  • Data: 2014-01-29 16:29:40
    Temat: Re: Do użytkowników Olympusa XZ2
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    > A nie byłoby nadmiarem fatygi sprawdzić np. pod wołarką RAW, jakie
    > temperatury (i korekty tinty!) uważa za "zerowe" dla kolejnych źródeł
    > światła, a jakie te "po ludzku skorygowane"?

    Za mało jeszcze poznałem ten aparat i nieuważnie czytałem instrukcję :)
    Więc jest tak: jedyna różnica to AWB przy niskiej temperaturze barwowej
    źródła świtła (w moim przypadku biała kartka oświetlona żarówką halogenową):

    Keep Warm Color Off: 2704 K, tint 1,
    Keep Warm Color On: 3178 K, tint 0.

    Ustawienia manualne wszystkie mają tint 0 i jednakowe temperatury
    barwowe w obu trybach:

    Sunny: 5300 K
    Shadow: 7500 K
    Cloudy: 6000 K
    Incandescent: 2800 K

    Spróbowałem na kartce oświetloną pochmurnym niebem (trochę już się
    ściemnia), ustawienie AWB:

    Keep Warm Color Off: 6471 K, tint 1,
    Keep Warm Color On: 6140 K, tint 1.

    Tak, obraz z włączonym "ocieplaczem" jest nieco bardziej niebieski,
    widać to nawet na ekraniku aparatu. Sprawdziłem kilka razy na widoku za
    oknem, to nie jest niestabilność pomiaru.

    Pozdrawiam,

    Piotr