  • Data: 2017-11-04 21:19:35
    Temat: Re: Dodatkowe zabezpieczenie felg malowanych proszkowo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 4 Nov 2017 20:47:33 +0100, Maciek napisał(a):

    > To w takim razie doskonale wiesz jak pistolet potrafi baniak opróżniać z
    > powietrza. Używam kompresora 50l i powiem Ci, jest ok, ale też szału nie
    > ma, kompresor często się włącza aby dobić i to przy setce lakieru.
    > Teraz popatrz na objętość takiego spraya, według mnie to nie przesada,
    > powietrza musi być duuuużo więcej aby wypchnąć lakier zachowująć jakieś
    > rozsądne ciśnienie.

    To sie robi inaczej - dodajesz skroplonego gazu.
    Taki np propan w temperaturze 20C utrzymuje cisnienie pary ~8atm, a
    parujac zwieksza objetosc ok 25 razy (przy tym cisnieniu).
    Wystarczy wiec ~8ml, aby wypchnac 200ml lakieru z puszki i nadal miec
    pelne cisnienie.

    Tylko:
    -parowanie wymaga ciepla ... moze wystarczy to z reki i otoczenia, w
    koncu pare minut bedziemy malowac, a moze z przerwami,

    -propan sie moze rozpuszczac w lakierze i uciekac razem z nim przez
    dysze w postaci cieklej.

    Dawniej sie uzywalo freonu, ale teraz nie wolno :-)

    > Oczywiście, nikt nikomu nie wciska sprężarki. Jednak mając porównanie
    > można pewne parametry oszacować. Np. jak wydajność lakierowania.

    Ta puszka wystarcza na 0.5m^2.
    Na blotnik starczy, a jak ktos nie przewiduje malowania drugiego, to
    chyba nie warto kompresora kupowac. No i nie kazdy ma garaz czy inna
    szope do dyspozycji.

    Te w spraju chyba inaczej dzialaja i "powietrza" idzie malo.

    J.