  • Data: 2011-03-12 10:01:02
    Temat: Re: Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 11 Mar 2011 23:16:52 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >Z tą traconą energią to też nie jest tak prosto.
    >Bo owszem - są opory w suwie ssania, ale za to mniej wypełniony cylinder
    >stawia mniejszy opór w suwie sprężania i wydechu.

    owszem, tez mnie to zastanawia.
    Bo z drugiej strony to nadal przeciagniecie powietrza przez zwezke
    wymaga energii, wiec skad ona ?

    >W każdym razie jadąc z górki na biegu samochodem z wyłączoną pompą
    >paliwa (czyli silnik się kręci), po otwarciu przepustnicy silnik zaczyna
    >stawiać nico większy opór niż przy przepustnicy zamkniętej.

    Sprawdzales ? ciezko mi bedzie sprawdzic w dieslu :-)

    bo w tym przypadku wlozona w sprezanie energia powinna sie zwrocic w
    suwie pracy. Ale nie w calosci - bo i katy otwarcia zaworow i wymiana
    ciepla ..

    J.