  • Data: 2014-01-25 22:53:37
    Temat: Re: Do użytkowników Olympusa XZ2
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Wiesz, ale w tym olkowym algorytmie jest jednak coś nie tak - używałem
    >
    > poprzednio Pentaksa i kilka Canonów i tak dużych błędów nie spotkałem.
    >
    > Rozrzut był mniej więcej raz 7000 K, raz 3000 K, a obiekty prawie
    >
    > monochromatyczne - w pewnym momencie zacząłem po prostu robić zdjęcia
    >
    > asfaltu i cału czas miałem co jakiś czas "przeskakiwanie" WB.
    >

    > Co ciekawe - One Touch WB działa bez błędów.
    >

    > Co jeszcze ciekawe - problem ten występuje tylko w przypadku oswietlenia
    >
    > z bardzo porąbanym widmem, czyli świetlówkami i lampami sodowymi. Przy

> [...]

    to dziala bardzo specyficznie.
    w momencie jesli sie pojawi w celowniku PRZED zrobieniem zdjecia bialy element , a
    wiec o zblizonych i wysokich wartosciach RGB zostaje wprowadzona do nastepnego
    zdjecia poprawka taka, zeby wartosci RGB dla tego elemntu byly sobie rowne.
    to jest bardzo praktyczne rozwiazanie , jesli sie wie kiedy ono dziala w ten sposob.
    Czy tylko w trybie auto , czy mozna je wylaczyc?

    w stosunku do custom WB jest zasadnicza roznica. W custom WB decydujesz , ktory
    element ma stanowic biel referencyjna , i go zapamietujesz ( to nie musi byc
    rzeczywiscie bialy przedmiot). W momencie zastosowania custom CB bedzie wprowadzona
    poprawka w odniesieniu to tego koloru referencyjnego , ktory bedzie traktowany jakby
    mial byc bialy ( przeliczenia po zrobieniu zdjecia) .

    W twoim aparacie poprawka jest robiona automatycznie w momencie pojawienia sie
    bialego elementu przed zdjeciem .
    przeczytaj instrukcje , kiedy ten rodzaj balansu bieli jest aktywny.

    co do zasady to jest bardzo proste , ale warto wiedziec kiedy to tak dziala.
    mnie sie to rozwiazanie podoba, widze w pewnych przypadkach zalety.