  • Data: 2018-01-26 21:24:39
    Temat: Re: Do dyskusji nad elektrykami
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Shrek, usiłujesz wyjść na swoje :) Niedoczekanie. Twoje komentarze maja
    > na celu prowokowanie sprzeczki za każdą cenę i zero konstruktywizmu. A
    > co do twojego pytania to widzę zmianę modelu podróżowania. Trudno będzie
    > ci to zrozumieć bo jesteś zafiksowany betonowo na egoistycznym modelu
    > własnego samochodu i traktowania jezdni jak swojej własnej.

    to może ja odkopię swoją myśl. z moich szacunków wynika że spalenie
    litra/kilograma paliwa kopalnego w polskiej elektrowni (sprawność mniej
    niż 50%) następnie przesłanie tej energii do użytkownika, transformacja
    na prąd stały, magazynowanie i oddanie z akumulatorów, nie dają
    oszczedości, które uzasadniałyby stosowanie elektryków a nie LPG, a juz
    napewno nie mają nic wspólnego z ekologią.
    Masz jakieś wiarygodne informacja które obalają moją teze? Sam szukałem
    i znalazłem dokładnie odwrotne wyliczenia, ze elektryki zawsze i
    wszędzie są ekologiczne, ale przesył prądu był pomijany, transformacja -
    bliska 100% ( a super zasilacz PC ma 85% w optimum mocy) akumulatory w
    autach elektrycznych były niemal że doskonałe ( gdzie nasze mają 60-80%
    sprawności), a zimą ogrzewanie lub latem klimatyzacja nigdy nie były
    używane.
    Co Ty na to?

    ToMasz