  • 11. Data: 2014-01-15 14:57:36
    Temat: Re: Do lampy blyskowej CdNi, czy Eneloopy?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > a mimo to po 3-4 miesi�cach musisz akumulatorki �adowa�. W przypadku
    >
    > nowoczesnych technologii stosowanej w UTGB oraz u Varty Ready4Use (choďż˝
    >
    > tu efekty s� gorsze - to z praktyki) mo�esz zapomnie� o potrzebie
    >
    > do�adowywania przez miesi�ce ca�e.
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Marek

    to jest sens eneloopow - ze maja mniejszy prad rozladowania.
    dla porownania mam starsze GB 2700 mah - one sa tanasze.
    po ok roku a moze dwoch latach uzytkowania utrzymuja ok 2100 mah - a wiec calkiem
    niezle. nowe analopy 2000 mah pokazuja mi pojemnosc w rzeczywistosc ok 1900 mah , a
    wiec tez bardzo dobry wynik. przeliczajac cene na pojemnosc taniej jednak i to chyba
    o polowe wychodza GP no i maja wieksza pojemnosc. Eneloopy maja sens jesli akku winno
    dluzej trzymac prad , w jakis urzadzeniach gdzie nie ma pelnego, szybkiego
    rozladowania.

    w lampach i tak przed uzyciem wkladam zawsze swiezo naladowane akku, a wiec GP 2700
    lepiej mi sie sprawdza , bo pojemnosc wieksza. W wyzwalaczu radiowym lamp mam
    eneloopy i nie pamietam kiedy je ladowalem ostatnio , ale i pobor pradu maly.

    w sumie jesli nie za bardzo chcemy wydac przesadnie duzo pieniedzy , to GP 2700 mah
    tez sa dobrym wyborem.

  • 12. Data: 2014-01-15 15:01:58
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Marek

    to jest sens eneloopow - ze maja mniejszy prad rozladowania.
    dla porownania mam starsze GP 2700 mah - one sa tanasze.
    po ok roku a moze dwoch latach uzytkowania utrzymuja ok 2100 mah - a wiec calkiem
    niezle. nowe enaloopy 2000 mah pokazuja mi pojemnosc w rzeczywistosc ok 1900 mah , a

  • 13. Data: 2014-01-15 17:29:09
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-15 14:57, XX YY pisze:

    > przeliczajac cene na
    > pojemnosc taniej jednak i to chyba o polowe wychodza GP no i maja
    > wieksza pojemnosc.

    Tylko z tym ostrożnie i nie generalizować takiego sposobu przeliczania
    ekonomii zakupu. Na Allegro dostępne są akumulatory 4800mAh firmy JIABAO
    (jak to się wymawia? Jebało? :-D ) w cenie 1.90zł Nic nie przebije tej
    ceny :-)

    Marek

  • 14. Data: 2014-01-15 17:34:16
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    U mnie Sanyo CdNi mają się dobrze od kiedy mam dobrą ładowarkę mikroprocesorową
    (akurat Ansmann).
    W sumie to i baterie alkaliczne ładuję tą ładowarką (dobre są Kodak Max).
    Mam jedno urządzenie (ręczny skaner), które wymaga (jakiś błąd
    projektowo-konstrukcyjny) wyższego napięcia niż dają akumulatory, po
    włożeniu nawet świeżo naładowanych aku (już różne NiMH próbowałem poza Eneloopami)
    błyskawicznie sygnalizuje wyczerpanie, więc muszę
    tam stosować baterie alkaliczne (nawet w instrukcji piszą tylko o bateriach, nic nie
    ma o aku).
    Swoją drogą dziwię się, że lampy na Li-ion są mało popularne :-o

    -----

  • 15. Data: 2014-01-15 17:49:36
    Temat: Re: Do lampy blyskowej CdNi, czy Eneloopy XX?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Mam na myśli takie:
    www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss_1?field-keywords=E
    neloop%20XX

