    From: "Matt " <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Doswiadczenia z wydrukiem w formacie 100x70cm z 12 Mpix
    Date: Fri, 4 Sep 2009 19:57:05 +0000 (UTC)

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

    > No właśnie, wrzuć jakieś dobrze naświetlone oko z okolicami. B z kratką
    > to najlepiej poradzi sobie Corel :)

    Okej, okej.
    Oryginał stąd:
    http://klubkm.pl/forum/showthread.php?t=19754

    Photoshop Bicubic Smoother:
    http://img527.imageshack.us/img527/4055/photoshopbic
    ubicsmoothe.jpg

    Genuine Fractals 6.0:
    http://img527.imageshack.us/img527/871/genuinefracta
    ls60pro.jpg

    PhotoZoomPro 3.0:
    http://img34.imageshack.us/img34/4728/photozoompro3.
    jpg

    Uśredniony Bicubic Smoother + Genuine Fractals + PhotoZoomPro:
    http://img515.imageshack.us/img515/2464/bicubicsmoot
    hergenuinef.jpg

    Sorry za znaki wodne wersji demo, ale mam nadzieję, że pliki wynikowe dają
    pogląd co do metody powiększania itp.

    Ogólnie każda z metod ma swoje zalety, a uśrednienie wygląda ciut lepiej niż
    każda z osobna. Przynajmniej takie jest moje zdanie.

    Takie powiększanie przed wydrukiem faktycznie jest bez sensu, chyba że się
    chce zobaczyć, jak będzie wyglądał wydruk jeszcze na ekranie komputera, przed
    oddaniem pliku. Ma się też wtedy większą - jak sądzę - kontrolę nad
    artefaktami wyostrzania, szumem z matrycy itp., bo można ewentualnie pewne
    skazy poprawić jeszcze przed wydrukiem i można zastosować delikatniejsze
    metody wyostrzania, a nie trzeba się zdać na metodę wybraną przez drukarkę.
    Efekt powinien być troszkę lepszy niż bez użycia powiększania - tak sądzę.

    Zastosowałem powiększenie 300%, bo z 10Mpix na 300dpi 100x70cm to takie jest
    potrzebne.

    Maciej