  • Data: 2014-01-27 18:46:50
    Temat: Re: Do użytkowników Olympusa XZ2
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    ja w samoistne przeskakiwanie WB bez powodu nie wierze.
    w polu celownika znalazlo sie cos , z czego nie zdawales sobie sprawy.
    Chocby np biale linie na asfalcie - one mogla byc powodem.
    Ne wiem czy tak bylo w tym przypadku , ale na ogol ten blaszany idiota , czyli
    komputer ma racje. Bledy najczesciej sa po stronie uzytkownika.

    swietlowki , czy zrodla swiatla o nieciaglym widmie , lub widmie znacznie
    odbiegajacym od dziennego , dla ktorego matryca jest kalibrowana :
    tego sie nie da idealnie zbalansowac kolorystycznie. w takim przypadku pomocne jest
    wprowadzenie do aparatu profilu barwnego dla okreslonego , konkretnego zrodla swiatla
    . W takim przypadku zaburzenia kolorystyczne zostaja skompensowane , zas barwy moga
    byc oddane poprawnie pod warunkiem rownoczesnego , prawidlowego przeprowadzenia WB.
    Sam odpowiedni profil kolorystyczny sprawy balansu nie zalatwi.
    matryca zapisuje czarno-bialo. cmosy zapisuja tylko luminancje . WB sluzy do
    okreslenia proporcji z jakimi ma ten cz-b zapis poszczegolnych pixeli zostac
    zastosowany do wyliczenia koloru. W kazdych warunkach WB jest potrzebny, jesli
    zdjecie ma byc kolorowe.