  • 1. Data: 2009-04-26 18:07:19
    Temat: Edycja zdjęć
    Od: Weronika <w...@g...pl>

    Witam, mam pewne pytanie... jak pozbyć się ze zdjęć odbić na szybie...
    Nie wchodzi zrobienie ich po raz drugi...
    Nie miałam filtra polaryzacyjnego... niestety...
    Do dyspozycji mam gimpa pod wina i picase... I żaden inny program tez w
    grę nie wchodzi..
    Proszę aby ktoś mi napisał, jak to zrobić.. krok po kroku...

    Oto przykładowe zdjęcia...
    http://picasaweb.google.pl/werreq/ChwiloweFotki#

    Z pozdrowieniami Werreq

  • 2. Data: 2009-04-26 18:15:08
    Temat: Re: Edycja zdjęć
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gt27so$md2$1@inews.gazeta.pl>,
    Weronika nabazgrał:
> [...]
    > grę nie wchodzi..
    > Proszę aby ktoś mi napisał, jak to zrobić.. krok po kroku...

    Robisz pierwszy krok w stronę szyby. Potem drugi krok...

    Kiedy już dojdziesz do szyby, zarzuć na aparat jakąś płachtę.
    Może być kurtka, bluza, ręcznik, cokolwiek. Byle byś odcięła
    aparat przy szybie od zewnętrznych źródeł światła. Odbić nie
    będzie, a brudu na szybie pozbędziesz się ścierką ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 3. Data: 2009-04-26 21:02:29
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Wydaje mi się, że z "automatu" tego nie zrobisz.

    W PS wprowadziłbym warstwy korekcyjne (poziomy/krzywe i ew. nasycenie) i
    ręcznie zaznaczał zakres działania (czyli ustalił kształt maski).

    Gimp-a nie znam na tyle, aby coś radzić "krok po kroku".

    Nawiasem, nie jestem pewien, na ile pomocny byłby polar. Lepszy byłby
    pled...

  • 4. Data: 2009-04-27 14:57:49
    Od: Weronika <w...@g...pl>

    A czy ktoś może mi powiedzieć jak się w gimpie robi takie coś:
    że zdjęcie jest czarno białe a obiekt, np. człowiek kolorowy. Wiem, ze
    warstwy ale nie umiem nimi operować...

  • 5. Data: 2009-04-27 15:08:33
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

    Weronika pisze:
    > A czy ktoś może mi powiedzieć jak się w gimpie robi takie coś:
    > że zdjęcie jest czarno białe a obiekt, np. człowiek kolorowy. Wiem, ze
    > warstwy ale nie umiem nimi operować...

    A po co do tego warstwy? Zaznaczasz to co ma być kolorowe, odwracasz
    selekcję i usuwasz kolor.
    M..M

  • 6. Data: 2009-04-27 16:15:56
    Od: Weronika <w...@g...pl>

    No i w tym problem, czy możesz mi to trochę szczegółowiej wytłumaczyć...

  • 7. Data: 2009-04-27 16:36:46
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

    Weronika pisze:
    > No i w tym problem, czy możesz mi to trochę szczegółowiej wytłumaczyć...

    1. Otwierasz zdjęcie
    > Plik
    (albo skrótem klawiszowym ctrl+O)
    prawym dolnym rogu

    2. Zaznaczasz wybrany obszar. Dowolnym narzędziem, wybranym z paska
    narzędzi, które jest w danej chwili najwygodniejsze. Możesz użyć
    zaznaczenia ręcznego "lasso", rozmytego "różdżka" lub ścieżki "stalówka".

    3. Odwracasz zaznaczenie, wybierając z paska poleceń
    > Zaznaczenie
    (albo skrótem klawiszowym CTRL+I)

    4. Usuwasz kolor
    Możesz to zrobić na kilka sposobów.

    najprościej:
    >Kolory

    albo w sposób bardziej skomplikowany, ale za to dający lepsze efekty:
    > Kolory
    Jak Ci się otworzy okienko zaznaczasz kwadracik "monochromatyczny" i
    ciągniesz suwakami tak, żeby uzyskać najlepszy efekt. Kilka prób i
    załapiesz o co chodzi.

    Pięć minut roboty i masz gotowe zdjęcie.
    pozdrawiam
    M..M

  • 8. Data: 2009-04-27 16:38:32
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Weronika napisała:
    > No i w tym problem, czy możesz mi to trochę szczegółowiej wytłumaczyć...

    Szybka maska (obraz robi się różowy), ołówkiem ustawionym na biało
    odmazujesz wybrany obiekt, zamień na selekcję, odwróć selekcję
    i konwersja na czarno-biały.

    Poszukaj w googlu. Jeden z podstawowych tutoriali do Gimpa kopiowany
    w dziesiątkach wariantów.

    m.
    --
    Przedwiośnie to okres rozterki w naturze
    i dziwnej roboty psychicznej w człowieku.