eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego silniki benzynowe maja przepustnice? › Re: Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?
    Followup-To: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 10 Mar 2011 20:56:26 +0000 (UTC)
    Organization: Bractwo Bronkowe
    Lines: 44
    Message-ID: <s...@d...wkurw.org>
    References: <il955b$ull$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: net133-138.4web.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1299790586 29847 194.63.133.138 (10 Mar 2011 20:56:26 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Mar 2011 20:56:26 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.9p1 (OpenBSD)
    X-FAQbot-Ignore: yes
    X-Mielonka: m...@l...wkurw.org n...@l...wkurw.org
    l...@l...wkurw.org
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2355951
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 10 Mar 2011 00:13:37 +0000, furi <u...@g...com> wrote:

    > Mam pytanie, dlaczego w silnikach benzynowych w celu kontroli
    > generowanej mocy stosuje sie przepustnice,

    Nie zawsze, czasem mogą to być zawory o regulowanym wzniosie
    (patrz np. Valvetronic).

    > a sklad mieszanki jest
    > utrzymywany w okolicach, nie wiem jak to nazwac, "stosunku w przy ktorym
    > nie ma ani nadmiaru tlenu ani paliwa",

    Dlatego że silnik ZI jest sterowany ilościowo, a nie jakościowo.
    Wynika to z cech paliwa, którym jest zasilany.

    > Cos mi sie obilo o uszy, ze jak benzyniak pracuje na ubogiej mieszance
    > to sie zawory wypalaja, ale dlaczego? Maksymalna mozliwa temperatura
    > jest przy optymalnej mieszance,

    OIDP mieszanka uboga spala się dłużej, a temperatura spalin,
    mierzona za cylindrem, dla mieszanek ubogich jest wyższa niż dla
    bogatych. Wzbogacenie mieszanki (często nawet poza obszar
    właściwy dla mocy maksymalnej) obniża temperaturę w komorze
    spalania.

    > Czy problem lezy w systemie zaplonu? Moze uboga mieszanka w benzyniaku
    > miala by wieksza tendencje do detonacji przy kompresji i stopien
    > sprzezania musial by byc mniejszy, albo moze nie chciala by sie zapalic
    > od iskry ze swiecy?

    Uboga mieszanka w ogóle się nie zapali: w niektórych silnikach
    stosuje się sztuczki z uwarstawianiem ładunku, żeby można było
    zapalić mieszanki zubożone poza granicę zapalności.

    > BTW: miejcie na uwadze ze to crosspost na dwie grupy

    Zignorowany.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: