  • Data: 2017-01-18 20:06:10
    Temat: Re: Doręczenie wyroku nakazowego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-01-18 o 15:21, J.F. pisze:

    >Jeżeli niewinna oddalenia się z miejsca zdarzenia, to nie ma podstaw
    >do regresu. Jeżeli chociaż podejrzana, to jest w aktach sprawy już na
    >tym etapie, czyli sprawy rozpatrzonej z orzeczeniem wydanym w trybie
    >nakazowym.

    Ale nie ma postawionego takiego zarzutu, to nie ma nic, ze jest
    "niewinna".
    Winna tez nie jest, ale regres to z calkiem innej ustawy, wiec bez
    znaczenia, ze zarzutu nie postawiono.

    W sumie to ... bardziej postawilbym na to, ze wyrok nakazowy ma bardzo
    pobiezny opis czy tam uzasadnienie i nic tam o zbiegnieciu nie ma.

    Ale:

    >Wystarczy, że strona podniesie kwestię autentyczności i ewentualności
    >zmanipulowania nagrania, a sędzia na to powoła biegłego i w przypadku
    >przegranej koszty będą od razu 2× większe niż teraz.

    Oby tylko 2x.

    Ale ... autentycznosci nie ma co podwazac, chyba, ze faktycznie
    manipulowane.
    Ja sie bardziej spodziewam, ze na tym nagraniu bedzie widac takie
    niewyrazne wymuszenie - sedzia sam oceni, albo i powola bieglego..

    Albo np cos takiego
    https://www.youtube.com/watch?v=TQ2VIJp-kpQ

    >A coś jednak chyba autorka wątku ma za uszami, bo gdyby była
    >przekonana, że sprawa jest zmyślona, a ona całkowicie niewinna, to by
    >nie rozważała, czy iść do sądu, czy płacić karę jaką nałożył sąd w
    >trybie nakazowym.

    >Regres grozi zarówno w przypadku decyzji o zgłoszeniu sprzeciwu do
    >wyroku nakazowego i sądzeniu się, jak też w przypadku przyjęcia
    >wyroku nakazowego.

    Nie grozi jednak, jesli sad sie nie dopatrzy wymuszenia lub winy :-)

    >Jeżeli pójdzie do sądu i przegra, to szanse na regres wzrastają.
    >Jeżeli oskarżenie faktycznie ma nagranie, na podstawie którego
    >Policja postanowiła skierować do sądu wniosek o ukaranie, to sprawa
    >jest prosta jak drut. A gdyby nie miała nagrania, to by tej sprawy
    >chyba nie było.

    Ma swiadka, to ma podstawy.
    A czasem jej sie nie chce dochodzic i oskarza obie strony - niech sie
    sad martwi :-)

    J.