyba trzeba na końcu.

    Maciej

  • 49. Data: 2009-09-05 09:29:39
    Od: " Mister Proper" <m...@N...gazeta.pl>

    > Hm... ja tam wolę swoje maskowanie szumem nieco rozmytego obrazu z
    > bspline. Jakoś najmniej mnie drażni coś takiego, w każdym razie nie ma
> [...]

    Witam,
    jeżeli mogę to bardzo proszę o dokładny przepis na powiekszanie na tym
    konkretnym przykładzie.
    Efekt bije na głowę inne.
    Poproszę łopatologicznie jak zupełnemu burakowi. Oczywiście jeżeli znajdziesz
    trochę czasu i chęci, bo pada i pewnie robisz zdjęcia (nareszcie).
    Pozdrawiam deszczowo,
    MP

  • 50. Data: 2009-09-06 10:39:02
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mister Proper pisze:
> [...]
    > Poproszę łopatologicznie jak zupełnemu burakowi. Oczywiście jeżeli znajdziesz
    > trochę czasu i chęci, bo pada i pewnie robisz zdjęcia (nareszcie).

    Niestety przestał, ale takie jest życie ;)

    No więc bierzemy rawa, obrabiamy go ładnie ale zupełnie bez ostrzenia.
    Następnie zapisujemy bezstratnie, otwieramy irfanview, wpisujemy stopień
    powiększenia którego nam potrzeba pamiętając o wyborze metody
    przepróbkowania: b-spline. Wymiar docelowy niech będzie 300dpi dla druku
    wysokorozdzielczego, mniej jeśli będzie drukowane marniej (i w przypadku
    więcej jak metr kwadratowy - szkoda się męczyć z takim gigantem).

    Wracamy z tym do szopa, na warstwę wrzucamy zeskanowaną czystą klatkę
    lub wygenerowany odpowiednik (np. niezły jest silver efex - należy
    ''oszumieć'' warstwę w kolorze szarym, żeby była podobna do takiej
    nienaświetlonej, zeskanowanej klatki; osobiście jednak wolę oryginalne
    skany i mam ich kilka do tego celu służących), ustawiamy warstwę w
    trybie soft light i dajemy fill... a bo ja wiem - w zależności od
    jakości materiału od kilkanaście do kilkadziesiąt procent.
    W tym momencie można wyostrzyć warstwę z powiększonym zdjęciem (unsharp
    mask, 100-200/1-2*/0), albo alternatywnie, by wydobyć obrys (włosy,
    rzęsy czy np. krawędzie w architekturze) - unsharp mask, 50/1,5*/0, a
    potem fade/darken color/opacity 30-60. Można zresztą najpierw
    alternatywnie, a potem normalnie, ale z umiarem wszystko, mniej niż
    wydaje się, że jest dobrze.
    Następnie spłaszczamy warstwy i wrzucamy lensblur: shape: triangle (3),
    a potem 4/0/0/256/2/gaussian. Nawet jak mamy bw nie zaznaczamy
    monochrome (zdjęcie bw w ogóle wygląda lepiej jak jest pokryte leciutkim
    kolorowym szumem, ale to inna historia).
    No i gotowe :)

    * - dla powiększenia 300-500%. Przy innych współczynnikach radius należy
    przeskalować odpowiednio.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /szukam plugina do firefoxa wycinającego wiadomości sportowe i politykę/