    -----
    > Jeśli ja bym miał wybierać akumulatory do lampy, to w ogóle bym się nie zastanawiał
    tylko brałbym Eneloopy i to serii UTGB

  • 16. Data: 2014-01-15 18:03:52
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Tu jest ciekawe porównanie producenta:
    http://ecx.images-amazon.com/images/I/71cPoWZfqxL._S
    L1173_.jpg

  • 17. Data: 2014-01-15 18:40:23
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 15. Januar 2014 17:49:36 UTC+1 schrieb 666:
    > Mam na my�li takie:
    >
    > www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss_1?field-keywords=E
    neloop%20XX

    > -----

    zastanawia� tylko bra�bym Eneloopy i to serii UTGB

    mysle , ze te naleza do najlepszych nimh na ryku w ogole.

  • 18. Data: 2014-01-15 22:24:26
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-15 17:34, 666 pisze:
    > U mnie Sanyo CdNi mają się dobrze od kiedy mam dobrą ładowarkę
    > mikroprocesorową (akurat Ansmann).

    Ja tylko takiej używałem. Dałem za nią ponad 400zł ale i tak nie
    uchroniło to żadnego akumulatora NiCd przed efektem utraty pojemności bo
    taka jest ich natura. Czy na pewno mierzyłeś ich pojemność? Nie masz
    żadnej utraty nawet po roku używania?

> [...]
    > Eneloopami) błyskawicznie sygnalizuje wyczerpanie, więc muszę tam
    > stosować baterie alkaliczne (nawet w instrukcji piszą tylko o bateriach,

    A to akurat nic dziwnego. Urządzenie musi być dostosowane do pracy przy
    obniżonym napięciu jakie jest w przypadku stosowania akumulatorów
    (obojętnie czy NiCd czy NiMh). Jeśli w instrukcji nakazują baterie to
    nie bez kozery.

    > Swoją drogą dziwię się, że lampy na Li-ion są mało popularne :-o

    Ładowanie Li-ion jest bardzo specyficzne (wieloetapowe, pomiar
    temperatury itp). Pewnie dlatego mało kto dba o to.

    Marek

  • 19. Data: 2014-01-15 22:30:30
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-01-15 17:49, 666 pisze:
    > Mam na myśli takie:
    > www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss_1?field-keywords=E
    neloop%20XX

    Tu masz mieszankę różnych. Wszystkie z nich są dobre ale tylko serii "B"
    są najbardziej trwałe. Serię A używam już tylko w młynku do pieprzu :-)

    Marek

  • 20. Data: 2014-01-18 01:06:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Jan 2014, XX YY wrote:

> [...]
    NiCd, czy na Eneloopach XX?

    > czy ktos jeszcze w ogole uzywa w tym celu NiCd ?

    Tak. Ja.
    Rzadko :>
    Z powodu pojemności oczywiście.

    > przeciez maja nizsza wydajnosc pradowa

    Mają ZNACZĄCO większą wydajność prądową.
    Prąd zwarciowy jest bodaj 10x większy.
    BTW:
    Jedyne dwa rodzaje akumulatorków na których mogą latać zabawkowe
    helikoptery to są LiIon oraz NiCd właśnie.
    Oczywiście z niską pojemnością NiCd na jednostkę masy (co przekłada
    się na czas lotu), ale "prądowo" NiCd daje radę.

    > i mniejsza pojemnosc od NImh.

    Owszem, ze 3 razy albo i 4.

    > Czyli w calym cyklu rozladowania akumulatora czas naladowania lampy bedzie srednio
    dluzszy , nawet gdyby jakims cudem pierwsze blyski ladowala szybciej.

    Skąd Ci coś takiego wyszło??
    Po prostu zrobisz znacznie mniej błysków i tyle.
    A jeśli "tylko jakimś cudem" ładuje szybciej (znaczy niewiele szybciej),
    to znaczy, że elektronika konkretnej lampy nie umie wykorzystać prądu
    który daje NiCd i tylko tyle.

    pzdr, Gotfryd