    Subject: Re: Dlaczego w polskich fabrykach jest brudno?
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <yq8j5lgtzl6r.ua2lqab2jds7$.dlg@40tude.net>
    <5b7da78c$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
    <cir45hu33ksl$.67msc2ta61nk$.dlg@40tude.net>
    <5b7edbad$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b7f0256$0$685$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b7f08c1$0$588$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5b7f10a4$0$596$65785112@news.neostrada.pl>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Thu, 23 Aug 2018 22:16:41 +0200

    W dniu 2018-08-23 o 21:53, WM pisze:
> [...]
    znosci-austenitycznych-stali-nierdzewnych

    > Jakie znowu linijki?
    >
    > Jeżeli nie przyciagają magnesu to jakie?
    > Jeżeli nie austenityczne, to jakie, chyba nie ferrytyczne?

    Właśnie popatrzyłem dokładnie w te informacje w sieci i trochę mnie to
    dziwi,
    że zanikł gdzieś podział na stale nierdzewne i kwasoodporne.
    Dla mnie stal nierdzewna w sensie chemicznym to stal trudnordzewiejąca
    i w zasadzie nie oczekuję tam stali austenitycznych.
    Austenityczne to są w zasadzie juz kwasoodporne.
    Tak mnie uczyli w latach osiemdziesiątych.
    Ale potwierdzam to co jest w linku - kwasówka (czy też austenityczna
    stal nierdzewna)
    zwłaszcza po dużym zgniocie przyciąga magnes całkiem solidnie i bez
    porównania
    tej siły ze zwykła stalą trudno ocenić jaki to materiał.
    Czasami to biegam po magazynie z magnesem i bez porównania
    siły przyciągania z pewnym co do gatunku materiałem nie da się ocenić
    czy to kwasiak czy nie.
    Dotyczy to małych profili 10x10 czy fi12 gdie jest stosunkowo duży zgniot.
    Duże płaskowniki 20x40 czy fi50 już nie mają cech magnetyczności.