  • Data: 2017-11-04 20:47:33
    Temat: Re: Dodatkowe zabezpieczenie felg malowanych proszkowo
    Od: Maciek <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Lakier jest zawsze z rozpuszczalnikiem. Gęstym też nie będziesz malował
    > pistoletem.

    Do lakieru z puchy zawsze jeszcze dolewasz rozpuszczalnik + utwardzacz,
    no i obiętościowo robi się z tego jeszcze dużo więcej.

    > Ale stosunek 50ml do pojemności 200ml to przesada. Inaczej
    > to odczuwałem machając puszką.
    >
    > Używałem pistoletu.

    To w takim razie doskonale wiesz jak pistolet potrafi baniak opróżniać z
    powietrza. Używam kompresora 50l i powiem Ci, jest ok, ale też szału nie
    ma, kompresor często się włącza aby dobić i to przy setce lakieru.
    Teraz popatrz na objętość takiego spraya, według mnie to nie przesada,
    powietrza musi być duuuużo więcej aby wypchnąć lakier zachowująć jakieś
    rozsądne ciśnienie.

    > Nie mówię że sprężarka i pistolet są gorsze. Problem
    > w tym, że nie każdy tego potrzebuje...

    Oczywiście, nikt nikomu nie wciska sprężarki. Jednak mając porównanie
    można pewne parametry oszacować. Np. jak wydajność lakierowania.
    Jeżeli używałeś pistoletu znowu powinienś wiedzieć jak niewiele lakieru
    potrzeba aby pomalować wiele i nie powinno Cię dziwić, zę w sprayu może
    być jego po prostu mało.

    Czyli reasumując nie ma nic w tym dziwnego, ze do malowania natryskowego
    potrzeba bardzo dużo powietrza a niekoniecznie dużo lakieru.