  • Data: 2011-03-10 21:50:03
    Temat: Re: Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-03-10 19:03, P.B. pisze:

    > No właśnie bardzo dużo przesadziłeś. Mechaniczny kompresor nie ma nic
    > wspólnego z elektrycznym doładowaniem. "Electrical supercharger" to typowa
    > maść na szczury: za głupie 200 dolarów można stać się posiadaczem
    > wiatraczka ukradzionego z kibla:
    > http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ELECTRIC-TURBO-POWER-
    AIR-INTAKE-SUPERCHARGER-KIT-TOYOTA-/260741530598
    Faktycznie z wentylacji WC zorganizowane ;)
    Na szczęście jest jeszcze produkowane prawdziwe:
    http://www.treehugger.com/files/2009/09/electric-sup
    ercharger-hybrid-boosts-torque-better-mpg.php
    - 350A przy 12V to jakieś 4kW, ale to i tak niewielka moc w stosunku do
    "prawdziwego turbokompresora", który daje z 40kW albo i lepiej...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173