  • 11. Data: 2009-04-27 06:58:38
    Temat: Re: Dobra stałka szerokokątna?
    Od: Jan Kotletty <j...@w...pl>

    Dziękuję koledze za poniższe.

    j...@a...at pisze:

    > 40 , 30 l/mm
    > to bardzo marna rozdzielczosc obiektywu.

    To też wiem, pamiętam jeszcze z metryczek obiektywów
    radzieckich

    > domyslam sie , ze masz na mysli te liczbe podawana przez optycznych.

    Tak jest, to mam na myśli. Wiem też, że wartości zależą
    od matrycy. Ale też i to wiem, że na tej samej matrycy
    da się porównać różne obiektywy. I że starsze stałki
    wypadają gorzej od nowszych.

    Ale ja szukam takiego obiektywu, który będzie
    miał najmniejsze wady przy dobrych rozdzielczościach.
    Konkretne przykłady byłyby dla mnie najlepszą
    podpowiedzią. A że używam i analogowych i cyfrowych
    aparatów, rozglądam się nieco szerzej i jestem
    gotowy do przyjęcia wszelkich sugestii. W razie
    znalezienia dobrego obiektywu kupię sobie nawet
    i do niego aparat (jeśli go nie mam).
    (...)
    > wez jakikolwiek obiektyw , podloz odpowiednio wysokorozdzielcza
    > matryca ok 15 mpx i wszystkie srednie przyzwoite obiektywy dadza
    > obraz o rozdzielczosci tych 40 l/m,m ( znacznie wyzsza) , ta metoda
    > pomiarowa.

    Czyli jednak muszą być to obiektywy średnie.
    Może to taki powinienem kupić? Który najlepiej?

    Jan

  • 12. Data: 2009-04-27 07:00:39
    Od: Jan Kotletty <j...@w...pl>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > Jak bys sie zadowolil swiatlem 4 to jest nowy Pentax 15mm@4 Limited.

    Dziękuję, popatrzę.

    Jan

  • 13. Data: 2009-04-27 07:06:54
    Od: Jan Kotletty <j...@w...pl>

    Kombajn Bizon pisze:

    > Pentax 15/4 Limited albo 14/2.8
    (...)
    > Pentax 35/2.8 Limited
    (...)
    > http://photo.net/columns/mjohnston/pentax-35mm-lens/
    optical-discussion/

    Bardzo dziękuję. Mam teraz nad czym dumać.

    Jan

  • 14. Data: 2009-04-27 07:07:23
    Od: j...@a...at

    On 27 Apr., 08:58, Jan Kotletty <j...@w...pl> wrote:
> [...]
    > (...)

    > Czyli jednak muszą być to obiektywy średnie.
    > Może to taki powinienem kupić? Który najlepiej?

    napisz choc ogolnie do jakiego celu ?

    czy chodzi o zdjecia aparatem cyfrowym ?

    czy masz juz wybrany system , czy chcesz kierowac sie przy wyborze
    systmu najpierw obiektywem.

    wiec jesli interesuje Cie tylko obiekty o rozdzielczosci 40 lini to
    podchodzi niemal kazdy m radzieckie rowniez.

    czy ma byc z autofokusem ?

    samo pytanie tak sformulowales , ze ogolnie podchodzi pod te warunki
    kazdy obiektyw jaki mozna znalezc na polkach sklepowych.

    XXX

  • 15. Data: 2009-04-27 07:23:31
    Od: Jan Kotletty <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:

    > napisz choc ogolnie do jakiego celu ?

    Do panoram, czyli widoków, do "ciasnych" miejsc
    z gęstszą architekturą, oraz do niektórych
    wnętrz.

    > czy chodzi o zdjecia aparatem cyfrowym ?

    Chyba muszę się pogodzić z tym, że tylko do
    cyfrowych. Bo i taniej, i szybszy skutek.

    > czy masz juz wybrany system , czy chcesz kierowac sie przy wyborze
    > systmu najpierw obiektywem.

