  • Data: 2018-01-27 11:22:55
    Temat: Re: Do dyskusji nad elektrykami
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.01.2018 o 09:30, ToMasz pisze:

    > Ja myślę tak: Jeśli sprawność diesla jest w oklicach.... do 40 procent,

    Nie jest. Bliżej 20 będzie realnie. Chocby stanie w korku nie pomaga.
    Dodatkowo nie masz możliwości odzysku przy hamowaniu, a w elektrykach masz.

    Ale jak wszystko policzysz, to nawet bez produkcji wózka wyjdzie ci, że
    produkcja CO2 w ekspleatacji jest porównywalna.

    Choćby trawaje vs autobusy. Wygodzi, że tramwaj "emituje" nieiwele
    więcej CO2 niż autobus, ale ma nieporównywalnie mniejsze oporu ruchu. W
    przypadku trolejbus vs autobus już by było bardzo na korzyść autobusu.
    Dla pełnego obrazu - wtedy nie było praktycznie odzyskiwania energii
    przy hamowaniu.

    Jak ktoś spyta o źródło - dwa razy je tu już podawałem i nie chce mi się
    szukać trzeci raz. Jak ktoś nie wierzy, to trudno jego prawo - rozumiem
    bo w zasadzie to jestem zobowiązany na żądanie podać źródło. Ale nie
    podam, bo już podawałem, a jakoś bardzo mi nie zależy żeby kogoś przekonać.

    Shrek