  • Data: 2017-11-04 18:53:42
    Temat: Re: Dodatkowe zabezpieczenie felg malowanych proszkowo
    Od: Maciek <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.11.2017 o 10:26, Klementyna Paluch-Rogalska pisze:

    > Właśnie odebrałam świeżo polakierowane proszkowo felgi (alusy). Czy jest
    > sens zabezpieczać je dodatkowo lakierem bezbarwnym - chodzi o ochronę przed
    > uszkodzeniami mechanicznymi, tj. przed tymi drobniejszymi oczywiście. Jakim
    > lakierem bezbarwnym mogłabym je pomalować? Poliuretan? Epoksyd? Najlepiej
    > coś dostępnego w normalnym sklepie chemicznym lub na allegro.

    Przy normalnej technologii lakerowania bezbarwny kładzie się do 30min.
    po kolorze. Odstępstwa od reguły mogą procentować różnymi kwiatkami po
    czasie jak np. łuszczenie czy odchodzenie bezbarwnego.

    Nie wiem jak to wygląda w przypadku malowania proszkowego. Możliwe , że
    również kładzie się od razu warstwa po warstwie aby było ok.
    Należało by się dowiedzieć czy są jakieś przeciwskazania do położenia
    bezbarwnego na proszek od osoby w temacie.

    No i jeżeli już, to tak jak piszą, jedynie bezbarwny z utwardzaczem,
    raczej akryl a nie epoksyd. Z tym drugim w lakiernictwie samochodowym
    nie spotkałem się. Używałem jedynie podkłady epoksydowe, no ale to na
    pierwszą warstwę a nie na klar.

    Z innej beczki powłoka po malowaniu proszkowym powinna być wytrzymała ja
    bym tego już nie ruszał.