-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.pregierz
Date: Mon, 10 Dec 2012 12:02:57 +0100
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Długo oczekiwany fotoradar
In-Reply-To: <49xge9c1g2bl.j6anclrh3ru6$.dlg@40tude.net>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1212101124350.356@quad>
References: <50b7469a$0$1312$65785112@news.neostrada.pl>
<50ba5bc8$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
<k9dv1h$vnb$1@mx1.internetia.pl> <k9faum$i8u$1@node1.news.atman.pl>
<k9fg30$ftk$1@mx1.internetia.pl> <k9fg48$nff$1@node1.news.atman.pl>
<k9lh2p$l92$1@mx1.internetia.pl> <k9m178$9s0$2@mx1.internetia.pl>
<50bf11f2$1@news.home.net.pl> <k9nc9d$put$1@mx1.internetia.pl>
<50bf40d9$1@news.home.net.pl> <k9nfrj$5n2$1@mx1.internetia.pl>
<k9o2kn$5ce$1@mx1.internetia.pl> <k9o530$dd5$1@mx1.internetia.pl>
<k9o6ea$63b$2@node2.news.atman.pl> <k9o966$r7d$1@mx1.internetia.pl>
<k9oar6$kmp$1@node1.news.atman.pl> <k9okhh$1h9$1@mx1.internetia.pl>
<Pine.WNT.4.64.1212082242500.2060@quad>
<1ww6jge61pjnh$.zgspbm2ev4ec.dlg@40tude.net>
<Pine.WNT.4.64.1212082327130.2060@quad>
<49xge9c1g2bl.j6anclrh3ru6$.dlg@40tude.net>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 53
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1355137384 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1297 83.15.167.123:61501
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2475549 pl.pregierz:2046234
[ ukryj nagłówki ]On Sun, 9 Dec 2012, J.F. wrote:
> Dnia Sat, 8 Dec 2012 23:37:33 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
>> Siódma potęga to skrajność, podobnie jak trzecia.
>> Opisy są ogólnikowe, w rodzaju "zależy od nawierzchni".
>> Przekopywałem kiedyś urzędowe dokumenty, były tam przyjmowane
>> wersje optymistyczne ale nie skrajnie - 4 potęga.
>
> Mnie to wyglada raczej tak, ze przekroczona jest wytrzymalosc materialow.
> 40t nominalne, 36t wytrzymuje, 44t juz nie, ale to nigdy nie jest tak
> dokladnie, wiec modeluja wysokimi potegami.
Ale to działa bardzo skutecznie również "w dół".
Nie można więc powoływać się na "przekroczenie wytrzymałosci",
skoro to tylko kwestia ustalenia gdzie skończy się skala "użyć"
liczona w 10 000 000, 1 000 000, 100 000, 10 000, 1000, 100,
10, 1 (tu na pewno :))
Jak droga wytrzymuje załadowaną 40t ciężarówkę to potrzeba
tysięcy osobówek żeby zaobserwować podobny wpływ, a może braknąć
rowerów świata (aby coś zaobserwować).
Kwestia ustalenia progu który określimy jako "wytrzymałość" jest
umowna, do momentu w którym określamy że w rachubę wchodzi jedno
zdarzenie dające "prawie pewność" zniszczenia.
A tak się prawie na pewno nie określa "wytrzymałości drogi".
> A wniosek z tej wysokiej potegi - gdyby tak robic drogi na 50t a nie 40, to
> by byly tylko nieznacznie drozsze, a wielokrotnie trwalsze :-P
Dla "wersji urzędowej" tylko 2,5 raza, efekt dramatycznie rośnie
dopiero wraz z podstawą, dla 60t przy 4. potędze wychodziłoby
już (lub dopiero) 5x :)
(i odpowiednio niecałe 4x dla 50t i ponad 11x dla 60t przy 6. potędze).
> Ale moze sie nie znam, moze 40t to jeszcze wytrzymuje smola wylana na
> gline, a 50t to juz trzeba porzadna konstrukcje
Sądzę że w tym cały problem - że koszt wcale nie rośnie "nieznacznie"
a decyduje właśnie utwardzenie podłoża.
>> Ale miliony na to wydane "dolicza się" do kosztów eksploatacji
>> tramwaju, a przy autobusie (się) udaje że takich (kosztów) nie ma.
>> Inna sprawa, że autobusy i ciężarówki są w ten deseń dofinansowywane
>> ruchem osobowym, który w zamian zapewnia korki :)
>
> Teraz wydzielaja buspasy, to bedzie mozna zobaczyc :-P
Co zobaczyć, osobną pozycję z budżecie? :>
W tym cały problem.
To będzie "remont drogi" a nie "remont buspasa".
A "remont torowiska" jest osobno. Albo razem z "innymi kosztami
utrzymania tramwajów". No i tramwaje kosztują miliony :>
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.12 12:17 J.F
- 10.12.12 12:56 Gotfryd Smolik news
- 11.12.12 10:05 Grzegorz Staniak
- 11.12.12 18:22 Shrek
- 13.12.12 21:03 Grzegorz Staniak
- 13.12.12 21:12 Tom N
- 13.12.12 21:59 Grzegorz Staniak
- 13.12.12 22:11 Tom N
- 13.12.12 22:39 Shrek
- 13.12.12 23:02 RoMan Mandziejewicz
- 13.12.12 23:32 Grzegorz Staniak
- 13.12.12 23:50 RoMan Mandziejewicz
- 14.12.12 00:16 Grzegorz Staniak
- 14.12.12 00:17 Grzegorz Staniak
- 14.12.12 00:32 Grzegorz Staniak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
Najnowsze wątki
- 2025-03-20 Grubość socketa AM4+procesor
- 2025-03-20 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-20 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-03-20 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-20 Greenpeace została zobowiązana do zapłaty niemal 667 mln dolarów [USA,wyrok sądu]
- 2025-03-20 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-19 Brak ograniczeń dla chińskiego kapitału - wam nie do rządu, tylko na zmywak do chińskiej knajpy!!!
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 szal-Unia == federacja policyjna
- 2025-03-19 Polsza == państwo policyjne
- 2025-03-19 Grzegorz Płaczek o programie szczepień dzieci. ,,Stworzono eldorado dla firm farmaceutycznych"
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 Gemini
- 2025-03-19 Mokry sen Zenka :)
- 2025-03-19 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?