  • 1. Data: 2009-04-26 19:54:05
    Temat: Dobra stałka szerokokątna?
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Już się zmęczyłem wypatrywaniem obiektywu szerokokątnego
    o stałej ogniskowej, który miałby rozdzielczość w środku
    ponad 40 linii na mm, a na brzegu ponad 30 linii na mm.
    Przynajmniej przy otworze 1:4. Ale żeby maksymalny otwór
    był przynajmniej 1:2,8. No i żeby miał dobre pozostałe
    parametry optyczne. Jak się da, mógłby też mieć silnik
    ultradźwiękowy.

    Nie ma dla mnie już teraz znaczenia marka. Byle by był
    to dobry obiektyw. To co widzę, jest słabsze co do
    rozdzielczości. A szeroki kąt, jakiego szukam, to jest
    od 16 do 24 mm. Niekoniecznie na pełną klatkę. Widzę też,
    że obiektywy "normalne", czyli 35 mm dla APS, też nie są
    tak dobre, jak 50 mm. I też to obserwuję, żeby coś znaleźć.

    Rozumiem, że producenci znacznie więcej wydają na zoomy.
    I że te zoomy zaczynają przewyższać parametrami stałki.
    Ale mają one jedną wadę: Są za duże i za ciężkie. Też
    drogie, te dobrej jakości, ale to mi akurat nie przeszkadza
    aż tak, jak ich masa i rozmiary. Są po prostu mniej poręczne
    przez to. Niby Sigma wypuściła stałki 50 i 35 mm. Ale
    tylko 50 mm ma tak dobre parametry, jak bym chciał.

    Czy może coś przegapiłem? Proszę PT Znawców o skierowanie
    mnie pod właściwy adres, jeśli tak.

    Z szacunkiem,

    Jan

  • 2. Data: 2009-04-26 19:56:24
    Temat: Re: Dobra stałka szerokokątna?
    Od: j...@a...at

    On 26 Apr., 21:54, Jan <j...@w...pl> wrote:
> [...]
    > tylko 50 mm ma tak dobre parametry, jak bym chciał.
    >
    > Czy może coś przegapiłem? Proszę PT Znawców o skierowanie

    Janeczku

    a moze bylbys tak uprzejmy podac do jakiego aparatu -konkretnie - gdyz
    to ma znaczenie

    XXX

  • 3. Data: 2009-04-26 20:04:10
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Jan pisze:

    Hej

> [...]
    > był przynajmniej 1:2,8. No i żeby miał dobre pozostałe
    > parametry optyczne. Jak się da, mógłby też mieć silnik

    Nie ma takich.
    Chyba że chcesz walczyć bez AF'a to za Zeiss'ami się porozglądaj.
    Większość podanych przez Ciebie paramterów spełnia Nikkor 14-24/2.8 tyle
    że to nie stałka, waży kilogram, przeraża fotografowanych ludzi i
    użytkowników Canona ;)
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 4. Data: 2009-04-26 20:41:11
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gt2e4p$sj2$1@news.task.gda.pl>, Jan <j...@w...pl>
    wrote:

    > Czy może coś przegapiłem? Proszę PT Znawców o skierowanie
    > mnie pod właściwy adres, jeśli tak.

    Jak bys sie zadowolil swiatlem 4 to jest nowy Pentax 15mm@4 Limited.

    TA

  • 5. Data: 2009-04-26 20:48:39
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gt2e4p$sj2$1@news.task.gda.pl>,
    Jan nabazgrał:
> [...]
    > A szeroki kąt, jakiego szukam, to jest
    > od 16 do 24 mm. Niekoniecznie na pełną klatkę.
    >
    > Czy może coś przegapiłem? Proszę PT Znawców o skierowanie

    Przegapiłeś zdaje się Pentaksa 14mm...

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 6. Data: 2009-04-26 21:49:32
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Jan napisał tak:

    > Nie ma dla mnie już teraz znaczenia marka. Byle by był
    > to dobry obiektyw.

    Pentax 15/4 Limited albo 14/2.8
    Oba bardzo dobre, z tym ze pierwszy maly i poreczny, ale ciemniejszy, a
    drugi jasny ale wiekszy.

    > Widzę też,
    > że obiektywy "normalne", czyli 35 mm dla APS, też nie są
    > tak dobre, jak 50 mm. I też to obserwuję, żeby coś znaleźć.

    Pentax 35/2.8 Limited

    Mike Johnston pisze, ze to jeden z najlepszych obiektywow z jakim mial do
    czynienia we wszystkich formatach, a ja nie moge sie nie zgodzic, chociaz
    uzywam nieco jasniejszego 35/2, bo bardziej mi sie podoba jego plastyka (ale
    jest nieco mniej ostry).
    http://photo.net/columns/mjohnston/pentax-35mm-lens/
    optical-discussion/

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 7. Data: 2009-04-26 22:24:58
    Od: " " <j...@W...gazeta.pl>

    > który miałby rozdzielczość w środku
    > ponad 40 linii na mm, a na brzegu ponad 30 linii na mm

    :)
    a nie szukales takiego, ktory robi ladne zdjecia ?

    PS. koledzy dobrze radza, Pentaksowe stalki sa bardzo zacne
    (ale nie mam pojecia ile maja linii na mm)

    --
    pozdr
    janku

  • 8. Data: 2009-04-26 22:39:46
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    Kryhu pisze:

    > Większość podanych przez Ciebie paramterów spełnia Nikkor 14-24/2.8 tyle
    > że to nie stałka, waży kilogram, przeraża fotografowanych ludzi i
    > użytkowników Canona ;)

    Czy ja dobrze myślę, że ty masz jakiś kompleks na tle Canona? ;)

    --
    f1969

  • 9. Data: 2009-04-27 06:43:45
    Od: j...@a...at

    On 26 Apr., 21:54, Jan <j...@w...pl> wrote:
    > Już się zmęczyłem wypatrywaniem obiektywu szerokokątnego
    > o stałej ogniskowej, który miałby rozdzielczość w środku
    > ponad 40 linii na mm, a na brzegu ponad 30 linii na mm.

    40 , 30 l/mm
    to bardzo marna rozdzielczosc obiektywu.
    domyslam sie , ze masz na mysli te liczbe podawana przez optycznych.
    nie jest to rozdzielczosc obiektywu a rozdzielczosc pomierzona na
    zdjeciu bedaca wypadkowa rozdzielczosci obiektywu i matrycy.
    ten sam obiektyw da zupelnie inne wyniki pomiarow z innym aparatem.

    wez jakikolwiek obiektyw , podloz odpowiednio wysokorozdzielcza
    matryca ok 15 mpx i wszystkie srednie przyzwoite obiektywy dadza
    obraz o rozdzielczosci tych 40 l/m,m ( znacznie wyzsza) , ta metoda
    pomiarowa.

    Jesli potrzebujesz do celow fotografii cyfrowej to konieczna jest
    znajomosc aparatu / matrycy.
    jesli do celow analogowych to nie , ale i obiektywy mierzy sie
    inaczej.

    XXX

  • 10. Data: 2009-04-27 06:53:31
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    f1969 pisze:

    Hej

    > Czy ja dobrze myślę, że ty masz jakiś kompleks na tle Canona? ;)

    Przypomniały mi się tylko teorie Jarka Grabka o tym jakoby mała średnica
    bagnetu Nikona uniemożliwiała zrobienie dobrego szerokiego szkła pod DSLR :)
    Żeby było śmieszniej to nawet byłem zdziwiony niewielkimi rozmiarami
    tylnej soczewki tego obiektywu.

    --
    Pozdro
    Kryhu