-
Data: 2011-04-29 02:07:08
Temat: Re: Do użytkowników meganki
Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-04-28 16:50, Yogi(n) pisze:
> Kolega z pracy przymierza się do zakupu megane classic z 2001 r (AIR -
> cokolwiek to oznacza) z szesnastozaworowym benzyniakiem 1,6 o mocy 107 KM.
> Jak to jeździ? (chodzi o porównanie z podobnymi tej samej klasy - np
> corolla, civic itp) - mam na myśli prowadzenie, zachowanie w zakrętach,
> pod/nadsterowność itp. Jak z eksploatacją codzienną - czy fotele są
> wygodne, czy jest coś wyjątkowo wkurzającego (w rodzaju przycisku
> umieszczonego pod schowkiem a potrzebnego dwa razy dziennie, słabe
> hamulce, cieknące chłodnice) itp.?
> Auto jest w przyzwoitym stanie (obejrzane przez mechanika i przez
> blacharza), cena niezła, przebieg udokumentowany itp. O awaryjności
> można poczytać, z robocizną nie będzie problemu bo on sam grzebie przy
> aucie a w rodzinie ma kilku mechaników - ale czy ceny części są
> "normalne"? Czy jest coś, co można zrobić tylko w ASO? Jakies typowe
> wady, usterki itp? Jak sie sprawdza w codziennej ekspolatacji - częściej
> będzie grzebał, czy też jeździł?
> Próbuję wygooglać jakieś info o wyposażeniu, ilości poduszek, ale
> niczego sensownego nie znalazłem. Podpowiedzcie proszę - cenne opinie
> bezpośrednich użytkowników, linki, wskazówki itp.
> Z góry dziękuje.
Ja jeżdżę podobną tylko z silnikiem 1.6 8V.
O samym aucie mogę powiedzieć tyle:
- bardzo wygodne jak na auto tej klasy,
- wysoki komfort podróżowania do takiego golfa to nie ma co porównywać
- miękkie zawieszenie - trzeba uważać w zakrętach
Silnik 1.6 16v to częste problemy z cewkami zapłonowymi.
Co się psuje:
- dosyć delikatne przednie zawieszenie
(gumy drążka stabilizatora do wymiany raz do roku
- kiepskie skrzynie biegów - brzydko pracują
- auto ma z tyłu belkę z drążkami skrętnymi sprawdzić dobrze bo jak
rozwalona koszt naprawy będzie spory. Choć akurat w tym aucie jest to
bardzo trwała część i w zasadzie bez obsługowa.
Air to zdaję się wersja z klimą. Poduszek zazwyczaj 2szt +
pirotechniczne napinacze, abs też jest.
Ja jeżdżę takową z roku 1998 zagazowaną i spisuje się. Gdyby nie to, że
auto mi mocno zgniło było by idealnie.
Samochód u mnie lekko przez ostatnie lata nie miał bo służył jako
ciężarówka na budowie. Zdarzało mi się wpakować do środka 450kg cementu :)
W moim przypadku powiedzenie, że francuskie auta się cały czas psują nie
sprawdziło się. Przez 6 lat auto nie zaliczyło żadnej poważnej usterki.
Jedyne co robiłem to wymiana uszczelki pod głowicą bo się pociła i bałem
się jechać w dalszą trasę.
Jak auto w dobrym stanie to jest to dobry wybór.
tyle
pozdrawiam
--
RudeBoy Selecta
Bless...
[ Powered by Jah & Reggae Riddim ]
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
Najnowsze wątki
- 2024-07-10 Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- 2024-07-10 Droga dwukierunkowa
- 2024-07-10 Elektryki są fajne
- 2024-07-10 Elektryki są fajne :(
- 2024-07-09 USB -> jack
- 2024-07-10 Kompakt WC z montażem
- 2024-07-10 Gorąco za oknem, to napisałem piosenkę o grupowiczach
- 2024-07-09 Naprawa klimy przenośnej - czy to opłacalne?
- 2024-07-10 Białystok => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-07-10 Białystok => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-10 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-07-10 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-10 Warszawa => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-07-10 Warszawa => Projektant/Programista React Native <=
- 2024-07-10 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=