    Mając na uwadze skutki wypatrywania obiektywów,
    o które mi chodzi, teraz chcę najpierw mieć
    obiektyw.

    > wiec jesli interesuje Cie tylko obiekty o rozdzielczosci 40 lini to
    > podchodzi niemal kazdy m radzieckie rowniez.

    Nie znam radzieckich szerokokątnych. Jeden
    z moich wczesnych heliosów 58 mm daje tak ostre
    obrazy, że tylko mój praktikowski pancolar 50 mm
    może się z nim równać, i to nie zawsze. Ale to
    nie są szerokie kąty.

    > czy ma byc z autofokusem ?

    Dobrze by było, ale nie chcę się tym ograniczać.

    > samo pytanie tak sformulowales , ze ogolnie podchodzi pod te warunki
    > kazdy obiektyw jaki mozna znalezc na polkach sklepowych.

    Gdyby tak było, nie zastanawiałbym się, tylko kupił
    najtańszy. Na przykład 20 mm M42 do praktiki.
    Ale on jest trochę za miękki. Do architektury
    w każdym razie.

    Dziękuję za zainteresowanie,

    Jan

  • 16. Data: 2009-04-27 07:35:02
    Od: j...@a...at

    On 27 Apr., 09:23, Jan Kotletty <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Gdyby tak było, nie zastanawiałbym się, tylko kupił
    > najtańszy. Na przykład 20 mm M42 do praktiki.
    > Ale on jest trochę za miękki. Do architektury

    teraz jasne
    woogole nie bylo dla mnie oczywistym , ze poszukujesz obiektyw do
    celow fotograficznych.
    te warunki spelnia wiel obiektywow

    np taki :

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/PomiarObiekt
    ywow#5305174577384144098

    z canonem c50 d uzyskuje taka rozdzielczosc ( przy af detekcja fazy)

    z nizszymi modelami o nizszej rozdzielczosci matrycy i innym
    ksztaltem mikrosoczewek na matrycy , duza nizsza.

  • 17. Data: 2009-04-27 07:59:39
    Od: "Witek Kaszkin" <w...@p...zakopane.pl>

    Użytkownik "Jan Kotletty" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Do panoram, czyli widoków, do "ciasnych" miejsc
    > z gęstszą architekturą, oraz do niektórych
    > wnętrz.

    Nie wiem, jak z rozdzielczością w liniach, itp. zawracaniem głowy,
    ale może któryś z tych nowych shiftów Canona 17 lub 24mm ?
    Do architektury i do panoram na pewno będą bardzo dobre.

    pozdrawiam

    Witek

  • 18. Data: 2009-04-27 15:35:22
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <s...@l...localdomain>,
    l...@l...localdomain wrote:

    > W poście <gt2e4p$sj2$1@news.task.gda.pl>,
    > Jan nabazgrał:

    > Przegapiłeś zdaje się Pentaksa 14mm...

    W sumie to szukal 16-24.

    To moze dolozyc jeszcze Pentaxa Limiteda 2...@...2?
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=4351
    (btw czy ktos moglby przypomniec co oznacza to AL?)

    A tu 15mm:
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=8563

    TA

  • 19. Data: 2009-04-27 19:52:09
    Temat: Re: Dobra sta?ka szerokok?tna?
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha T...@s...in.the.world napisał tak:

    > W sumie to szukal 16-24.

    W ekwiwalencie, jak mozna sie bylo domyslic czytajac ze zrozumieniem.

    > To moze dolozyc jeszcze Pentaxa Limiteda 2...@...2?

    Niestety jest sredni :/ W zasadzie tylko wielkosc przemawia 'za'.

    > (btw czy ktos moglby przypomniec co oznacza to AL?)

    Aspherical Lens

  • 20. Data: 2009-04-27 20:44:34
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gt52ha$282$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    Kombajn Bizon <k...@b...ru> wrote:

    > W ekwiwalencie, jak mozna sie bylo domyslic czytajac ze zrozumieniem.

    Ja sie nie domyslilem.

    > Niestety jest sredni :/

    Naprawde?
    :-(